Hoitajien palkat nousevat keskimäärin 12,45% 2024 loppuun mennessä
Tämä on täysin käsittämätön sopimus ja jatkuu vielä 2027 asti. Aivan posketonta, että verovaroista maksettuja palkkoja korotetaan tuota tahtia ja yksityinen sektori jää mennen tullen jälkeen. Näinkö tämä maa pidetään kilpailukykyisenä?
Aivan käsittämätöntä toimintaa.
Kommentit (66)
Kaikille kadehtijoille; ei muutakun vaihtamaan alaa ja hoitajaksi. Kyllä täällä töitä riittää.
Vuonna 2027 kolmivuorotyötä tekevä sairaanhoitaja tienaa helposti +5.000e/kk. On kyllä melkoiset ansiot, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetin kovat palkat hoitsuilla. Oisinpa tiennyt kouluun mennessä tuosta.
Kannattaa vaihtaa alaa vaikka heti, järkky hoitajapula edelleen! Töitä siis riittää.
Itse olisin halunnut sairaanhoitajaksi kun halusin olla empaattinen, näin niin kamalia asioita hoitajien tekevän mm vanhuksille mutta valintakokeissa selvisi että jos on empaattinen niin ei asiaa tulla alalle, en siis päässyt opiskelemaan sairaanhoitajaksi luonteeni vuoksi. Toki sen ymmärtää että jos jokaista potilasta lähtee suremaan niin ei siitä mitään tule mut ainakin nykyään ymmärrän miksi sairaanhoitajat on mitä on. Pitää olla kylmä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2027 kolmivuorotyötä tekevä sairaanhoitaja tienaa helposti +5.000e/kk. On kyllä melkoiset ansiot, ei voi muuta sanoa.
Upeaa!
ei kade
ps. kyllä muidenkin palkat ovat tuonna vuonna tätä vuotta huomattavasti isommat
Paitsi, että kaikille hoitajille ei palkat nouse. Ainoastaan sote - sopimuksen alaisille. Itse olen yksityisellä puolen ja palkat on huonommat kuin julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että kaikille hoitajille ei palkat nouse. Ainoastaan sote - sopimuksen alaisille. Itse olen yksityisellä puolen ja palkat on huonommat kuin julkisella.
En ymmärrä valitustasi. Miksi et siirry julkiselle puolelle, kun siellä krooninen pula hoitajista, paremmat palkat ja pidemmät lomat?
5300 euroa kuussa tienaavan ylihoitajan liksa nousee melkein 700 eurolla 6000 euroon kuussa. Ei paha. Kyllä tuolla saavuttaa jopa Suomessa ihan kohtuullisen elintason, kunhan puolisokin tienaa kivasti.
En ihan nyt ymmärrä, miten nuo palkat nousevat noin paljon?
Ymmärtääkseni sopimus oli prosenttiyksikön verran enemmän kuin tietyillä vientialoilla vuosittain vuoteen 2027 asti. Vientialat saivat keskimäärin 6% kahden vuoden sopimuksiin, joten hoitajien palkkojen tulisi nousta noin 8%. Miten ihmeessä se muuttui 12,45%, kysyn vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä valitustasi. Miksi et siirry julkiselle puolelle, kun siellä krooninen pula hoitajista, paremmat palkat ja pidemmät lomat?
Olen lähtenyt pois julkiselta puolen ihan tietoisesti ja valinnut työn, jossa huonompi palkka.
En siis valita, vaan totesin, että pitää ymmärtää ettei tuo korotus koske kaikkia.
Tämä on törkeä ryöstö veronmaksajia kohtaan. Tekijänä itsekkäät ja ahneet hoitajat. Ja tämä ryöstö vielä jatkuu viiden vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
LIIKAA. Aivan liian paljon.
Prosenttilaskun ihanuutta 😂😂 Joidenkin mielestä 20% lisäys 100 on sama kuin 20% lisäys 1000.
8.5% vuosittainen inflaatio ei taida olla kovin armelias tuollekaan palkankorotukselle. Lisäksi olen hyvin skeptinen nyt tuon aloituksessa ilmoitetun luvun suhteen.
Vierailija kirjoitti:
En ihan nyt ymmärrä, miten nuo palkat nousevat noin paljon?
Ymmärtääkseni sopimus oli prosenttiyksikön verran enemmän kuin tietyillä vientialoilla vuosittain vuoteen 2027 asti. Vientialat saivat keskimäärin 6% kahden vuoden sopimuksiin, joten hoitajien palkkojen tulisi nousta noin 8%. Miten ihmeessä se muuttui 12,45%, kysyn vaan.
Niin, varsinkin kun hoitajien sopimuksessa tarkastuspiste oli ennen kuin nuo vientialojen sopimukset tulivat voimaan ja sopimuksessa lukee että tuohon päivään mennessä solmittuja sopimuksia käytetään sen lisäprosentin laskentaan ja jälkeenpäin tulleet jätetään huomiotta. Eli katsotaan nyt ensin tuleeko sieltä euroakaan tämän perusteella.
Eli vuosiansio nousee 47500eur ->n 53300eur. Kuulostaa jo paremmalta.
Taidan vaihtaa sähköinsinööristä hoitsuksi.
Vähemmän stressiä eikä tarvitse päätään vaivata.
Vierailija kirjoitti:
No eipä näissä "johto"tehtävissäkään paljon tarvi päätään vaivata 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa alalla tarvitaankin lisää työvoimaa, tämähän todistaa sen että kun palkka saadaan nousemaan niin tulijoita alalle on.
Kannattaa vaihtaa alaa vaikka heti, järkky hoitajapula edelleen! Töitä siis riittää.