Saako kaupassa kaivaa takarivistä tuotteita joissa on myöhäisempi parasta ennen pvm?
Tein tänään niin ja tuli rikollinen olo. Jos kaikki tekisi näin niin tulisi enemmän hävikkiä.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Mutta kerran harmitti, kun hyllyssä oli vain yksi purkki tiettyä vanukasta ja kun se oli pari päivää ollut jääkaapissa no, oli jo päiväys mennyt ohi. Luulisi, että olisi ollut jo laputettu tuote
Eihän sitä tarvinnut laputtaa, kun sinä maksoit siitä täyden hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon havainnu, että jossain paikossa vanhimmat tuotteet sysätään taakse juuri tuon takia. Esim. pariinkiin otteeseen apteekissa takana on vanhimmat ja edessä tuoreimmat. Ei varmastikaan johdu siitä, että tuotteita olisi niin paljon että olisi tuupattu vaan hyllyyn, vaan selvästi järjestetty tarkoituksella.
Ne päivät kannattaa tietenkin katsoa.
Jos tarkoitus on käyttää tuote heti, päiväyksellä ei ole väliä. Jos suunnittelen sen käyttämistä vasta useamman päivän päästä, katson, että päiväystä riittää siihen asti. Kallista ja turhaa hävikkiä raahata kaupasta kotiin tuotteita, jotka ehtivät pilaantua ennen käyttöä.
Tottakai saa. Muistaa vain kun kurottelee takimpaisena olevia tuotteita, että jättää sen kohdan hyvännäköiseksi kuin ennen kurottelua. Jos esim vanhempia tuotteita siirtää pois tieltä niin myös laittaa ne takaisin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon havainnu, että jossain paikossa vanhimmat tuotteet sysätään taakse juuri tuon takia. Esim. pariinkiin otteeseen apteekissa takana on vanhimmat ja edessä tuoreimmat. Ei varmastikaan johdu siitä, että tuotteita olisi niin paljon että olisi tuupattu vaan hyllyyn, vaan selvästi järjestetty tarkoituksella.
Tietenkin. Mutta oletetaanko tässä ettei katsota, vaan luotetaan että takana on tuorein.
Miksi ei saisi? Kun käyn kerran viikossa kaupassa, en taatusti ota eturivistä ylihuomenna parasta ennen-päivättyä tuotetta, jos takana on viikon päästä parasta ennen.
Ei vältämättä lisää hävikkiä- voi asiakas myös jättää tuotteen hyllyyn jos ei ole tarpeeksi tuoretta. Siihen verattuna takaa kaiveltu vähentää hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitus on käyttää tuote heti, päiväyksellä ei ole väliä. Jos suunnittelen sen käyttämistä vasta useamman päivän päästä, katson, että päiväystä riittää siihen asti. Kallista ja turhaa hävikkiä raahata kaupasta kotiin tuotteita, jotka ehtivät pilaantua ennen käyttöä.
Kolmioleipä kuivempana tai vähemmän kuivana-ei eroa?
Saa tietenkin jokainen omantunnon mukaan. Joskus ostan parhaan päiväyksen, joskus en, jos tiedän että käytän heti. Mutta en täydellä hinnalla kyllä osta sitä huonointa päiväystäkään, vaikka käyttäisin samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Teen niin aina.Tuoreimmat ovat takana
Eihän sen nyt kiellettyä ole.
Meillä huomasi k marketissa aikoja sitten, vanhemmat tuotteet löytyy takaa. Monikaan ei tarkasta päivämäärää vaan olettaa saavansa tuoreempaa
Tietenkin saa. Minä otan aina, kun yksin asun ja ei tule heti syötyä kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Mutta oletetaanko tässä ettei katsota, vaan luotetaan että takana on tuorein.
Minä katson aina, että missä kohdin se päiväys muuttuu. Katson mitä on edessä ja mitä sitten takana.
Katson uusimman päiväyksen ts kaivan.
Vierailija kirjoitti:
Siis tekeekö kaikki näin???
Käyn kerran viikossa kaupassa ja pitää suunnitella mitä syön minäkin päivänä ja sen mukaan katson päiväykset.
Joskus on pakko, kun muuten yksinasuvan taloudessa ei kerkeä niitä käyttää ennen kuin pilaantuvat. Nykyään on ruoka niin kallista, etten halua ostaa mitään sellaista, joka vaan sitten päätyy roskiin.
Ne edessä olevat on tarkoitettu maailmantuskaa poteville.
I feel criminal? I feel quilty?