Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva perätilassa.

Vierailija
23.11.2006 |

Neuvolassa puhuttiin kääntöyrityksestä. Mutta, siihen kai liittyy riskejä, ja on kuulemma kivulias toimitus.

Voiko kääntöyrityksestä kieltäytyä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vauva perätilassa. Yritettiin ulkokäännöstä, mutta oli kivuton -- ja hyödytön. Vauva ei kääntynyt. Minulla tosin on korkea kipukynnys. Kääntöä yritettiin myös akupunktiolla, homeopatialla, taskulampulla, joogalla, kylmäpusseilla, sikiön " terapialla" (pehmeissä suunnissa joskus sanotaan, että vauva on perätilassa, koska äidillä on huolia ja vauva on itse temperamentiltaan " toisista huolehtivaa" -tyyppiä. Vauva pyrkii siis olemaan lähempänä äidin tunnekeskusta ja huolehtimaan äidistään. Teorian paikkansapitävyydestä ei kai kukaan osaa mitään sanoa.)...Vauva oli niin kookas, että perätilasynnytys ei tullut kuuloonkaan.

Suunniteltu sektio rv 38, lapsen suolisto kypsymätön, moninaiset allergiat. Olisin halunnut synnyttää normaalisti.

Riskejä ulkokäännöksessä on (mm. lapsen kuristuminen napanuoraan, synnytyksen spontaani käynnistyminen), mutta niin on sektiossa ja perätilasynnytyksessäkin.

Vierailija
2/7 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauveli oli perätilassa rv 25 -> mutta kääntyi itsestään oikein päin rv 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin ulkokäännös toisessa raskaudessa muistaakseni rv 38. Toimenpide ei ollut kivulias, mutta aika epämiellyttävä. Supistuksien estoon annettu lääke oli aika kamalaa, olin ihan tokkurassa ja voin pahoin. Käännös onnistui, mutta kuinka ollakaan, synnytyksen käynnistyessä vauva oli taas perätilassa. Oli siis kääntynyt itsellään takaisin. Kaikkineen ihan siedettävä operaatio.

Vierailija
4/7 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en antanut kääntää aikanaan meidän perätilassa ollutta vauvaa. En suostunut myöskään perätilasynnytykseen, joka olisikin ollut vaarallinen ottaen huomioon vauvan koko ja mun lantion sisämitat.

Sain suunnitellun sektion, vauva syntyi terveenä ja olímme ja olemme kaikki onnellisia!!

Vierailija
5/7 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva kääntyi vielä rv37 raivotarjontaan, eikä ollut mikään pieni vauva enää siinäkään vaiheessa, että kyllä ne voi kääntyä itsestäänkin aika myöhäänkin. :)

Vierailija
6/7 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli illalla, pimeässä huoneessa, laita taskulamppu valaisemaan maahaasi ylhäältä alaspäin. Anna olla n. 10min.

Jos ei heti toimi, kokeile seuraavina kahtena iltana myös.

Minulla nimittäin vauva kääntyi tämän seurauksena vaikkei ehkä kaikille toimikaan. Harvat edes tästä tietävät.

Vierailija
7/7 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli kyllä järisyttävä kokemus, sanottiin ettei satu, mutta minuun ainakin sattui, jos olisin tiennyt millainen väkisinvääntö se on, en olisi suostunut. Mutta vauvakin pelästyi kai sen verran, että pysyi oikeassa tarjonnassa loppuun asti.