Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä uskovaisten "tempaus" tarkoittaa oikeasti

Vierailija
08.03.2023 |

Että kun Jeesus tulee takaisin niin hän tempaa kaikki uskovaiset yläilmoihin. Ei mitään väliä vaikka jää lehmät hoitamatta, lampaat, kanat, kissat ja koirat, kunhan minä vaan pääsen tempaukseen mukaan. Onpa itsekästä ajattelua. Jätetään sitten jollekin muulle hoidettavaksi kaikki ikävät asiat. Ei mene kaaliin!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tämä voi tarkoittaa vain henkistä kokemusta, jossa henki ylenee ihmisessä ja pääsee parempaan henkiseen tilaan.

Vierailija
2/47 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen paluutahan vihjailtu maailmanloppuu, joten siinä katastrofissa eläintenhoito lienee kovin matalalla priolistalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovat jakautuvat tässä tempausajattelussa muutamaan eri ajatteluleiriin (ei liene yllätys). Toiset uskovat että ennen äärimmäisen järkyttäviä viimeisten aikojen tapahtumia uskovat otetaan pois, ettei tarvitse olla kestämässä niitä kauheimpia kärsimyksiä. Tämä perustuu Raamatunkohtaan Tessalonikaiskirjeen 5:9 että "meitä ei ole määrätty vihaan." Eli uskovat eivät olisi enää vihanajaksi nimettynä aikana täällä.

Toiset ovat varovaisempia lupaamaan mitään tuommoisia edes uskoville eivätkä siksi ole lähteneet lupaamaan liikoja.

Jotkut ovat vieläpä sitä mieltä että Jumala pitää kyllä huolen, että uskova lentäjä ei lähde lennolle kun tuo tempaus tapahtuisi eli lentokone ei jäisi ilman lentäjää jne.

Tuskin ne maatalon eläimen jäisi ilman haltuunottajaa. Aina kun tapahtuu kaaoottisia asioita, niin ovathan ryöstelijät silloin liikkeellä. Eiköhän joku keksi äkkiä pistää lehmät, lampaat ja siat lihoiksi kun tajuavat että uskovaisilta on jäänyt maatila jälkeen.

Vierailija
4/47 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko Jeesus todella olla niin sydämetön, että jättäisi eläimet roistojen armoille. Itsehän hän meni etsimään sitä kadonnutta lammastakin.

Vierailija
5/47 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mitä jos se lentokone on jo ilmassa koska on uskovainen lentäjä, hänet temmataan ja kone putoaa mutta siinä rytäkässä kuolee sitten monta muutakin viatonta ihmistä.

Vierailija
6/47 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä kun painnostotanko viedään yhdellä liikkeellä pään päälle

Vierailija
7/47 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko Jeesus todella olla niin sydämetön, että jättäisi eläimet roistojen armoille. Itsehän hän meni etsimään sitä kadonnutta lammastakin.

Sinulla on jäänyt Raamattu lukematta, jos et tiedä, että Jeesus ei päätä, milloin nuo tapahtumat ovat. Hän ei tiedä päivää, ei tiedä ihmisetkään, vain Jumala tietää Raamatun kertomuksen mukaan.

Kannattaa katsoa YouTubesta opetuksia, joita suomennettu, Baruch Korman on messiaaninen juutalainen ja osaa hyvin selittää vanhan ja uuden testamentin kertomuksia. Jokainen päättää sitten itse, mitä niistä ajattelee.

Vierailija
8/47 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin todella pahasta lentopelosta, mutta olen aina ajatellut niin, että ei Jumala salli tämän koneen pudota koska tässä koneessa on niin paljon minua älykkäämpiä, viisaampia ja koulutetumpia ihmisiä joita vielä tarvitaan - joten meikäläinekin säästyy siinä sivussa.

Vierailija
9/47 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin voi olla. Ihmistä ja eläintä minä armahdan, sanoo Jumala.

Vierailija
10/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen suurinta ahdistuksen

aikaa! Todellakin uskovat temmataan turvaan, kotiin.

Ja muut sit suree sitä et ne oli sittenkin oikeassa.

