Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Suomi ainoa maa missä juodaan niin jumalattomasti maitoa? Ei Ruotsissakaan juoda.

Vierailija
09.03.2023 |

Onko jotain toista maata missä juodaan maitoa ja aikuisetkin juo?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla kaikki tehdään niin paljon paremmin.

No kyllä, koska ei se maito oikeasti ole niin terveellistä hei. Rasvaa se on ja bakteereja, tekee pahan hajuiseksi ihmiset ja lihavaksi. Kaikenmaailman lehmien hormooneja jotka sairastuttaa diabetekseen ja lihottaa ihmiset. Tästä pitäisi puhua enemmän!

Vierailija
22/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on Aasiasta ja asutaan lähi-idässä. Mies ja sukulaisensa juovat paljon maitoa. Ostetaan joka toinen tai kolmas päivä 2.5 litran pönikkä. Itse käytän lähinnä kahvimaitona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut ihan roskaa. Maitoa juodaan paljon muun muassa Aasian ja Latinalaisen Amerikan maissa.

No ei muuten juoda näillä alueilla maitoa :D Vauvat juo, mutta ei aikuiset ja teini-ikäiset. Suomessa maito on markkinoitu todella ovelasti ja pakkojuotettu kansalle vuosikymmeniä. Mikä se oli se Milk -kamppanjakin missä Teemu Selänne ryysti maitoa

Kyllä juodaan. Ja pointtihan tuossa ei ollut aikuisten maidon kulutus.

Vierailija
24/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin surullista. Muistan aina, miten 70-luvulla liikaa maitoa juonut naapuri ajoi perheensä hankeen kirveellä uhkaillen ja vieläkin itkettää muistaissa, miten mökille grillaamaan tulleet naapurit vetäisi litran rasvaista maitoa tuosta vain muikkujen kanssa ja ryhtyi laulamaan, mutta laulun jälkeen ottivat puukon esille ja uhkailivat paistettuja muikkuja, että puukosta tulee.

Maito on aiheuttanut meille miljardien arvosta ahdistusta eikä meillä silti ole valtakunnallista maidostavieroitusklinikkojen verkostoa.

😅😅😅

Vierailija
25/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito paransi lasten aliravitsemuksen aikoinaan. Nykyään lapsille juotetaan kurria, josta on parhaat ainesosat poistettu.

Vierailija
26/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maitoa juodaan muuallakin. Mihin ajattelit ulkomailla maidon menevän? On niitä lehmiä ulkomaillakin... Minkä muun kanssa se ruoka syödään jos ei maidon?

Vierailija
27/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kun ei ole reissannut missään,niin ei tiedä mitään

Kanada. erityisesti Ontario on ihan samanlaista maitoaluetta, kuin Pohjoismaatkin

Tilastojen mukaan ei ole. Jää maidon kulutuksessa kaikkien Pohjoismaiden taakse.

Vierailija
28/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojille kasvaa naistissit ton maidon takia :(

Vierailija
29/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito paransi lasten aliravitsemuksen aikoinaan. Nykyään lapsille juotetaan kurria, josta on parhaat ainesosat poistettu.

Ennen juotiin leikattua konjakkia, nyt leikattua maitoa...

Vierailija
30/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla ei juoda niin paljon maitoa, koska on laktoosi-intoleranssia. Juustoa kuitenkin monin paikoin syödään, ja juuston tekoon tarvitaan todella paljon maitoa.

Itse juon kyllä maitoa sellaisenaankin (hyvä välipala ja palautusjuoma), mutta ruokajuomana aina vettä.

Vierailija
31/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli eräs ulkomainen tutkimus, jonka mukaan pahin eturauhassyövän aiheuttaja on maito. Se on lasten juoma, ei aikuisten. Minun isä ja hänen veljensä menehtyivät lopulta siihen syöpään. Molemmat olivat koko elämänsä "maitovasikoita" kuten isäni tapasi sanoa. Minä en ole armeijan jälkeen maitoa juonut. Nyt ikä 66 ja PSA-arvojen mukaan riski sairastua eturauhassyöpään on, mutta se on mikroskooppinen.

Vierailija
32/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijassa on jotain tuhat kertaa enemmän estrogeenejä.

Vierailija
33/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Vierailija
34/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla kaikki tehdään niin paljon paremmin.

