Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva kinastelu miehen kanssa

Vierailija
08.03.2023 |

Alan olemaan aivan loppu.

Tuntuu, että kuukauden verran menee hyvin ja sitten alkaa alamäki. Koko ajan tulee jostakin pientä kinaa. Riitelyssä mies syyttää minua aivan kaikesta. Kaikki on minun syytä. Kun myönnän omat virheet ja sanon miehen virheet hän ei tule lainkaan vastaan.

Lisäksi viime aikoina riitoihin on tullut myös talous. Olen hoitovapaalla. Mies on ollut sitä mieltä, että se on hyvä idea ja laskettu yhdessä, että tämä on ok. Nyt hän on alkanut riitojen yhteydessä ottamaan rahan esiin ja tänäänkin sanoi kutakuinkin näin "niin kyllä korkea elintaso kelpaa ja minun suuri tilipussi, mutta mihinkään muuhun asiaan ei ole ymmärrystä"

Hoidan kotona kaiken siivoamisesta pyykinpesuun. Miehelle on aina ruoka valmiina.

Mies on myös jatkuvasti huonolla tuulella. Hänellä on oikeus vatvoa kotona työasioita ja olla äreä muille, jos asiasta huomauttaa se kääntyy taas minun syyksi.

Olen kysynyt mieheltä pitäisikö minun palata jo töihin ennen syksyä, mutta ei hän sitäkään mieltä ole, että se kannattaisi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt annatko tarpeeksi pimppiä vai pihtaatko?

22/30 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä mietin kyllä, olisiko helpompaa olla itsekseen lasten kanssa. Ei lapset ansaitse äreää kohtelua

Sinkkunaisille muistutus. Tätä tää on miesten kanssa. Nauti (!) sinkkuudesta

Nautin täysillä, enkä ota mitään eritteitäkään itseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies saa määrät kaapin paikan. Tuntuu, ettei arvosta

Vierailija
24/30 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ukko sulla! Pistä kilometritehtaalle mokoma. Löydät kyllä paremman!!

Hyvää naistepäivää siskot 🌺

Vierailija
25/30 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies masentunut?

Vierailija
26/30 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset ovat itsekkäitä. Sitten on helppo nähdä vain toisten virheet

Vierailija
27/30 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te keskustelleet tästä kommunikaatio-ongelmastanne silloin, kun teillä ei ole jo valmiiksi riitaa? Siitä täytyy keskustella, ja niiden keskustelujen tuloksena täytyy syntyä joku yhteisymmärrys, miten kehitätte paremman tavan kommunikoida keskenänne ja olla samalla puolella. Jos tämä ei onnistu parhain tahdoin tehdyistä yrityksistä huolimatta, on erottava.

Ollaan keskusteltu kyseisestä asiasta. Minä olen lähestynyt asiassa rauhallisesti, myöntäen omat heikkouteni ja parannuskohdat. Mies ei näe silti omassa käytöksessä vikaa. Minä aistin jotakin sellaista, joka kumpuaa hänen edellisestä suhteesta (ollut vaikea parisuhde) muttei hän myönnä. Syyttää vain, että traumat jäänyt meidän riidoista tietysti taas minun syy.

Kuulostaa vaikealta.

Tuntematta tilannettanne tai teitä, suosittelisin sinulle, että vältä noita arvailuita siitä, mikä kumpuaa mistäkin. Onnistuneen vuorovaikutuksen välttämätön edellytys on, että jokainen saa itse määrätä, mitä ajattelee ja tarkoittaa, eikä toinen tulkitse niitä sanoja ja ajatuksia jonkin psykologisoinnin tai diagnosoinnin kautta. Enkä todellakaan tarkoita tätä pahalla, enkä sano että olet syyllinen teidän ongelmiin.

Sanomastasi saan myös sellaisen käsityksen, että toinen osapuoli ei vaikuta halukkaalta tai sitoutuneelta ongelman ratkaisuun ja tilanteen parantamiseen. Se ei lupaa hyvää. Oletko yrittänyt kertoa hänelle, että toistuvat riidat ja huono keskusteluyhteys ovat sinulle oikeasti vakava ongelma, ja että yhteiselonne jatkumisen kannalta on välttämätöntä, että näiden ratkaisemiseksi tehdään jotain yhdessä?

Tässä oli hyvää pohdintaa. No tässä on itseasiassa myös sellaista ollut ilmassa, että mies huomaa meidän keskusteluyhteyden kyllä olevan huono, muttei hän hae itsestään niitä parannuskeinoja. Lisäksi olen edelleen järkyttynyt, että hän ottaa raha-asiat meidän riitoihin mukaan. Vaikka keskustelemme hyvin avoimesti siitä, miten rahaa käytetään.

Vierailija
28/30 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa raamatusta mikä on naisen paikka avioliitossa. Itse olet ongelmasi aiheuttanut

Aina kun mä luen uskisten tokaisuja aktivoin bottom moodini.

En usko alkuunkaan että tuo oli uskiksen tokaisu. Tämä sama trolli käy heittelemässä näitä raamattu-sitaatteja vähän sinne sun tänne ketjuihin. Ihan vaan vaikuttaakseen muka uskikselta ja aiheuttaakseen ärtymystä. Liian läpinäkyvää toimintaa.

Vierailija
29/30 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepa raamatusta mikä on naisen paikka avioliitossa. Itse olet ongelmasi aiheuttanut

Sä oot nolo, jos meinaat esittää uskista niin tee se uskottavasti. Mars harjoittelemaan.

Vierailija
30/30 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tänään on ollut parempi päivä. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan