Yle: Venäjä avasi lähes kaikki neuvostoaikaiset sotilastukikohtansa Suomen lähellä arktisella alueella
"Nato lisää toimintaansa arktisella alueella. Esimerkiksi Britannia avasi sotilastukikohdan Pohjois-Norjaan. Yle seurasi suurta Joint Viking -harjoitusta."
Lähde: https://yle.fi/a/74-20021609
Hyvä että reagoidaan ja harjoitellaan, mutta aikooko Venäjä laajentaa hyökkäystä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ala sotia kun on Nato. Naton toiminnan ytimessä on sotaan valmistautuminen ja valmentautuminen vihollisia vastaan.
Natossakin Suomi puolustaa omia rajojaan itse. Ei ole mikään Nato joukkojen homma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ala sotia kun on Nato. Naton toiminnan ytimessä on sotaan valmistautuminen ja valmentautuminen vihollisia vastaan.
Kai olet tietoinen ettei Suomi ole vielä Natossa?
Kansa kuitenkin haluaa olla USAn johtamassa sotilasliitossa.
Onneksi.
Suomi oli vielä 2021 suomettunut ja luultiin että Venäjä on muuttunut.
Suomi oli suomettunut 24.2.2022 aamuyöhön asti.
Voivat toki päättää olla antamatta minkäänlaista apua, mutta jos kaikki Nato jäsenvaltiot tekisivät niin, se olisi Naton loppu, koska silloin kaikki tietäisivät ettei Nato auta mitään valtiota. Toisaalta kun kaikki antavat jotain, ja mahdollisesti lähettävät jonkin verran joukkoja, osoittaa Nato vahvuutensa ja kykynsä. Se on tärkeää ainakin Britannialle, Ranskalle, Saksalle ja Espanjalle, mahdollisesti vielä tärkeämpää USA:lle.