Moni on ollut kankkusessa töissä mutta oletteko koskaan juonut alkoholia työaikana?
Minä olen ollut joskus maanantaina vielä vähän väsynyt ja krapulainen. Kerran olen juonut ruokatauolla pullon keppanaa, kun duunikaverikin otti. Siitäkin on jo vuosia.
Kommentit (66)
Vaikka kuin monesti. Aina kun tuli isot kaupat kuplapullot paukahteli. Eikä loppunut kesken.
Oishan se aika kaksinaismoralistista, että pienessä ollessa ollaan vaaraksi mutta nykymuodin mukaisesti kauheasta ylisuorittamisesta väsyneenä taas ei.
En ole itse ollut mutta yksi työkaveri tuli yhtenä aamuna ihan kännissä töihin. Oltiin nuoria. Me piiloteltiin pomoilta tätä humalaista. Ja toki sanottiin sille, että anna olla viimeinen kerta.
Olen toki, kun pomo käski. ''No nyt sitten Lissukin ottaa pari lasia roseeta.''
Oli sellainen kovan kurin nainen, niin pitihän mun sitten.
Kyl, aika useinkin.
Mutta en kännejä ole töissä juonut. Illalla saattanut vähän maistella ennen vuoron päättymistä ja viihteelle menoa.
Työilmapiiri on salliva ja työ mahdollistaa myös alkoholilla leikkimisen.
Onko järkevää? No eiköhän kaikki sen tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Kyl, aika useinkin.
Mutta en kännejä ole töissä juonut. Illalla saattanut vähän maistella ennen vuoron päättymistä ja viihteelle menoa.
Työilmapiiri on salliva ja työ mahdollistaa myös alkoholilla leikkimisen.
Onko järkevää? No eiköhän kaikki sen tiedä.
Todellakin tiedän: on järkevää! 🍻
Eihän tässä sitä kysytty, että onko juotu firman juhlissa. Höh. Kukapa ei olisi?
Aika paljon riippuu työstä. Useammassakin kokouksessa tai konferenssissa on ollut erilaista iltaohjelmaa, kuten päivällisiä, welcome drinkkejä tai muita tapahtumia, joissa on tarjottu alkoholia. Yhdessä Ranskassa järjestetyssä kokouksessa lounaspöydässä oli tarjolla viiniä.
Sitten on niitä läksiäisiä tai henkilöstötilaisuuksia, joissa voi olla tarjolla vaikkapa kuohuviiniä.
Ruiskaisin vahingossa seinätelineestä käsidesiä suuhun D:
Kasarilla useinkin. Nykyään ei tulisi mieleenkään.
Krapulassa usein nuoruudessa,mutta kännissä ei ikinä.
Kauan sitten ajoin yhden vuoron taksia vahvoissa kipulääkkeissä. Ei ollut hirveän hyvä idea.
Ajaminen kyllä meni ihan hyvin, asiakkaiden kohtaamisissa täytyi pinnistää ja keskittyä ettei päästänyt puhetta lespaamaan ja että ei antanut itsestään liian rentoa kuvaa.
Kännissä en ole koskaan ollut töissä.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon riippuu työstä. Useammassakin kokouksessa tai konferenssissa on ollut erilaista iltaohjelmaa, kuten päivällisiä, welcome drinkkejä tai muita tapahtumia, joissa on tarjottu alkoholia. Yhdessä Ranskassa järjestetyssä kokouksessa lounaspöydässä oli tarjolla viiniä.
Sitten on niitä läksiäisiä tai henkilöstötilaisuuksia, joissa voi olla tarjolla vaikkapa kuohuviiniä.
Onpa epäterveellinen työyhteisö.
Vierailija kirjoitti:
Kauan sitten ajoin yhden vuoron taksia vahvoissa kipulääkkeissä. Ei ollut hirveän hyvä idea.
Ajaminen kyllä meni ihan hyvin, asiakkaiden kohtaamisissa täytyi pinnistää ja keskittyä ettei päästänyt puhetta lespaamaan ja että ei antanut itsestään liian rentoa kuvaa.
Kännissä en ole koskaan ollut töissä.
Huhhuh. Olet oikeassa siinä, ettei todellakaan ollut hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla useinkin. Nykyään ei tulisi mieleenkään.
Sama täällä. Kasarilla kaikki oli toisin. Myös oma ikä.😄
Vierailija kirjoitti:
Kerran menin töihin "krapulassa" , mutta en ollut humalassa. Olin kuitenkin normaalimpaa väsyneempi. Juon aika vähän ylipäätään, mutta pienikin määrä aiheuttaa hirveän rapelon ja yöunet menee uusiksi pariksi päiväksi. Onneksi sitä ei kukaan huomannut. Ei enää ikinä.
Jep. Kerran myös lähdin yksille, mutta se johtikin toisiin ja kolmansiin ja neljänsiin. Onneksi oltiin niin hyvissä ajoin liikkeellä, että mentiin ihmisten aikoihin kotiin nukkumaan. Ihan jäätävä väsymys oli kuitenkin seuraavana päivänä, vaikka en hirveässä humalassa ollutkaan.
Jännä, miten pienikin alkoholimäärä vaikuttaa siihen yöuneen ja seuraavan päivän suorituskykyyn.
Kyllä lasillinen skumppaa jossain juhlistamistilaisuuksissa ja kollegan syntymäpäivänä, ja viinit ja avecit joululounailla. Sosiaalisissa tilanteissa konferensseissa yms. lasillinen tai pari muiden tarjoilujen lomassa. Mutta ei humalajuomista. Etätöissä ei tulisi mieleenkään juopotella.
Kerran menin töihin "krapulassa" , mutta en ollut humalassa. Olin kuitenkin normaalimpaa väsyneempi. Juon aika vähän ylipäätään, mutta pienikin määrä aiheuttaa hirveän rapelon ja yöunet menee uusiksi pariksi päiväksi. Onneksi sitä ei kukaan huomannut. Ei enää ikinä.