Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olen koko ajan vihainen?

Vierailija
09.03.2023 |

Asiat on periaatteessa ihan hyvin. Ihan hyvä koti ihan hyvällä asuinalueella, hyvä lapsi ja mieskin on. Silti olen koko ajan vihainen. Tai ainakin suutun kaikille ihan mitättömistä ja koko ajan.

En vain tiedä yhtään miksi. Keksiikö joku mikä voisi olla syynä?

Kyselee entinen leppoisa ja pitkäpinnainen N45.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihevuidet?

Vierailija
2/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta aiheuttaa vihaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% varmuudella myös äänestät demareita.

Vierailija
4/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esivaihevuidet?

Ehkä. Mutta aiheuttaako ne näin radikaalin persoonallisuuden muutoksen? Vihaan olla vihainen, en tunnista itseäni enää.

Ap

Vierailija
5/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi aiheuttaa hermojen kiristymistä. 

Vierailija
6/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihevuidet?

Ehkä. Mutta aiheuttaako ne näin radikaalin persoonallisuuden muutoksen? Vihaan olla vihainen, en tunnista itseäni enää.

Ap

Kyllä hormonaaliset muutokset voivat aiheuttaa isojakin muutoksia. Itse olin raskaana ollessa ihan hirveä kiukuttelija. Meni hermo tyyliin haarukan tippumisesta lattialle tms. Muutuin taas omaksi itsekseni kun raskaus oli ohi. 

t. eri

Vierailija
7/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet koko ajan vihainen?

Sulla on

- Ihan hyvä koti ihan hyvällä alueella

- Hyvä lapsi

- Mies

Ehkä siks.

Vierailija
8/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihevuidet?

Ap

Kyllä hormonaaliset muutokset voivat aiheuttaa isojakin muutoksia. Itse olin raskaana ollessa ihan hirveä kiukuttelija. Meni hermo tyyliin haarukan tippumisesta lattialle tms. Muutuin taas omaksi itsekseni kun raskaus oli ohi. 

t. eri

Joo, jos haarukka putoaa alan karjua että voi hxxxlvetti kun mikään ei ikinä onnistu ja paiskasen haarukan jonnekin seinään ja olen siitä raivoissani maailmalle tunnin. Tämä on ihan kamalaa. Mikähän tähän auttaisi.

Ap

Vierailija
9/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta en tiedä, mutta itse olen vihainen, koska väärinhän mua on kohdeltu. En toki ulospäin vaikuta vihaiselta.

Vierailija
10/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihevuidet?

Ap

t. eri

Joo, jos haarukka putoaa alan karjua että voi hxxxlvetti kun mikään ei ikinä onnistu ja paiskasen haarukan jonnekin seinään ja olen siitä raivoissani maailmalle tunnin. Tämä on ihan kamalaa. Mikähän tähän auttaisi.

Ap

Käyt selvittämässä, onko kyseessä vaihdevuosioireilu. Jos on, siihen saa tarvittaessa hormonikorvaushoitoa. Jos ei, seuraava kohde on psykiatrian osasto. 

Vierailija
11/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä voi olla huomaamattaan masentunut. Se sairaus näet voi olla äärimmäisen salakavala.

Vierailija
12/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet ei selittäne tunnetta, että mikään ei ikinä onnistu. Mistä se maailmankuvasi nousee? 

Vierailija
13/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet ei selittäne tunnetta, että mikään ei ikinä onnistu. Mistä se maailmankuvasi nousee? 

Hormonihuuruissa voi tuntua tuolta, vaikka oikeasti kaikki onnistuisikin. Ei turhaan puhuta hormonihuuruista. 

Vierailija
14/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on sellainen kestovitutus. Olen usein myös ahdistunut ja epäilen masennusta. Voimavarat kuluvat arjesta selviytymiseen, mitään ylimääräistä ei oikein jaksa. Harmittaa erityisesti puolison puolesta, kun joutuu tällaisen hankalan äkäpussin kanssa olemaan.

Vierailija
15/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihevuidet?

Ap

t. eri

Ap

Käyt selvittämässä, onko kyseessä vaihdevuosioireilu. Jos on, siihen saa tarvittaessa hormonikorvaushoitoa. Jos ei, seuraava kohde on psykiatrian osasto. 

Tuskin tuosta nyt vielä osastolle pääsee.

Vierailija
16/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Tutkiskele, onko joku vanha haave jäänyt toteutumatta. Tai onko vanha pettymys tai tragedia jäänyt käsittelemättä.

Vierailija
17/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihevuidet?

Ap

t. eri

Ap

Tuskin tuosta nyt vielä osastolle pääsee.

Kylläpä oletkin hauska näsäviisasteluinesi. 

Vierailija
18/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihevuidet?

Ap

t. eri

Ap

Kuvailit juuri mieheni.

Vierailija
19/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelisin jos kukaan ei olisi vihainen nyky-Suomessa, sen verran prseellään kaikki että vähemmästäkin saa raivarin.

Vierailija
20/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikoinani myös aina vihainen. Kaikki meni päin peetä. Ei ollut rahaa mihinkään ylimääräiseen, kaikki meni kädestä suuhun. Tämä osattomuus herätti katkeruutta ja hammasten kiristelyä.

Haave toisensa jälkeen jäi toteumatta.

Keksin etsiä kirjastosta itselleni apua. Lainasin itseapuoppaita, joita löytyi kaikkiin ongelmiini. Vihaisuuteni lauhtui jo siitä kun sain lukea, etten ole yksin ongelmieni kanssa. Opin myös hyväksymään että asiat ovat nyt näin. Aloin purkaa ja järjestellä asioitani yksi kerrallaan. Otin siis onneni omiin käsiin! Ymmärsin, että taloudellinen niukkuus jatkuisi, jos en tee muutoksia. Hain ja sain opiskelupaikan, olin niukilla opiskeluajankin, mutta yhteiskunta tuki niin hyvin, että tilanne pysyi samana. Kun pääsin viimein kokoaikaiseen työpaikkaan, hellitti paine sillä saralla.

Pienin askelin eteenpäin ja nyt vihaisuus ei kuulu elämääni kuin muistoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi