Te jotka etsitte uutta asuntoa - miten jaksatte etsiä, koska itse olen totaali kyllästynyt?
Olen jonkun aikaa nyt etsinyt vuokrattavaa omakotitaloa, rivaria tai paritaloa ja kaikki potentiaaliset on joka turhan kalliita ja sitten halvemmat kauheita kuoleman loukkoja. Kuten tänään kävin katsomassa erästä vuokrattavaa omakotitaloa, joka oli aivan älyttömän huonossa kunnossa ja siivoton. Esim. kylppärin seinissä ja lattiassa jotan keltaista ällöä, ja vessasta en edes kehtaa puhua sekä moni asia rikki kuten ilmalämpöpumppu. Ja vuokra tällaisessa pommissa 700 euroa kk. Alkaa ihan oikeasti tosissaan ottaa päähän. Kerran kävi, niin että vuokranantaja tuli näyttämään asuntoa humalassa. Näin alasko on ihmiset vajonneet ja missä on toisten kunnioitus. Ja en, en aijo ostaa taloa ja sitoa itseäni velkahelvettiin, joten ei kannata edes vaivautua kirjoittamaan jotain sellaista jota aloittaja ei halua. Ugh, olen puhunut. Ja ei, tällä ei ole pointtia, vaan olen totaali kyllästynyt siihen, ettei kunnollista asuntoa löydy ja jos löytyykin niin ovat kalliita, mutta taidan päätyä johonkin kalliiseen, koska halvalla saa näköjään vain järkyttäviä lääviä. Niin ja en asu pääkaupunkiseudulla, koska elämää on kehä kolmosenkin ulkopuolella.
Kommentit (8)
Onko pakko olla omakotitalo? Ei sukulaisella tai tuttavalla ole vuokrata jotain tai tunne jotain, joka on asukasta vailla?
Mä en myöskään itseäni sitouta mihinkään asuntoon. Heti auton jälkeen ehkä typerin investointi. Mielummin sijoitan rahani muualle, parempi ja varmempi tuottoisempaan kohteeseen. Asunnot olen löytänyt aina tuttavien kautta. Kerran työpaikalta eräs kertoi, että on asunto vuokrattavana hänen tuttavallaan ja se ei ole tullut markkinoille vielä. Sain sen siis pöydän alta. Todella kiva asunto ja suht fiksulla vuokralla.
Vaikuttaa siltä että sun toive asumisen tasosta ja hinnasta eivät kohtaa. Eli joko sun on oltava valmis maksamaan enemmän, taimsitten asumaan vaatimattomammin. Jos odotuksesi ovat epärealistiset, jatkuu etsiminen maailman tappiin.
OKT 700e/kk? Salli mun nauraa. Ehkä jossain perähikiällä.
eihän sulla ole muuta onglemaa kuin että olet köyhä.
Jos sinä olet totaalisen kyllästynyt, sillä ei ole mitään vaikutusta minun jaksamiseen. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
eihän sulla ole muuta onglemaa kuin että olet köyhä.
Niin tai sitten kaikki ei elä puolisonsa siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että sun toive asumisen tasosta ja hinnasta eivät kohtaa. Eli joko sun on oltava valmis maksamaan enemmän, taimsitten asumaan vaatimattomammin. Jos odotuksesi ovat epärealistiset, jatkuu etsiminen maailman tappiin.
No, ei ole liikaa vaadittu että asukas edes pitäisi talosta huolta ja edes SIIVOAISI asunnon ennen näyttöä. Vuokranantaja sentään laittoi perästä viestin, jossa pahoitteli sotkua, ei tiennyt, että oli tuollaisessa pahassa kunnossa. ap
Niin ja eikä tässä kaikki, kerran kävin katsomassa rivaria ja seinän takaa kuului kauhea älämölö näytön aikana, joten taidan suosiolla skipata kaikki yhteisasunnot jossa on siis yhteiset seinät. ELi vaihtoehdoksi jää se omakotitalo tai erillistalo tai paritalo jossa autokatos välissä. -ap