Mun oli laitettava äitini facepäivitykset piiloon
Päivityksiä päivittäin. Yritän ottaa hankalan lapsuuden takia etäisyyttä, mutta somen takia vaikeaa. Nyt ymmärsin sentään piilottaa päivitykset. Aloin vaan miettiä, että miksi äitillä on tarve raportoida kaikki faceen, ja jatkuvasti. Happi loppuu.
Kommentit (22)
Miksi teillä on äiti fb:ssä mukana tai somessa. Voisihan he olla sukulaisten kanssa. Mitä jos ilmoitatte kavereille jotain seinällä, jota ei halua vanhemman tai serkun vakoilevan saman tien.
Sehän on yksi tapa viihdyttää itseään ja tykkäyksien perässä myös palkitsevaa ja koukuttavaa. Tuossa siis syy mikä voi saada ihmisen toimimaan noin
Voiko muuten omat päivitykset piilottaa? Just jos ei halua, että joku kyttää.
mun äidille ei tunnu mikään riittävän. isäni sukulaisiin välit poikki, omiin sukulaisiinsa välit poikki, on saanut omat lapsensakin riitelemään. Kaikki muut äidin ympärillä kaatuu, mutta isä-tossukka pysyy rinnalla, kun on sosiaalisesti niin kömpelö. Ja face-päivityksiä tulee, vaikka maailma ympärillä tuhoutuisi. Äitiä ei taida haitata että kohta hänellä ei ole ketään muuta kuin isä. Isääkin tosin haukkuu kun saa kohtauksia, mutta tämä ei tietysti somessa näy mitenkään. Somessa näkyy kulissit. Sellainen ihana äityli. Viimeiseen asti show must go on.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä. Siellä on sellainen kohta kun tekee päivitystä
Vierailija kirjoitti:
mun äidille ei tunnu mikään riittävän. isäni sukulaisiin välit poikki, omiin sukulaisiinsa välit poikki, on saanut omat lapsensakin riitelemään. Kaikki muut äidin ympärillä kaatuu, mutta isä-tossukka pysyy rinnalla, kun on sosiaalisesti niin kömpelö. Ja face-päivityksiä tulee, vaikka maailma ympärillä tuhoutuisi. Äitiä ei taida haitata että kohta hänellä ei ole ketään muuta kuin isä. Isääkin tosin haukkuu kun saa kohtauksia, mutta tämä ei tietysti somessa näy mitenkään. Somessa näkyy kulissit. Sellainen ihana äityli. Viimeiseen asti show must go on.
Oisko jälkeenjäänyt tai sitten narsisti? Ei kuulosta normaalilta
Oikeesti, kirjoitteleeko joku henkilökohtaisia faceen? Lapset minuakin varottelee, ihan yleisiä asioita, ei mitään vitsikkäitä juttuja tai luontokuvia kummempia faceen.
Esim. Lasten kuvia ei meidän suvussa laiteta nettiin.
Lapsillakin monia satoja fb- kavereita opuskeluajoilta asti, kuka kuuluttaisi siellä henkilökohtaisia joita ei halua julkisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Siellä voi laittaa jäähylle ihmisiä joiden ei tahdo näkevän kuin julkiset päivityksensä.
Jotkut nuoremmat sukulaiset on joskus pyytäneet kaveriksi, nyt huomaan että ivat laittaneet "syrjään." En näe heidän kaverilistojasn tai muuta kuin julkiset päivitykset.
Se ei minua haittaa, en tiedä miksi eivät poista kavereistaan minua. En itsekään ole sitten poistanut vaikka olen sitä.ajatellut.
Miten jonkun toisen fb-päivitykset voi rasittaa? Ihme narisijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Itse olen estänyt muutamia tyyppejä näkemästä päivityksiäni, koska he tulevat muuten kommentoimaan niihin kaikenlaista typerää paskaa ja häpäisevät minut muiden silmissä. Joten tämä järjestely on hyvä, eivät he sitä itse tiedä että ovat estossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Itse olen estänyt muutamia tyyppejä näkemästä päivityksiäni, koska he tulevat muuten kommentoimaan niihin kaikenlaista typerää paskaa ja häpäisevät minut muiden silmissä. Joten tämä järjestely on hyvä, eivät he sitä itse tiedä että ovat estossa.
