Polyamorian seurauksista
Onko muille tuttua se että polyamoristen suhteiden seurauksena oma itsetunto on aivan riekaleina. Muutaman vuoden sellaisia harrastin ja tuntuu etten saa kasattua enää itseäni. En kelpaa deittimarkkinoilla enää, kun haluan jättää tuon ajan taakseni. En enää jaksanut sitä jatkuvia uusien ihmisten tulemista ja menemistä, jatkuvaa miellyttämistä ja esineellistämistä.
Kauanko tällainen masennus ja ahdistus, toivottomuus kestää?
Ja olen terapiassa jo käynyt, siitä ei ollut mitään hyötyä.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta alotusta sun oikein tarvii asiasta tehdä?
Ei mulla muuta.
Tämä ei ole se viesti, jossa haukutaan SETAa. Olen yllättynyt!
Ehkä onkin jotain uutta
Deittailu on masentavaa, kun kukaan ei tunnu ottavan vakavasti. Käydään yksillä small talk -treffeillä, ja sitten sayonara olit ihan kiva mutku.
Mutta en tajua, miten polyamorisuus vaatii enemmän miellyttämistä kuin muu tapailu.
Ei kai poly-historiaa tarvitse ihan heti kertoa siellä "deittimarkkinoilla".
Itsehän siihen poly suhteeseen oot lähtenyt. Olisko pitänyt hetki miettiä ensin ?? Pakko sun oli siihen lähteä, kun se on niin helevetin trendikästä ja pinnalla nyt. Syytä pahasta olosta pelkästään itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Deittailu on masentavaa, kun kukaan ei tunnu ottavan vakavasti. Käydään yksillä small talk -treffeillä, ja sitten sayonara olit ihan kiva mutku.
Mutta en tajua, miten polyamorisuus vaatii enemmän miellyttämistä kuin muu tapailu.
Ei kai poly-historiaa tarvitse ihan heti kertoa siellä "deittimarkkinoilla".
Koska polyamorisilla miehillä ei ole markkinoita. Naiset vie ja hommailee ihan mielensä mukaan, miehet uikuttavat vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän siihen poly suhteeseen oot lähtenyt. Olisko pitänyt hetki miettiä ensin ?? Pakko sun oli siihen lähteä, kun se on niin helevetin trendikästä ja pinnalla nyt. Syytä pahasta olosta pelkästään itseäsi.
Niin syytänkin. Miksi luulit etten syyttäisi?
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
Samaa ajattelin. Johonkin edellisistä ketjuista kommentoinkin, mutta nyt haluan jättää tämän aiheen jo taakseni.
Ei mullakaan tähän muuta.
Mä harrastan sellaista polyamoriaa, että on 3 vakituista naista yhtaikaa, mutta ne eivät tiedä toisistaan. Kalenterin kanssa on haasteita ja pitää muistaa mitä on kellekin puhunut, mutta draama puuttuu kun olen kaikille se ainoa. Ovat eri kaupungeissa, niin voi liikkua suht vapaasti. Kassit pysyy hyvin tyhjinä, eikä pääse leipiintymään.
Vierailija kirjoitti:
Mä harrastan sellaista polyamoriaa, että on 3 vakituista naista yhtaikaa, mutta ne eivät tiedä toisistaan. Kalenterin kanssa on haasteita ja pitää muistaa mitä on kellekin puhunut, mutta draama puuttuu kun olen kaikille se ainoa. Ovat eri kaupungeissa, niin voi liikkua suht vapaasti. Kassit pysyy hyvin tyhjinä, eikä pääse leipiintymään.
Noin se voi toimiakin. Muutoin on ihan täyttä kuraa moinen hömpötys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai poly-historiaa tarvitse ihan heti kertoa siellä "deittimarkkinoilla".Koska polyamorisilla miehillä ei ole markkinoita. Naiset vie ja hommailee ihan mielensä mukaan, miehet uikuttavat vieressä.
Niinhän deittailu yleensäkin toimii.
Miten polyillä erilaista?
Ihan normaali deittailukin aiheuttaa ap:n kuvaamia tunteita. Itse joudun pitämään nettitreffipalstoilta aina taukoa, jotta saan itsetuntoni ja uskoni ihmisiin (lue miehiin) takaisin edes osittain. Nyt tauko on venähtänyt usean vuoden pituiseksi. Uskomattoman määrän paskaa joutuu kohtaamaan, pitäisi kovettaa itsensä ja samalla olla menettämättä uskoa rakkauteen, kun monethan ovat kuitenkin kumppanin kohdanneet.
Minulla ei ole tuollaista kokemusta. Minun suhteissani ei ole jatkuvaa ihmisten tulemista ja menemistä, eikä esineellistämistä. Sinun suhteissasi ongelma ei ole ollut monisuhteisuus vaan huonot suhteet huonojen ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tuollaista kokemusta. Minun suhteissani ei ole jatkuvaa ihmisten tulemista ja menemistä, eikä esineellistämistä. Sinun suhteissasi ongelma ei ole ollut monisuhteisuus vaan huonot suhteet huonojen ihmisten kanssa.
Niin ne polyt aina väittää, kun on niin huumassa jatkuvasta panemisesta. Odotas vaan niin alkaa asiat seljetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ne polyt aina väittää, kun on niin huumassa jatkuvasta panemisesta. Odotas vaan niin alkaa asiat seljetä.
En pane jatkuvasti. Asun yksin, enkä tapaa kumppaneitani läheskään päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pane jatkuvasti. Asun yksin, enkä tapaa kumppaneitani läheskään päivittäin.
Olet sitten aika sankari. Naisten pelastus.
Rakastan kahta naista, siihen ei kuulu seksi vaan rakkaus. Toisen kanssa asun hänen vaatimuksestaan. Ja toista en saa nähdä. Mikä rakkaudessa on väärin? Naiset omistavat? Minäkö olen huono, koska tunteeni ovat väärät? Tähän tarvitsisi feministejä selittämään oikeuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kahta naista, siihen ei kuulu seksi vaan rakkaus. Toisen kanssa asun hänen vaatimuksestaan. Ja toista en saa nähdä. Mikä rakkaudessa on väärin? Naiset omistavat? Minäkö olen huono, koska tunteeni ovat väärät? Tähän tarvitsisi feministejä selittämään oikeuksiani.
Ole mies eläkä hiiri
Ei mulla muuta.