Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyn kerran viikossa suihkussa.

Vierailija
07.03.2023 |

Eli en peseydy muuten. Kerran viikossa alapesu kainalot hiukset kaikki.

Mitä mieltä? Onko se liian vähän

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn joka päivä pesulla, joskus jopa 3 kertaa päivässä, kun hikoilee paljon.

Vierailija
42/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en hikoile ja käyn kerran viikossa saunassa, ja pesen hiukseni ja kehoni.

En haise, mutta jos menee aikaa yli viikko eli vaikka sairaana, alkaa iho kutista,, sen takia viikko on ehdottoman maximi, kesällä siitepölyn takia pikasuihku joka ilta.

Jos tekisin rasvasta duunia kävisin joka ilta suihkussa.

Ei kaikilla ole rasvainen iho tai rasvoittuva hiuslaatu, itselläni on lasitukka, joka ei rasvoitu koskaan.

Mutta on  jokaisen oma valinta kunhan käy edes kerran viikkoon suihkussa, eräs  läheisen unohti käydä suihkussa, hiki haisi pitkälle, unohti syödä nyt makaa hoitolaitoksessa puhumattomana ei osaa enää kävelläkkään, on alzheimer.

Menkää nyt jo mäkeen te 'en hikoile ollenkaan' -tapaukset! Jokainen terve ja elävä ihminen erittää hikeä suunnilleen litran vuorokaudessa. Ja kaikenlisäksi muutenkin voi haista kaamealle, hiki ei ole ainoa paha, vaan ehkä vielä kaameampi on sellainen eltaantunut pesemättömyys. En ymmärrä mikä siinä peseytymisessä on niin vaikeaa Suomessa vuonna 2023..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla. Olen niin kuivankälpeä, että minusta ei erity mitään. En juuri hikoile ja jalkahikeä minulla ei ole ollut koskaan. Muu naisille kuuluva kehon toiminto on jo kiitos Luojan enää vain paha muisto.

*yksineläjä minäkin*

Sorry mutta sä haiset likaiselle. Te totutte siihen omaan hajuunne mutta me muut TODELLAKIN haistetaan se kyllä. Toivottavasti ette käytä julkisia liikennevälineitä.

Minä olenkin kotona ja jos on joku pakollinen meno niin silloin tietenkin käyn suihkussa. Niitä menoja on onneksi harvoin.

Vierailija
44/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen kerran viikossa hiukset ja käyn silloin kunnolla suihkussa.

Joka päivä pesen kasvot kahdesti sekä kainalot ja alapään sekä jalat kertaalleen.

Mulla on aivan äärettömän kuiva iho. Voidepesusta (siis perusvoide suihkugeelinä) en tykkää, se jättää nuhjuisen olon. Joten ennemmin pesen hikeä erittävät alueet ja jätän muut pesemättä.

Kun pesen kasvot, pesen siis myös kaulan ja pyyhin pesulapulla niskan. Kainaloita pestessä pesen pesulapulla rintojen alta.

Tää on ainoa vaihtoehto, muuten iho kiristää ja hilseilee ja atooppinen ihottuma puskee esiin.

Juu ja hiukset säilyy puhtaan oloisina 2-3 päivää pesun jälkeen. Sen jälkeen käytän kuivashampoota.

On tainnut mennä atooppisen ihon hoito-ohjeet ohi. Pesemättömyys ei todellakaan ole hyväksi, vaan päivittäinen suihku ja kostean ihon rasvaus.

Vierailija
45/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn joka päivä pesulla, joskus jopa 3 kertaa päivässä, kun hikoilee paljon.

Asuin päiväntasaajalla, ulkoilin paljon.  Kaksi, kolme suihkua päivässä oli normi.

Suomalainen hikoilee kuin porsas noissa olosuhteissa.

Vierailija
46/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vielä lisää mielipiteitä

Ensivaikutelma on merkittävä tekijä ihmisten välisessä kanssakäymisessä.

Jos tähän liittyy vahva likaisen ihmisen tuoksu, peli on menetetty heti, jopa ennen kun päästään edes kättelemään.

Se nimittäin leviää yllättävänkin kauas, eikä siitä voi erehtyä.

Olisiko kuitenkin haju.

Vierailija
47/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Tässä ydinkeskustan yksiössäni ei ole suihkua.

Kerran viikossa on saunavuoro.

Vierailija
48/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla. Olen niin kuivankälpeä, että minusta ei erity mitään. En juuri hikoile ja jalkahikeä minulla ei ole ollut koskaan. Muu naisille kuuluva kehon toiminto on jo kiitos Luojan enää vain paha muisto.

*yksineläjä minäkin*

Mikä on tuo "muu naisille kuuluva kehon toiminto"

?

Vierailija
49/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki itsessään ei haise juuri miltään. Voimakkaat hajut aiheutuvat siitä, kun hiki reagoi iholla olevien bakteerien kanssa.

Vierailija
50/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*yksineläjä minäkin*

Mikä on tuo "muu naisille kuuluva kehon toiminto"

?

Oisko kuukautiset..

Vierailija
51/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes jaksa lämmittää joka päivä vettä mutta käyn silti joka päivä vähintään kylmässä suihkussa. Suosittelen. Nopeakin suihku raikastaa.

Vierailija
52/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkö takia joidenkin sohva haisee perseeltä 🤔

Vierailija
53/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ulkosauna ja vesi pitää lämmittää vielä erikseen padassa.

Talvella elämä on yhtä puusavottaa muutenkin, kun torppa lämpiää puilla.

En millään jaksa lämmittää saunaa kuin kerran viikossa. Eli kunnon pesu + hiusten pesu vain kerran viikossa. Joskus voin kauppareissulla käydä kaupungissa uimahallissa saunomassa ja pesulla.

Kesäaika on asia erikseen. Silloin läträän vedellä päivittäin, kun halpaakin on.

T. yksineläjä maalta

Vierailija
54/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta kysyä kuin, että MIKSI?

Vierailija
55/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette vissiin juuri liikuntaa harrasta tai ihmisten ilmoilla liiku.

Vierailija
56/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitus alapeukkuja? Varsinkin jos on oma suihku niin saa siellä käydä joka viikko.

Vierailija
57/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään käy. En hikoile enkä haise. Suihkussa käyn vain urheilusuorituksen jälkeen, joka on noin kerran viikossa. Joka viikko en aina urheilekaan.

Perseen kyllä hulautan vedellä useammin.

Vierailija
58/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista tilannetta ei ole ollut, että olisin hikoillut, ei saunassa, kesähelteellä, juoksulenkeillä, synnytyksissä, ei edes silloin, kun vaihdevuodet alkoivat kohdun ja munasarjojen poiston takia. Lääkäri sanoi, että pian alat hikoilla, mutta enpä alkanut. Saunassa tulee kamala olo hikoilemattomuuden takia. Deodoranttia tai antiperspiranttia en ole ikinä tarvinnut, koska kainalot ovat aina kuivat ja hajuttomat ilman niitäkin. Nyt minulla on hormonihoito rintasyöpään eikä sekään saa hikoilemaan. Suihkussa käyn 2 - 3 kertaa viikossa, pikkupesut teen kyllä päivittäin, tarvittaessa useamminkin, mutta hikoilu ei ole mulla syy peseytymiseen. 

Vierailija
59/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Suoritat siis myös alapääpesun kerran viikkoon. Emakko

Mikä on Emakko? Ap

Emakon uusmerkitys on vissiin vain 1kertaa vk peseytyvä ihminen.

Aiemmin se oli porsaita synnyttänyt possu.

Vierailija
60/67 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Suoritat siis myös alapääpesun kerran viikkoon. Emakko

Mikä on Emakko? Ap

Emakon uusmerkitys on vissiin vain 1kertaa vk peseytyvä ihminen.

Aiemmin se oli porsaita synnyttänyt possu.

Tämä selvä. Olen siis Emakko. 😃 T. Ap