Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö jo mitä puoluetta ja ehdokasta äänestät eduskuntavaaleissa?

Vierailija
08.03.2023 |

Millä perusteella teit päätöksen?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein ison loikkauksen demarista persuun koska koulurauha.

Mikä koulurauha? Luuletko vakavissasi, että jollain vaalilupauksilla saadaan kouluihin rauha :D:D:D:D

Vierailija
22/48 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein ison loikkauksen demarista persuun koska koulurauha.

Täällä tehty sama loikka, tosin jo yli vuosikymmen sitten. Ja nyt tuntuu, että on uuden loikan aika. Jonkun pienpuolueen ehdokas tulee saamaan ääneni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän kyllä, mutta puolue ja ehdokas vielä hakusessa. Tärkein päätös on puolue, koska käytännössä puoluejohto päättää asioista, yksittäisellä rivikansanedustajalla on vain napinpainajan rooli.

Vierailija
24/48 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä. Sama kuka siellä eduskunnassa istuu. Kaikki käy.

Vierailija
25/48 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolue on tiedossa, sitä en edes harkitse. Ehdokkaista puntaroin vielä kahta vaihtoehtoa, ja on mahdollista että teen taas lopullisen päätöksen vasta äänestyskopissa.

Vierailija
26/48 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä puolueita en tule missään tapauksessa äänestämään. Tuskin äänestän myöskään puoluetta jota olen ennen äänestänyt. Pohdin parin puolueen välillä. Ehdokasta en ole vielä miettinyt.

Vierailija
27/48 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein Ylen ja Maikkarin vaalikoneen, ja ehdokkaaksi tuli molemmissa Panu Huuhtanen SKE:sta. Hieman omituinen ehdokas kyllä, mutta pitää luottaa vaalikoneeseen, kyllä mielipiteemme asioista oli samanlaisia. En usko että mitään isoa puoluetta äänestämällä saa mitään muutosta tähän maahan, vaikka lupaavat aina yhtä sun toista. Niillä on oma hyväveli-kerhonsa, missä on sulle-mulle, mutta ei meille, siis kansalle, ei ole mitään muuta kuin kurjistumista luvassa.

T. Lidl-mies

Vierailija
28/48 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän Sanna Marinia tai vaihtoehtoisesti jotain muuta kommaria...

t: mies lapista, eläköön vallankumous.

Sanna Marin on ehdolla Pirkanmaalla, joten kannattaa äänestää jotain muuta SDP:stä

Vierailija
29/48 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän Sanna Marinia tai vaihtoehtoisesti jotain muuta kommaria...

t: mies lapista, eläköön vallankumous.

Teet vallankumousta äänestämällä keskeistä vallankäyttäjää????

Aha

Vierailija
30/48 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän Veronika Honkasaloa, Vasemmistoliitto, Helsinki. Kannatan Vasemmistoliittoa, koska se on heikompien puolella. Ja Veronika on ahkera ja puolustaa ihmisoikeuksia.

Vierailija
31/48 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueen tiedän ja kolme hyvää ehdokastakin on tiedossa. Olen päättänyt ketä heistä äänestän. Päätös perustuu siihen mikä puolue ajaa minulle tärkeitä asioita ja sen sisällä sitten pätevä, aktiivinen ja edustuskelpoinen ehdokas sillä tasolla kun pystyn sen päättelemään.

Vaalikoneita en tällä kertaa tehnyt, niillähän voisi haarukoida omaa ehdokasta puolueen sisällä tutkimalla heidän vastauksiaan. Olen aika skeptinen vaalikoneiden suhteen, niiden kysymyksenasettelu on suunniteltu ohjaamaan äänestäjiä. Kannattaa myös miettiä kuinka paljon antaa vaalikoneiden ylläpitäjien kerätä tietoa koneen käyttäjistä, varsinkin kun ottaa huomioon heidän agendansa kansan mielipiteen ohjailussa.

Vierailija
32/48 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että siinä puolueessa, jota haluaisin äänestää ei ole sopivia ehdokkaita ja vaalikoneen mukaan nekin ehdokkaat, jotka muissa puolueissa ovat sopivia, ovat vain 50-60%:sti sopivia eli looginen päätös on äänesti tai ei niin saa sellaista ehdokasta kuin haluaisin.

Vierailija
33/48 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lintilän ei kannata laittaa euroakaan vaalimainoksiin on sen verran ollut esillä :)

Eikös hän uhonnut vetävänsä täysillä viimeiseen asti. Kaappi tyhjäksi, tulkitsin.

Vierailija
34/48 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lintilän ei kannata laittaa euroakaan vaalimainoksiin on sen verran ollut esillä :)

Lintilän ei tosiaan ole tarvetta mainostaa, mutta toivon että vihervasemmiston törkykampanja epäonnistuu ja mies pääsee läpi. Minä en kyllä kepua äänestä ja tiedän että Vaasan vaalipiirissä keskusta menettää 1 - 2 paikkaa.

Vierailija
35/48 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lintilän ei tosiaan ole tarvetta mainostaa, mutta toivon että vihervasemmiston törkykampanja epäonnistuu ja mies pääsee läpi. Minä en kyllä kepua äänestä ja tiedän että Vaasan vaalipiirissä keskusta menettää 1 - 2 paikkaa.

Noin ollessaan tuohan olisi nerokas kampanja. Lintilä pudottaisi Kurvisen, mutta kepu ei saisi millään asteikolla puolueen ulkopuolisten mielestä uskottavaa edustajaa.

Vierailija
36/48 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria Ohisaloa, Vihreät Helsinki. Hän on ihanan empaattinen, ahkera ja köyhyystutkija.

Vierailija
37/48 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Puolueen olin päättänyt muuten, ehdokas oli vaalikoneessa aika pitkälti samaa mieltä tärkeistä asioista ja perusteli fiksusti vastauksiaan, myös niissä kohdissa joissa vastasi eri tavalla.

Vierailija
38/48 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän, SDP ja Sanna Marin. Puolue ajaa hyvinvointia ja mainittu ehdokas on näyttänyt olevansa kyvykkäin poliitikko Suomessa kautta historian. Vanhoja läskejä ukkoja on nähty tarpeeksi, ja niin on vanhoja akkojakin.

Vierailija
39/48 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän demareita ja henkilöä, jolla on EU-kokemusta ja tietoa.

Vierailija
40/48 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Äänestin häntä jo viime vaaleissa ja hän tuli silloin valituksi. Kerrankin on niin hyvä tuuri, että tiedän tyypin työpiireistä, olen muutaman kerran jutellutkin hänen kanssaan ja hän on vaalikoneiden, Twitter-viestiensä ja yhden kuuntelemani puhetilaisuuden perusteella tärkeistä asioista kanssani samaa mieltä. Tätä ennen on aina vaaleissa pitänyt valita vaan joku, mutta nyt on tuttu hyvä äänestettävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi