Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvikyläily, jossa vieraan perheen lapset huutavat nälkää ja heille otetaan suoraan kaapista ruokaa jota syödään sitten ympäri asuntoa

Vierailija
07.03.2023 |

Otsikkoon kun asian kirjoittaa, miettii voiko tämmöinen olla tottakaan? Mutta totta se on. Kaverit meille kylään kahville. Lapset pöytää jossa heille oli valtavat herkut, mm mehu, piparit, kakku, sekä leivokset. Kaksi minuuttia pöydässä istuttuaan, lähtivät riehumaan ympäri kämppää. Kaikki kalliit tarjottavat lautasella koskemattomina. Me komensimme oman taaperomme pöytään, ja sanoimme että kun on syöty, pestään kädet ja sanotaan kiitos, ja noustaan pöydästä.

Tästä n. 5 minuutin päästä alkaa huuto, meillä on nälkä. Nälkä! Nälkä! (Ja on siis sovittu kahvittelu, ja olimme itse syöneet päivällisen ennen heidän tuloaan.) Taaperot komentaa vanhempiaan: otan sitä ja sitä kaapista. Vanhemmat juoksevat hakemaan ruokia kaapista, joita taaperot mutustavat ympäri kotiamme Mies sanoo että kaikki pöytään syömään kiitos. Kaikuu aivan kuuroille korville. Perheen isä kuskaa makkaroita yms makuuhuoneeseemme tms missä milloinkin nämä lapset pomppivat.

Haluaisimme kuulla nyt ammattikasvattajilta, kasvattajilta mitä ihmettä? Miten ihmeessä jatkossa toimia em toimintaa kohdattaessa? Mikään syömme ruoka-aikaan pöydässä kiitos ei auttanut yhtään

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jatkossa? Jos tuo tapahtuisi minun kodissa, se olisi viimeinen kerta, kun ko perhe käy meillä millään kokoonpanolla. Kiitos ja näkemiin.

Vierailija
22/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai siis vieraat menivät teidän kaapeille hakemaan ruokaa lapsilleen?

No ensinnäkin, mä en usko tätä aloitusta. Tai sitten ap:n tuttavapiiri koostuu vähä-älyisistä. Kyllä mä olisin ihan ilman varhaiskasvattajien apua sanonut että helvettiin sieltä meidän ruokakaapeilta, jos joku olisi sinne yrittänytkään mennä kaivelemaan lapsilleen evästä. Jos lähimaillekaan tuollainen tilanne tulisi vastaan, että vieraat lapset alkavat huutamaan nälkää ja vanhemmat yrittelisivät meidän talouden kaapeille, sanoisin vaan et teidän nähtävästi pitää lähteä kotiin syömään, meillä ei ole teille ruokaa tarjota.

Kyllä, menivät kaivamaan kaappia, kun isot kakut yms jäivät ensin syömättä.

Sanoivat tai vain totesivat että saako X X ottaa vähän makkaraa/ piimää/ leipää

Sanottiin että tulisitteko pöytään kiitos. Sanottiin että pestään kädet kiitos kun noustaan pöydästä. Sanottiin että meillä syödään vain ruokapöydässä, ei esim sängyissä. Mikään ei auttanut. Vanhemmat hakivat kaapista taaperon huutelemia ruokia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko perheen äiti esim syömishäiriöinen? Eihän heillä ole mitään tajua lasten ruokakasvatuksesta.. tuossa oli niin monta EI:tä.

Ei ruokaa ruokailujen ulkopuolella. Oikein on kunnolliset ateriat, ei jatkuvat välipalat (varsinkaan toisen perheen kaapeilta)

Ei pöydästä pomppimista. Yritetään syödä kaikki mitä on ottanut. Sitten kiitos ja pestään kädet. Tämä opastetaan taaperoille.

Pöytään ei enää ängetä takaisin.

Toisen perheen kaapeille ei koskaan mennä kaivamaan.

Toisen perheen olo- ja makuuhuoneissa ei syödä koskaan mitään.

Lapset syötetään ENNEN vierailua, ettei tarvitse huutaa epäkohteliaasti nälkä, nälkä😩

Vierailija
24/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen on taapero? Kuvittelin 1-2 vuotiaiksi. Sen ikäiset eivät taida osataa huutaa, että meillä on nälkä ja komentaa vanhempiaan jääkaapille.

Vierailija
25/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Piparit ja pillimehut kalliit tarjottavat?

2) Miten ihmeessä teillä on tuollaisia ystäviä, tai edes kavereita? Enpä usko, eli trolli olet.

Vierailija
26/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen, itse ihan vaikka tukistaisin tai läimäyttäisin käsille /kasvoille jos joku lähtee minun kaapeistani tonkimaan yhtään mitään. Sellainenhan on varastamista, ja se on rikos. Tämän voi kertoa myös lapsille, jos vaikka ymmärtäisivät hävetä.

/quote]

Tuokin on rikos, jos ei sulle ole kukaan sitä kertonut, jospa ymmärtäisit hävetä

Huonotapaisilla lapsilla on huonot vanhemmat 🤷

Vierailija
27/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että olisi totta ja että noin pönttöjä olisi olemassa. Mutta teoriassa jos jotakin tuollaista tapahtuisi, niin olisi varmasti sitten viimeinen kerta, kun ko. ihmisiä kutsuisin kotiini, ja en osaa kuvitella, että olisin kiinnostunut tapaamaan heitä muuallakaan. Tosiasiassa noin outojen ihmisten outous tulisi varmaan esille jo ennakkoon ja jäisi kutsumatta edes sitä ensimmäistä kertaa, jolloin tuollaista ei tapahtuisi ollenkaan.

