Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajattelet, että luokkayhteiskunta on huono asia?

Vierailija
08.03.2023 |

Eikö ihmisillä voisi olla oikeus elää omankaltaistensa joukossa ilman, että väkisin pitää porukkaa sekoittaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ensin sen luokan määritteli fyysinen voima, sitten syntyperä ja nyt viimeiset vuosikymmenet raha, ehkä jossain määrin myös älykkyys. Luokatonta yhteiskuntaa ei ole ollut ja tuskin ikinä tuleekaan.

Vierailija
2/11 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asia. Pysytte vain erossa minun tasoisistani yläluokan ihmisten ympyröistä. Me emme tarvitse teitä hännystelijöitä ja wannabe rikkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä luokkayhteiskunnasta kun olen elänyt koko elämäni Suomessa.

Vierailija
4/11 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan periminen ei takaa älyä eikä kykyä.

Vierailija
5/11 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat on ylimielisiä ja köyhät nöyristelee

Vierailija
6/11 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten äly tai kyky liittyy luokkayhteiskuntaan? Kyllä työväenluokkainenkin voi olla kyvykäs ja kivuta keskiluokkaan.

Vierailija
7/11 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten äly tai kyky liittyy luokkayhteiskuntaan? Kyllä työväenluokkainenkin voi olla kyvykäs ja kivuta keskiluokkaan.

Paitsi, että luokkayhteiskunnassa ei kivuta mihinkään. Olet sitä mihin olet syntynyt vaikka menestyisit ja rikastuisit. Alin luokka ei pääse korkealle, vaikka olisi rahaakin.

Vierailija
8/11 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että luokkayhteiskunnassa ei kivuta mihinkään. Olet sitä mihin olet syntynyt vaikka menestyisit ja rikastuisit. Alin luokka ei pääse korkealle, vaikka olisi rahaakin.

Höpsis, sitä kutsutaan luokkakierroksi kun esim. työväenluokkainen opiskelee yliopistotutkinnon ja keskiluokkaistuu.

Vierailija
9/11 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luokkayhteiskunta on sitä, että joku on syntymässään luokiteltu köyhäksi, ilman mahdollisuutta kohentaa olojaan, niin miten se voi olla hyvä?

Jos se on sitä, että toinen rikastuu työtä tekemällä, ja toinen pysyy köyhänä kun ei muuta viitsi, niin eihän siinä silloin mitään.

Vierailija
10/11 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää luokkayhteiskunnasta koska yhteiskuntaluokalla ei ole mitään merkitystä sen kannalta kenen kanssa tulen toimeen. Ne asiat jotka erottelevat eri luokkia eivät ole minulle kovin tärkeitä.

Vierailija
11/11 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää luokkayhteiskunnasta koska yhteiskuntaluokalla ei ole mitään merkitystä sen kannalta kenen kanssa tulen toimeen. Ne asiat jotka erottelevat eri luokkia eivät ole minulle kovin tärkeitä.

Luokkayhteiskunnalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa kenen kanssa tulet toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi