Onko rikas jos on 100k osakesalkku?
Kommentit (46)
Voi olla. Voi olla, ettei ole. Riippuu muusta varallisuudesta.
Rikas on silloin kun rahaa on miljoonissa.
100k täysin ylimääräistä (ei siis velkarahalla hankittu) on varakas, ei missään nimessä rikas. Rikas alkaa olla silloin kun pystyy jäämään lopullisesti pois työelämästä, elämään vain pääoman tuotolla, jokseenkin leveää tai ainakin ylemmän keskiluokan elämää. Siis syömättä pääomaa.
Jos ei muuta ole niin ei.Tuohon päälle esim. velaton yli 100m2 asunto Helsinki/Espoo niin ehkä sitten.Miljonääri on vasta rikas. (Oma mielipiteeni)
Ei jos on 10 miljoonaa likvidiä omaisuutta. Osakkeet ei ole arvostaan se mitä virtuaalisesti on markkinoilla. Myyntitoimeksiannossa huomaat ettet saa sitä päivän hintaa ja tulee kaiken maailman kuluja ja veroja myyntivoitosta.
Hmmm, mun mittapuulla varakas on rikkaampi kuin rikas. Vrt äveriäs.
Ja velkarahalla hankittu on tosi hyvä juttu. Sillain otat äkkilähdön varakkuuteen. Mul tosin ei taida olla enää vipua. Eikä kyl 100k:n salkkuakaan, se on tavoitteena.
Moni omistaa satojen tuhansien eurojen kiinteistöjä mutta eivät silti ole rikkaita. Saman tekevää missä omaisuudessa sata tonnia on kiinni. Se ei vielä ole rikkautta.
Sitten vasta kun kun myy ne osakkeensa ja lunastaa rahat itselleen. Katsele sitten mitä käteen jää.
Satojen tuhansien eurojen kiinteistöihin kohdistuu velkaa. Yleensä. Siksi ei voi verrata.
Varakas on tosiaan oikea termi. Rikas on vasta miljoonan osakesalkulla!
Jännä kyl tuo, hahah! Olen tosiaan luullut päinvastoin.
Oho, luulen myös että olen vahingossa sekoittanut vauraan ja varakkaan.
Miljoona on mukava tasasumma jossa itsellä kulkee rikkaahkon raja.
Jos et koskaan myy/muuta rahaksi sinulla ei ole mitään.
Miten niin? Raha pitää olla kiinni jossain, tuottamassa.
En ikinä myisi, jotta olisi rahaa. Rahantarpeeseen kyllä. Esim siinä tapauksessa, että on havaittavissa että kyseiset osakkeet ovat tuoneet sen mitä lähdin hakemaan, tai riski muodostuu liian isoksi pitää niitä niin isosti. Silloin myös seuraava kohde on mietittynä, tai sit ne parkkeerataan odottamaan isompaa korjausliikettä.
En tunne itseäni todellakaan rikkaaksi, en edes vauraaksi, vaikka minulla on sijoituksissa hiukan reilu 100k, säästötilillä 11k, suunnilleen samanarvoinen auto ja velaton, n. 225k arvoinen asunto. Mielestäni olen ihan normaali keskituloinen yh-äiti, joka joutuu laskemaan menonsa kuukausittain ihan tarkkaan, että jotain jää säästöön esim lomamatkoja varten. Varakkaaksi tuntisin itseni ehkä jos sijoitusomaisuuteni olisi 500k luokkaa. Se mahdollistaisi jo tällä hetkellä siirtymisen osa-aikaiseen työelämään.
Kuusi nollaa perässä