Tempauksen jälkeenkin voi tulla uskoon, mutta ajat ovat silloin vaikeammat. Voi olla että joutuu kokemaan marttyyrikuoleman, mutta toisaalta, johonkin sitä lopulta kuitenkin kuolee. Tempauksen jälkeen jossain vaiheessa, ilmeisesti sen valerauhan jälkeen alkaa kolmas maailmansota. No, en oo varma tuosta ydinsodasta, voihan se tulla ennen tempaustakin. Jokatapauksessa Raamattu on totta, mutta kaikkea siellä ei kerrota.

Vierailija
11/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että viattomat eläimet sekä lapset otetaan myös ylöstempauksessa.

Vierailija
12/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattuhan on täynnä metaforeja ja vertauksia. Niiden tulkinta on erilaista, ja sen takia on eri suuntauksia. Millä perusteella juuri teidän tulkintanne on niitä oikeita tulkintoja?

Vierailija
13/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattuhan on täynnä metaforeja ja vertauksia. Niiden tulkinta on erilaista, ja sen takia on eri suuntauksia. Millä perusteella juuri teidän tulkintanne on niitä oikeita tulkintoja?

Tempaus ei sinällään ole pelastuskysymys. Pelastuksessa on oleellista Jeesus. Ihmiset on erehtyväisiä, jokaisella Raamatun selittäjällä voi tulla joitain pieniä virheitä. Aina kannattaa itse lukea Raamatusta, mutta Raamatuntutkijat ovat suureksi avuksi.

Vierailija
14/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että jossain päin maailmaa miehille jätetään pään päälle vain pieni tupsu ponnarille, että tempaus olisi helpompaa?

Ilmeisesti naisista ei ole niin väliä.

Vierailija
15/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tempaus ei sinällään ole pelastuskysymys. Pelastuksessa on oleellista Jeesus. Ihmiset on erehtyväisiä, jokaisella Raamatun selittäjällä voi tulla joitain pieniä virheitä. Aina kannattaa itse lukea Raamatusta, mutta Raamatuntutkijat ovat suureksi avuksi.

En tarkoittanut tempausta, vaan yleensä.

Olen itse fundamentalistipastorin tytär. Tunnen ääritulkinnat hyvin ja jo 5-6- vuotiaana esitin ylläolevan kysymyksen. En vieläkään ymmärrä.

Vierailija
16/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut tempausta, vaan yleensä.

Olen itse fundamentalistipastorin tytär. Tunnen ääritulkinnat hyvin ja jo 5-6- vuotiaana esitin ylläolevan kysymyksen. En vieläkään ymmärrä.

Ahaa, ok. Joo. Itse ajattelen, että jokaisen on vaan päätettävä itse miten uskoo ja että Raamattu meille on annettu. Tärkeintä on seurata Raamattua ja yrittää ymmärtää se kokonaiskuva. Meidän ei onneksi tarvitse olla tuomareita toisillemme, Jumalalla on kaikki hallinnassa. Minullakin on lapsuudesta joitakin kysymyksiä ja kompastuskohtia. Sen lisäksi nämä jotkut yleiset ihmisten tulkinnat on aikuisena sekoittanut. Nykyään luotan vain Raamattuun, mutta sen pohjalta minulle on muotoutunut ns lemppari Raamatun "opettajia". Kaikkein eniten kartan menestysteologeja.

Vierailija
17/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneet syöksyy päin vuoria kun lentäjä häviää. Hevoset ja lehmät kuolee talleihinsa kun omistaja haihtuu kesken lannanlnuomisen.

Kauhulta tuo kuulostaa eikä mitään iloiselta asialta!

Vierailija
18/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneet syöksyy päin vuoria kun lentäjä häviää. Hevoset ja lehmät kuolee talleihinsa kun omistaja haihtuu kesken lannanlnuomisen.

Eikä eläimiä oteta mukaan. Se jos mikä on kummallista.

Vierailija
19/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se tapahtuisi pian, päästäisiin hihhuleista eroon kertaheitolla

Vierailija
20/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se iloinen asia niille jotka temmataan, sillä maanpäällä olot tulevat olemaan vaikeat. Aluksi vain kristityille, lopulta kaikille. En tiedä joutuisinko itse jäämään tänne jos tempaus tulisi minun elinaikanani. Jos pitäisi arvata, veikkaisin että jään tänne, ainakaan minulla ei ole Pyhää Henkeä. Eniten minua huolettaa se, että jos sukulaisiani jäisi tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi