Huonoin tarjottava jota olette juhlissa saaneet?
Minä aloitan .
Sokeriton juustokakku. En ymmärrä, jos leivotaan, miksi siinä ei käytetä sokeria! Ja jos itse on sokerittomalla dieetillä, miksi vieraiden pitää kärsiä siitä?
Kommentit (47)
Feta-raparperipiirakka. Rouva oli tehnyt juhliin tällaisen ja toiseksi suolaiseksi jonkun sienipiiraan. Vieraat selkeästi kummeksui tuota raparperi-fetaa ja kaikki maistoi pienen palan. Sienipiiras loppui kesken . Täytyy sanoa, pidän sekä raparperista, että fetasta, mutta piirakka oli liian kirpeä. Pieni sokerointi ei olisi ollut pahitteeksi.
Eräässä kaupungin sosiaalitoimen tarkemmin nyt erittelemättömässä organisaatiossa järjestettiin syysjuhlat. Osallistujat olivat lähinnä paikan henkilökuntaa eli aikuisia sekä muutama lapsi ja teinejä. Tarjolla oli keittoa ja täytekakkua. Kaikille oli varattu kumpaakin. Lopputuloksena kuitenkin täytekakku loppui kesken ja keittoa jäi todella paljon yli. Aikuiset olivat tapahtuman jälkeen todella vihaisia teineille ja tämä taisikin olla viimeinen kerta kun tällainen tapahtuma ylipäätään järjestettiin teinit kun ottivat pelkkää täytekakkua ja siis todella isot palat.
Jotain vegepaskaa, en syöny onneks oli viiniä.
Liian makea valkosuklaakakku. Muut kehui ja minä koitin myötäillä
Anopin marjapiirakka. Oli niin kuivaa reunoilta... Huomasi kyllä, ettei syöjät pitäneet. Oli esitettävä, että hyvin miatuuu...
Työni puolesta tapasin erään julkkiksen, näyttelijän jonka jokainen tuntee. Hän haki mut asemalta, ajettiin ensin kauppaan josta hän haki purkin maitoa ja tupakkaa, mentiin hänen kotiinsa. Pihassa odotti aitauksessa koira, jonka hän päästi pois ja rapsutti antaumuksella vatsasta. Esitteli mulle pihaansa samalla kun poltti tupakan, ja tyhjäksi ja täytti koiran juoksukoulu aitauksessa.
Sit mentiin kaikki sisälle. Hän istui eteisen tuolille ja veti kengät jaloistaan ja sanoi että mennäänpä kahvikke ja kehotti mut istumaan keittiön pöydän ääreen. Hän sanoi tekevänsä mulle lohivoileivän. Ja niillä pesemättömillä käsillään hän sit leikkasi jääkaapista ottamastaan graavilohesta siivuja ruisleivälle. Katsoin kauhulla.
Sit se leipä tuli mun eteeni ja tajusin että mun on vaan pakko syödä se.
Kakun päällä näkyi kissan karvoja
Kerran oli yksissä juhlissa joku todella majoneesissa lilluva salaatti. En erottanut varmasti mitä kaikkea siinä oli.
Talkoissa kuivaa leivänkänttyä ja laimeaa mehua.
Tokaisin kerran kaverille, että tykkään hirveästi valkosipulista. Hän teki sitten yksiin vappujuhliin perunasalaatin jossa oli ihan järkyttävä määrä valkosipulia :D Muistan istuneeni bussissa ja tunsin kuinka se valkosipulin haju leijailee minusta
Vierailija kirjoitti:
Tokaisin kerran kaverille, että tykkään hirveästi valkosipulista. Hän teki sitten yksiin vappujuhliin perunasalaatin jossa oli ihan järkyttävä määrä valkosipulia :D Muistan istuneeni bussissa ja tunsin kuinka se valkosipulin haju leijailee minusta
Valkosipulia ei syödä raakana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkosipulia ei syödä raakana.
Ihan hyvin voi käyttää raakanakin, mutta silloin sitä käytetään mausteena ja pieniä määriä.
Yhden kaverin tupareissa oli patonkia, tuorejuustoja ja valtava kulho pastasalaattia jossa oli sellasta halpaa hiutaletonnikalaa ja herne-maissi-paprikaa. Tonnikala oli jo niin hirveän hajuista että salaatti jäi syömättä.
Oltiin 11 tuntia talkoissa ja pelkkää vettä oli tarjolla. Kun vihdoin oli valmista, niin isäntä sanoi, että tervetuloa heille niin laitetaan sauna lämpiämään ja vaimo voi tehdä jotain iltapalaa.
Matkaa heille oli vain 50 km ja tiesin, että heillä kertalämpiävä puusauna, jonka lämmittäminen kestää reilu tunnin. Kokemuksesta tiesin, että kaverin vaimolla ei varmasti ollut mitään valmiina. Kiitin kohteliaasti ja lähdin kotiin, jonne ajoin vartissa. Heti autoon päästyäni soitin vaimolle, että jääkaappi tyhjäksi ja tarjolle. Nyt tarvitsee ruokaa tai taju lähtee.
Oli muuten viimeiset talkoot/juhlat mihin kaverille osallistuin. Neljä kertaa on pyydetty/kutsuttu, aina ollut muuta menoa.
Kyllä se oli juustokakku, jossa oli liivatekökköjä
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vanhan sukulaistätini juhlissa tarjotut kermatäytekakut. Tädin itsensä tekemät.
Itse kakku likilaskuinen. Päällä voiksi asti vatkattu kellertävä kermavaahto, koristeena nomparelleja jotka ovat värjänneet kermavaahtoa ympäriltään.
Kakkua on säilytetty parvekkeella valmistamise jälkeen päivä pari juhlia odottamassa.Todella suloinen täti mutta niitä jakkuja en suostu syömään.
Tämä juuri. Vanhan ihmisen tekemät leivonnaiset, jotka usein myös useamman kerran sulatettuna ja pakastettuja.
Sellainen kovaksi käristynyt kuivaakin kuivempi piirakka, josta taisi mausteetkin unohtua, kun ei maistunut miltään. Muistan edelleen sen kun otin ekan haukkaisun ja sain sitä samaa palaa siinä nieleskellä iän kaiken. Niin kuiva se oli.
Asuin aikoinaan Skotlannissa ja vietin siellä ensimmäistä jouluani. Joulupöydässä oli erilaisia kakkuja ja otin siivun hyvännäköistä kakkua, jossa oli valkoinen päällys. Ajattelin, että se oli vain joku sokerikuorrute. Mutta ei, valkoinen päällys olikin helvetin paksu marsipaanipanssari, joka kätki sisäänsä todella kuivan hedelmäkakun.
Ottamani siivu oli melko ohut, mutta sen syömisessä meni koko ilta, koska sitä viisisenttistä marsipaanikerrosta sai jauhaa kuin purkkaa eikä se tuntunut vähenevän millään ja hedelmäkakku imaisi kaiken syljen suustani tehden nielemisen hankalaksi.