-Eri

Vierailija
28/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämäkö tapahtui teillä? Ensinnäkään tuota perhettä ei enää kutsuta kylään. Voi ihan suoraan sanoa, että kun on niin erilaista tuo lasten kasvatusmalli mihin on itse tottunut, ei ilkeä katsoa sitä mekastusta ja sottaamista. Toisekseen, itse ihan vaikka tukistaisin tai läimäyttäisin käsille /kasvoille jos joku lähtee minun kaapeistani tonkimaan yhtään mitään. Sellainenhan on varastamista, ja se on rikos. Tämän voi kertoa myös lapsille, jos vaikka ymmärtäisivät hävetä.

Jos ei käsky kuulu ja sitä ei noudateta, niin se vierailu päättyy siihen, haen vierailijoiden takit ja komennan pukemaan ne päälle. Herkut siirrän takaisin kaappeihin ja totean että tarjoilut on loppu, vierailu päättyi, kiitos ja hei ja uutta kertaa ei sitten tulekaan jos ei käytöstapoja ala löytyä.

Suurempi rikos se tukistaminen tai läimäyttely on! Ei ensimmäisenä, viimeisenäkään tule mieleen!

Vierailija
29/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako taaperoa yhdessä perheessä on?

Meillä ei vieraat mene jääkaapille. Toiste ei tuo porukka meille tulisi.

Vierailija
30/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ei taida sanomallakaan tajuta.Ensikerralla treffit ulos tai kahvilaan.Kotiin en kutsuisi toiste.

Vierailija
31/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu.

Vierailija
32/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin, mä en usko tätä aloitusta. Tai sitten ap:n tuttavapiiri koostuu vähä-älyisistä. Kyllä mä olisin ihan ilman varhaiskasvattajien apua sanonut että helvettiin sieltä meidän ruokakaapeilta, jos joku olisi sinne yrittänytkään mennä kaivelemaan lapsilleen evästä. Jos lähimaillekaan tuollainen tilanne tulisi vastaan, että vieraat lapset alkavat huutamaan nälkää ja vanhemmat yrittelisivät meidän talouden kaapeille, sanoisin vaan et teidän nähtävästi pitää lähteä kotiin syömään, meillä ei ole teille ruokaa tarjota.

Sanottiin että tulisitteko pöytään kiitos. Sanottiin että pestään kädet kiitos kun noustaan pöydästä. Sanottiin että meillä syödään vain ruokapöydässä, ei esim sängyissä. Mikään ei auttanut. Vanhemmat hakivat kaapista taaperon huutelemia ruokia

Nykypäivän lapset harvoin syövät isoja kakkuja. Ihan vinkkinä... ei ole enää suurinta herkkua.

Vierailija
33/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän lapset harvoin syövät isoja kakkuja. Ihan vinkkinä... ei ole enää suurinta herkkua.

Pottukattila pöytään seuraavalla kerralla😅

Kyllä joillekin lapsille vielä herkut maistuu. Tässä tapauksessa rajattomia lapsia, joille ei riitä mikään.

Vierailija
34/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas huonosti kasvatettuja kakaroita jos syövät ympäri kämppää. Kyllä isän pitää kädestä kantaa se kakara pöytään ja jos se karkaa niin sitten uudelleen niin kauan kunnes oppii.

Meillä lapset ei todellakaan lähde syömään ympäri kämppää edes sukulaisten kotona.

Vierailija
35/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko aloitus totta vai ei, mutta kummastelen näitä "miksi ette läimäyttäneet lapsia ja heittäneet koko perhettä ulos" -tyylisiä kommentteja.

Kuinka moni oikeasti rupeaa tappelemaan kohdatessaan huonotapaista tai röyhkeää käytöstä tuttavilta? Useimmat taitavat hämmentyä ja lamaantua ja vain hiljaa mielessään päättää, ettei tuollaisen painajaisperheen kanssa enää tehdä mitään.

Vierailija
36/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen on taapero? Kuvittelin 1-2 vuotiaiksi. Sen ikäiset eivät taida osataa huutaa, että meillä on nälkä ja komentaa vanhempiaan jääkaapille.

Ohis, mutta meidän lapset osasivat jo alle vuoden iässä pyytää/käskeä antamaan maitoa ja puuroa. Olisivat voineet 2v iässä todellakin koettaa käskeä etsimään kyläpaikan kaapista mitä vaan, mutta koska olemme normaaleja vanhempia niin emme suostu pompotettaviksi tai käyttäydy epäkunnioittavasti isäntäväkeä kohtaan.

Vierailija
37/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
38/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon tyttö ihan samanlainen, mutta on kohta 6 v. Herkut kyllä maistuu, mutta valittaa aina nälkää. Tulevat 5 km matkan päästä ja meidän luokse tullaan vain kahvit juomaan. Saatan sanoa nälkänarinaan, että ota banaani, ei ole nyt muuta, kun ei ole ruoka-aika. Ei kelpaa banaani. Silloin totean että, voivoi. Siskon pitäisi opettaa tyttö tavoille tai antaa tarpeeksi ruokaa ennen vierailua.

Vierailija
39/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä tilanteita, joissa joutuu itse konkreettisesti estämään tilanteen eli nouset pöydästä ja suljet jääkaapin ja jäät seisomaan jääkaapin eteen. Ei ole muuta keinoa.

Minulle kävi niin, että naapurin täti oli sitä mieltä, että hänen lapsensa saa vapaasti töniä minun lastani. Menin lasten väliin ja silti tuo tönijä aikoi jatkaa toimintaansa. Täti oli lähellä ja hän otti ja loukkaantui kovin, kun hänen lapsensa toimintaa sabotoitiin. Myöhemmin katkaisi välit kokonaan.

Vierailija
40/78 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Kyllä tämä on kuule täsmälleen totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme