Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni on ollut kankkusessa töissä mutta oletteko koskaan juonut alkoholia työaikana?

Vierailija
07.03.2023 |

Minä olen ollut joskus maanantaina vielä vähän väsynyt ja krapulainen. Kerran olen juonut ruokatauolla pullon keppanaa, kun duunikaverikin otti. Siitäkin on jo vuosia.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan juonut työaikana, enkä mennyt edes krapulassa töihin.

Vierailija
42/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana menin muutaman kerran töihin klo 9 vaikka baarissa oltu klo 4 asti. Ei ollu tehokas päivä.

Työajalla olen monesti juonut alkoholia, pöhinäfirmoissa on yleistä että perjantaina käydään ostamassa kaappi täyteen erikoisoluita ja tarjolle laitetaan naposteltavaa viimeisen parin työtunnin ajalle.

Pari kertaa olen myös etätöissä korkannut kaljan perjantai-iltapäivällä tai lounaalla, kun on vaan tehnyt mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisuuksia oli jossa melkein koko firma oli enemmän tai vähemmän känissä. Etätöissä olen nauttinut alkoholia mutta en varsinaisesti ole ollut humalassa. Pidän rajana törkeän rattijuoppouden rajaa.

Vierailija
44/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen opettaja, niin sitä tuskin pidettäisiin kovin soveliaana.

Vierailija
45/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi skumppaa pomon läksiäisissä.

Vierailija
46/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan luvan kanssa. Mainostoimistoissa ihan normimeininkiä 2000 -luvun alkupuolella. Skumppaa ja kakkua milloin minkäkin onnistuneen kamppiksen jälkeen, vappuna kuoharia ja munkkeja, jouluglögit, nämä siis ihan toimistolla. Mutta ihan tavallista oli myös lähtee pitään palavereita pitkille lounaille ja kesällä lähiterasseille.

Tämä. Itse en vuosikausiin ole käyttänyt alkoholia, mutta noita milloin minkäkin juhlistamisia oli jatkuvasti, vappua, glögiä, asiakaslounaita (viiniä ruuan kanssa) ja kun illat venyivät pitkäksi niin kyllä siellä ihan firman kaapista kaivettiin viinipulloja ja drinksujakin joskus tehtiin. Ei siinä sen suurempaa vahinkoa saanut aikaiseksi kukaan, jos nyt vähän letkeämmin tietokoneella piirteli.

Vierailija
47/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lasillinen skumppaa jossain juhlistamistilaisuuksissa ja kollegan syntymäpäivänä, ja viinit ja avecit joululounailla. Sosiaalisissa tilanteissa konferensseissa yms. lasillinen tai pari muiden tarjoilujen lomassa. Mutta ei humalajuomista. Etätöissä ei tulisi mieleenkään juopotella. 

"Avecit"?

Vierailija
48/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan juonut työaikana, enkä mennyt edes krapulassa töihin.

Mamis!

Vierailija
49/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa asuessani lounaalla juotiin joka päivä 1-2 lasia viiniä. Kun olin nuori 30 vuotta sitten niin menin monta kertaa krapulassa aamuvuoroon kun oltiin bailattu aamu neljään saakka.

Vierailija
50/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan luvan kanssa. Mainostoimistoissa ihan normimeininkiä 2000 -luvun alkupuolella. Skumppaa ja kakkua milloin minkäkin onnistuneen kamppiksen jälkeen, vappuna kuoharia ja munkkeja, jouluglögit, nämä siis ihan toimistolla. Mutta ihan tavallista oli myös lähtee pitään palavereita pitkille lounaille ja kesällä lähiterasseille.

Tämä. Itse en vuosikausiin ole käyttänyt alkoholia, mutta noita milloin minkäkin juhlistamisia oli jatkuvasti, vappua, glögiä, asiakaslounaita (viiniä ruuan kanssa) ja kun illat venyivät pitkäksi niin kyllä siellä ihan firman kaapista kaivettiin viinipulloja ja drinksujakin joskus tehtiin. Ei siinä sen suurempaa vahinkoa saanut aikaiseksi kukaan, jos nyt vähän letkeämmin tietokoneella piirteli.

Sama meilla. Ihan luvan kanssa oli toimistossa pirskeet usein ja saatoin menna omalle tyopisteelle viinilasi ja tarjoomuslautanen mukana viimeistelemaan jonkun tyojutun. Eli ryypattiin tyonantajan piikkiin toimistossa ihan luvallisesti. Kukaan ei sikaillut niin ei ollut ongelmaa.

Vierailija
51/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itänaapurin kanssa sopimuksia hieroessa vodka kuului prosessiin. Aika nopeasti kuitenkin oppi että jos lasin juo tyhjäksi niin se täytetään heti - tai ainakin suurin osa oppi.b

T. Eläköitynyt liikejuristi

Vierailija
52/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjakaisissa on tullut juotua olutta, kuten perinteisiin kuuluu. Myös lounaalla Brysselin työmatkoilla lasi viiniä on ihan normi paikallinen tapa. Lisäksi erilaisissa iltatilaisuuksissa pari lasia viiniä on tavallista, tosin niitä ei varsinaisesti lasketa työajaksi. Krapulassa tuli oltua töissä joskus nuorena, kun iltatilaisuus saattoi venyä aamun tunneille ja seuraavana aamuna jatkettiin seminaaria tai kokoustamista. Nykyään ei jaksa bilettää iltaisin. Etätöissä en ole koskaan juonut alkoholia, ei kuulu tapoihin.

Vierailija
53/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
54/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin läksiäisissä pieni konjakki kahvin kanssa.

Vierailija
55/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana monesti. Kuului vähän kuvioon, tärkeitä asiakkaita saunotettiin, juotettiin ja kierrätettiin kaupungilla. Näön vuoksi otettiin itsekin, toki murto-osa siitä mitä asiakkaat. Nykyään olen siinä asemassa, että nuo hommat voi onneksi nakittaa nuoremmille samoin kuin ne minullekin aikanaan nuorena kloppina nakitettiin. 

Vierailija
56/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta aion pyrkiä eduskuntaan. Eikös siellä saa ministereistä alkaen pämpätä ihan luvalla.. 😬

Vierailija
57/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tarjottu pari kertaa skumpat työpäivän aikana ja viimeksi joululounaalla oli kaljatölkki tarjolla.

Vierailija
58/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tämän olevan enemmän vanhemman sukupolven käyttäytymistä ja suurimmaksi osaksi taakse jäänyttä aikaa. Meiltä lentää kerrasta pihalle ilman mitään varoituksia. Tämä on kerrottu jo työsopimuksessa.

Vierailija
59/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi tämän olevan enemmän vanhemman sukupolven käyttäytymistä ja suurimmaksi osaksi taakse jäänyttä aikaa. Meiltä lentää kerrasta pihalle ilman mitään varoituksia. Tämä on kerrottu jo työsopimuksessa.

Menestyvissä startupeissa ja pikkufirmoissa edelleen aika tavallista. Siinä kun pari-kolmekymppiset tuoreet yrittäjät on täpiniössään että tää juttuhan lähti lentoon niin "skumppabudjetti" saattaa olla melkoinen.  Osa kaatuu ja toiset kypsyy siihen pisteeseen ettei ne "all inclusive"-kekkerit ja hiihtolomareissut  enää mahdu ihan samalla tavalla budjettiin kun henkilökuntaa on vaikka 20 eikä 4.

Vierailija
60/66 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Asiakaslounailla, jos asiakkaat ovat halunneet. Silloin tällöin kilistellään skumppalaseja töissä, jos on aihetta juhlaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi