Pk-seudun karmein räkälä
Vaasankadun Flemarin päässä oli ennen La Vida Loca. Siellä nistit kokoontuivat tappelemaan, mutta olut oli halpaa. Kauas ei tästä ole päässyt ansioitunut Stinde Bindekään nykyisin.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis järkätä palstalaisten kiertomatka näihin kaikkiin :D
Via Dolorosa. Helmi baari Hertsikassa ja toki Itäkeskuksen yläkerrassa pari. Puotilasta kun ostari suljettiin lähti kovia yksilöitä.
Oletko varma, että tiedät, mistä puhut. Missä Itäkeskuksen yläkerrassa on pari baaria. Mulle ei tule mieleen mitään. Ja Puotilassa oli kaksi ostarin baaria. Toinen oli sellainen peruskuppila, mitä ostareilla nyt on, missä ahkerat alan harrastajat istuvat jo aamusta lähtien. Näitä riittää ympäri Helsinkiä. Ja toinen oli varsin laadukas ja valtavasta valikoimastaan tunnettu ja suosittu ravintola.
Kyllä, siis Pikkulintu tms. oli karsea. Ja Itiksessä Idän piste esimerkiksi todella räkälä. Jengi kokopäivädeekuja.
Idän pisteen pyörittäjäkin on sellainen jannu, että luulen että kaikki toimet ei kestä päivänvaloa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Via Dolorosa. Helmi baari Hertsikassa ja toki Itäkeskuksen yläkerrassa pari. Puotilasta kun ostari suljettiin lähti kovia yksilöitä.
Oletko varma, että tiedät, mistä puhut. Missä Itäkeskuksen yläkerrassa on pari baaria. Mulle ei tule mieleen mitään. Ja Puotilassa oli kaksi ostarin baaria. Toinen oli sellainen peruskuppila, mitä ostareilla nyt on, missä ahkerat alan harrastajat istuvat jo aamusta lähtien. Näitä riittää ympäri Helsinkiä. Ja toinen oli varsin laadukas ja valtavasta valikoimastaan tunnettu ja suosittu ravintola.
Kyllä, siis Pikkulintu tms. oli karsea. Ja Itiksessä Idän piste esimerkiksi todella räkälä. Jengi kokopäivädeekuja.
Aivan salettiin vetävät verotuksesta ohi. Ja kun raha kiertää sossusta taskuihin ja räkälöiden kassaan, unohdetaan kuitit kirjanpidosta. "Viinit" hirveitä ja ylihintaisia, olut kuin vedellä laimennettua, paukut 2cl. Kääntyvät SELIN tehdessään esim kossupohjaisia juomia, ei näe mitallista. Eikä humallu. Vastaavasta määrästä muualla naula päässä.
Idän pisteen pyörittäjäkin on sellainen jannu, että luulen että kaikki toimet ei kestä päivänvaloa....
Yllättävän monessa tämän ketjun paikassa tullut aikoinaan käytyä. Useimmissa tosin vain kerran
Myös manskun ja Nordenskiöldinkadun risteyksessä oli aika klassinen kaurismäkibaari (ei ehkä ihan räkälää vaan enemmön perinteinen kapakka) jonka nimeä en mitenkään muista. Muistaako joku? Siinä oli pitkään vanhempi ovimies joka oli niin klassinen vanhanajan portsari kuin vain voi olla. Ei todellakaan mikään nykyajan bodattu vuokravartija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatko nyt ihan oikein? Pikkulintuhan oli ihan tasokas olutravintola, jossa oli laaja valikoima erilaisia oluista.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Missä tää Dolorosa on?
Bahahaha. Aika monessa räkälässä on tullut istuttua nuorena ja nättinä. Tuli oikein nostalginen olo ja muistoja mieleen. Vaarallisimpia hetkiä on tullut koettua Pihliksessä ja Maunulassa, kun on tappelut ja puukot viuhuneet lähellä.
Baareissa ei tule oikein käytyä. Lesbobaariin voisin kyllä mennä. Ihan nainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se räkälä oli siinä Roskapankin vieressä? Se oli aika raffi mesta. Siinä taitaa olla nykyään joku kahvila tai kukkakauppa. Roskapankki on edelleen toiminnassa.