Esim pari lapsuuden/nuoruuden junttikaveria on jämähtänyt jonnekin ysärille ja aina kun kirjoitin jonkun päivityksen, tulivat he siihen viisastelemaan omasta mielestään hauskoja juttuja ja usein vielä tällaista keljuilua. Toksista. Joten nämä sai jäädä blokkiin. Nyt on paljon kivempi kun kavereilla on netiketti hallussa eikä tarvitse lukea mitään typerää ilkeilyä tai esimerkiksi rasistista sontaa omien päivitysten kommenteissa.
Vierailija kirjoitti:
Käy niin sääliksi isääsi. Voi kunpa ihminen vain lähtisi taikaiskusta pois toksisista ja alisteisista suhteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä voi laittaa jäähylle ihmisiä joiden ei tahdo näkevän kuin julkiset päivityksensä.
Jotkut nuoremmat sukulaiset on joskus pyytäneet kaveriksi, nyt huomaan että ivat laittaneet "syrjään." En näe heidän kaverilistojasn tai muuta kuin julkiset päivitykset.
Se ei minua haittaa, en tiedä miksi eivät poista kavereistaan minua. En itsekään ole sitten poistanut vaikka olen sitä.ajatellut.
Miksi sun pitäisi saada nähdä heidän kaverilistansa? On myös ihan normaalia, että kaikkea ei jaeta kaikille, vaikka oletkin sukulainen. Henkilökohtaiset avautumiset voi laittaa näkyviin vain parhaille kavereille, yleisemmät postaukset sitten muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim pari lapsuuden/nuoruuden junttikaveria on jämähtänyt jonnekin ysärille ja aina kun kirjoitin jonkun päivityksen, tulivat he siihen viisastelemaan omasta mielestään hauskoja juttuja ja usein vielä tällaista keljuilua. Toksista. Joten nämä sai jäädä blokkiin. Nyt on paljon kivempi kun kavereilla on netiketti hallussa eikä tarvitse lukea mitään typerää ilkeilyä tai esimerkiksi rasistista sontaa omien päivitysten kommenteissa.
Kannattaa käydä lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä lääkärissä.
Miksi? Minulla on täysi oikeus pitää oma facetilini puhtaana kaikenlaisesta typerästä paskasta. Ja jos asianosaiset ei osaa käyttäytyä asiallisesti, he menevät blokkiin. Minä en katsele mitään typerää ilkeilyä kommenteissani, enkä sellaista kirjoita itsekään kenellekään. Käytöstavat on oltava tai se on blokkiin meno.
Vierailija kirjoitti:
Voi ja voit rajata kenelle ne näkyy, siitä vaan opettelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko jälkeenjäänyt tai sitten narsisti? Ei kuulosta normaalilta
Kertoisitko ne kohdat tuossa, jotka viittaavat narsismin diagnostisiin kriteereihin, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitäisi saada nähdä heidän kaverilistansa? On myös ihan normaalia, että kaikkea ei jaeta kaikille, vaikka oletkin sukulainen. Henkilökohtaiset avautumiset voi laittaa näkyviin vain parhaille kavereille, yleisemmät postaukset sitten muillekin.
Minun kaverilistaani ei näe kukaan kaverini. Mitä se kenellekään kuuluu? Muutenkin on ihan tervettä pitää tietty raja somessakin. Osa ottaa koko asian liian innokkaasti ja esim stalkkaajia on tullut vastaan. Yksi hullu ex-työkaveri mm onki aikanaan tuolloin julkisen kaverilistani perusteella kavereitani, kävi katsomassa heidän profiilejaan ja ilmaisi töissä että oli näin tehnyt. Alkoi ahdistamaan, joten tajusin piilottaa kaverini ja laitoin tämän hullun estoon.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, kirjoitteleeko joku henkilökohtaisia faceen? Lapset minuakin varottelee, ihan yleisiä asioita, ei mitään vitsikkäitä juttuja tai luontokuvia kummempia faceen.
Esim. Lasten kuvia ei meidän suvussa laiteta nettiin.
Lapsillakin monia satoja fb- kavereita opuskeluajoilta asti, kuka kuuluttaisi siellä henkilökohtaisia joita ei halua julkisiksi?
Osa kirjoittaa todella henkilökohtaisia lähtien sairauksistaan ja parisuhdekriiseistään. En ole koskaan tajunnut näitä hölmöjä. Havaintojeni mukaan tämä rajattomuus korreloi yleensä älykkyyden kanssa.
Mä laitoin jo vuosi sitten. En vaan tosiaan jaksa.