No kyllä, koska ei se maito oikeasti ole niin terveellistä hei. Rasvaa se on ja bakteereja, tekee pahan hajuiseksi ihmiset ja lihavaksi. Kaikenmaailman lehmien hormooneja jotka sairastuttaa diabetekseen ja lihottaa ihmiset. Tästä pitäisi puhua enemmän!

Oletko unohtanut päivän lääkityksen?

Ota lääkkeet ja lasi maitoa🥛olosi paranee !

Vierailija
35/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö amerikkalaiset maitoa kuitenkin murojen kanssa? Ja kahvissa? Niillähän on niitä isoja muovikanistereita joissa on maitoa, myös mansikan ja suklaan makuisena.

Suomessa maidonjuonti johtuu pitkälti 1980- ja 1990 -lukujen Valion mainoskampanjoista. Niissä vakuuteltiin maidon aiheuttavan kaunistumista ja komistumista. Muistan sen koska kärsin laktoosi-intoleranssista.

Kylla meilla juodaan maitoa muutenkin kuin murojen kostukkeena, mutta lahinna jonkun valipalan tai keksin kanssa, ei aterioilla ruokajuomana niinkaan. Maito aikuisten ruokajuomana on minusta hyvin suomalainen ilmio.

Ja Suomessa maalla kasvaneena voin kertoa etta kylla Suomessa juotiin maitoa ennen mitaan Valion kampanjoitakin, olihan monella torpassakin asuvalla ainakin yksi lehma ja maito oli tarkea ravintoaine ja voin lahde.

Vierailija
36/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito ei ole aikuisen juoma kirjoitti:

Oli eräs ulkomainen tutkimus, jonka mukaan pahin eturauhassyövän aiheuttaja on maito. Se on lasten juoma, ei aikuisten. Minun isä ja hänen veljensä menehtyivät lopulta siihen syöpään. Molemmat olivat koko elämänsä "maitovasikoita" kuten isäni tapasi sanoa. Minä en ole armeijan jälkeen maitoa juonut. Nyt ikä 66 ja PSA-arvojen mukaan riski sairastua eturauhassyöpään on, mutta se on mikroskooppinen.

Elintavat ovat kokonaisuus, eikä niitä voi yksinkertaistaa yhden ravintoaineen ympärille. Varmasti olisi huomattu, jos maito aiheuttaisi jotain muuta kuin vatsavaivoja osalle. Eturauhasvaivat tulevat jokaiselle miehelle, jos tarpeeksi vanhaksi elää.

37/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaahan sen jo siitä kuinka sairasta porukkaa täällä laahustaa. Maito on vauvojen ravinto.

Vierailija
38/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Totta, tuhat oli aliarvio. Niitä on pikemminkin 10,000-100,000 kertaa enemmän.

Vierailija
39/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhaata koko maidonjuonti. Jos juot liikaa maitoo niin kyllä se luusto haurastuu, samoin hampaat. Ruotsissa tehty tutkimus. Lopetin säännöllisen maidonjuonnin 10-vuotiaana ja nyt olen 25. Eläessäni en ole murtanut mitään vaikka puusta tippunut monia kertoja ja kaatuillut milloin missäkin. Hampaat myös erinomaisessa kunnossa. Maitoa käytän lähinnä jogurtteina, juustoina, kahvin seassa ja kermassa. Eikä joka päivä.

Vierailija
40/98 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on Aasiasta ja asutaan lähi-idässä. Mies ja sukulaisensa juovat paljon maitoa. Ostetaan joka toinen tai kolmas päivä 2.5 litran pönikkä. Itse käytän lähinnä kahvimaitona. 

Ai niin, jatkan omaan viestiini. Täällä missä asutaan (lähi-idän kansainvälisessä miljoonakaupungissa) kauppojen hyllyt notkuu maitoa!! Ja nimenomaan noita yli 2 litran pakkausia on paljon! Lisäksi on ainakin suklaan, vaniljan ja mansikan makuista maitoa myynnissä, erilaisista proteiinimaidoista puhumattakaan. Eli vähän huvittaa ketjun aloittajan käsitys siitä, että "vain Suomessa juodaan maitoa, koska minä en Riccionen aurinkomatkojen lomallani Italiassa nähnyt ihmisten juovan niin paljon maitoa mitä Suomessa". Juu ei.