Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippilahjan suuruus?

Norma
08.03.2023 |

Miten rippilahja vertautuu muihin lahjoihin? Ollaan sukulaislapsille laitettu synttäreillä rahaa aina 10€ per ikävuosi, eli tälle pojalle 140€ viimeksi. Jouluisin mennyt pari sataa.

Miten rippilahja siis vertautuu? Onko isompi vai pienempi kuin synttärit tai joulu?

Miksi tämä poistettiin?

Joku ehdotti satasta ja toinen 300€... Summa siis ei ole minulle se tärkein asia tässä vaan se että onko rippilahja suurempi kuin esim joululahja?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-30€ + ruusu antaisin kummilapselle. 

Vierailija
42/48 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

300€ ok jos vertaa teidän muihin lahjoihin.

Rippilahja on isompi kuin jouu tain synttärit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jsos laittaisin 10e jouluna ja synttäreinä niin sitten varmaan rippilahjaksi voisin laittaa 50e

Vierailija
44/48 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä jouu on isompi kuin synttärit? toisin päin kai pitäisi?

Vierailija
45/48 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jovnkun isomman lahjan laittaa niin mikä on se järkevä tapa se tehdä?

Suoraan tilille juhlapäivän jälkeen että ei muksu ehdi kuuluttaa sitä ympäriinsä?

Vierailija
46/48 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako rippikoulun jälkeen lopettaa pakollisen lahjomisen jouluna? Ei ole enää muuten juuri tavattu, kuin minun viedessä joululahjaa lapselle.

Tämä on hankala juttu. Itse olen muistanut kaikki sukulaisten ja tuttavien lapset synttärinä, jouluna ja nyt tulossa ekat rippijuhlat. Haluaisin lopettaa siihen jokaisen kohdalla.

Omia lapsiani joku muistaa joskus. Ei edes korttia aina. Jotenkin olen itse väsynyt hommaan, kun tuntuu ettei muilla ole paineita ja itse elän kalenteri nenässä kiinni ja koko ajan minulta odotetaan elämys- tai muita ihmeellisiä lahjoja. Väsyttävää.

Vierailija
47/48 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako rippikoulun jälkeen lopettaa pakollisen lahjomisen jouluna? Ei ole enää muuten juuri tavattu, kuin minun viedessä joululahjaa lapselle.

Tämä on hankala juttu. Itse olen muistanut kaikki sukulaisten ja tuttavien lapset synttärinä, jouluna ja nyt tulossa ekat rippijuhlat. Haluaisin lopettaa siihen jokaisen kohdalla.

Omia lapsiani joku muistaa joskus. Ei edes korttia aina. Jotenkin olen itse väsynyt hommaan, kun tuntuu ettei muilla ole paineita ja itse elän kalenteri nenässä kiinni ja koko ajan minulta odotetaan elämys- tai muita ihmeellisiä lahjoja. Väsyttävää.

Hei, 

Minä olen tämä toinen hyvätuloinen täti. 

Lopeta vaan se lahjojen laittaminen jos enää ei haluta. Jos haluat muistaa niin whatsappviesti on aivan riittävä ja lompakon mukaan jotain sitten YO-lakin kunniaksi. En ole koskaan ymmärtänyt miksi jotkut laittaa lahjoja vain velvollisuudentunnosta.

Minulla on vain kolme sukulaisnuorta ja heille rahan laittaminen synttäreillä ja jouluisin on pisara meressä.

nautin siitä että saavat ostaa sitten jotain vähän isompaa 

Vierailija
48/48 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on seksikäs pikkuserkku, niin tapana on laittaa 69 euroa.