En kyllä muista mitään baaria Roskapankin vierestä ja tuli kyllä käytyä Roskiksessa jo 90-luvun puolella.
Roskiksessa taisi olla tuoppi 10mk jossain vaiheessa kun muualla oli pääsääntöisesti jo 15-20mk, vai muistanko väärin? Jotai hämäriä muistikuvia että muutaman kerran olisi ysärillä halvan kaljan perässä siellä poikennut.
Myös itse epäselvästi muistan sen paikan Roskapankin vieressä. Näillä oli kova kilpailu asiakkaista. Roskapankissa tuoppi maksoi 10mk, naapuri pisti paremmaksi ja myi tuopillisen 9mk.
Kallion kulma!
Puotilassa oli Vivaldi-niminen räkälä joskus. Pahin paikka missä oon käynyt ikinä. Suonensisäisten huumeiden käyttäjiä, ihmiset makasi siellä sammuneena, likaista, jne. Pikkulintu sen sijaan oli ihan siisti olutravintola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin voisin kuvitella että se Kannelmäen Sitratorilla oleva Sorbet olisi aika karmea paikka kun se avataan jo klo 9 aamulla.
Ei ole yhtään kamala. Ihan tavallisia ihmisiä siellä käy. Kantsun Sitratori sitä vastoin on juoppoja täynnä aikaisesta aamusta myöhäiseen iltaan.
Eihän ne mene ravintolaan tuhlaamaan rahojaan. Ostavat kaljansa Alepasta mielummin ja vahvemmat juomat Alkosta.
.
Sitratori on kyllä toinen Ikuisen Vapun Aukio Helsingissä, ja vähän ihmettelen, että kukaan tavallinen ihminen siellä mielellään liikkuu, varsinkaan mennäkseen baariin.
Kantsun kasvattina minua huvitti kaverini kanssa suuresti, kun mentiin eräänä kesäiltana Krouvin terassille. Se on siis Sitratorilla ja näkymä on Sorbetin ja tämän vapaamman terassin (heh) suuntaan. Minä olin vähän sitä mieltä että ei hitto, täällä Kantsun asemallako me perjantaita vietetään. Kaveri oli sitä mieltä, että mehän ollaan hienossa paikassa, kun Krouvissa oltiin. Sorbet olisi ollut huonompi, Kannel pub ihan surkea ja sitten pahnanpohjimmaiset pyöri siinä Alepan edessä. Eräällä herralla oli sellainen sähköpyörätuoli ja hän kehui että sillä saa naisia 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En bongaa Siilinpesää täältä, mitäs sille on käynyt?
Se on siisti. Hyvät pitsat.
Ei hitto, ihan perusräkälä on ja pizzat täyttä kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Malmilla Konja.
Malmilla on pahimmat paikat, mutta ei Konja pahin ole, Tissibaari menee kirkkaasti ohi. Tappeluita, tönimistä, huutoa, räyhäämistä, ihan perusmeininkiä. Poket katselevat vierestä kylmän viileesti, eivätkä puutu mihinkään.
Jostain se täytyy aina aloittaa. Nykyään samat deejiit, jotka soitteli Exoduksessa esiintyy vakkareina Kuudes Linja, Ääniwalli, Bunker Bar ja muissa trendimestoissa. Kaikki kuitenkin vielä Kallion alueella.
Vierailija kirjoitti:
Tissibaari Malmilla
Multa myös ääni Tissibaarille. Muutaman kerran käynyt, ja ihmetellyt sitä aggressiivista menoa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Malmilla Konja.
Avointa hu**ekauppaa. Räikeän avointa. No, Jes*se myy enää Konjan ulkopuolella
Ainakin siellä Stinde Bindessä on tällä hetkellä luteita, eivätkä myrkytä. Usean asuntoon levinnyt. Ennen luultiin että baarista tuliaiset oli armoton kanuuna ja tyhjä lompakko. Eläintarhasta, jos flaksi kävisi, satiaiset :D Nyt pääsee vielä tilaamaan myrkyttäjänkin. En menisi lähellekään, mutta tämän voi kantiksilta tarkastaa. Onko muissa ollut "kotieläimiä"?