Voisitko käydä miespuolisten kavereitesi kanssa alasti saunassa?
Kommentit (104)
En halua miespuolisia kavereita ja ystäviä, siis sellaisia joiden kanssa jaan henkilökohtaisia asioita. Enkä sauno miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Minusta on hassua ajatella että saunassa jotenkin maagisesti kiinnostus vastakkaisen sukupuolen edustajan kehoa kohtaan häviäisi. En halua nähdä ystäviäni alasti enkä halua että he näkevät minut alasti.
Eksäni aikanaan saunoi kaveripariskuntansa kanssa säännöllisesti mökillä kimpassa. Olin kerran käymässä siellä ja minun uimapuvustani tehtiin saunassa hirveä ongelma. Kukaan suomalainen ei sauno uikkareissa, typerää tuollainen, saunassa ollaan alasti ja ketä kiinnostaa toisten kropat yms.
Jälkeenpäin kuitenkin kännissä silloinen poikaystäväni selitti että kyllä on hyvä kroppa sillä Liisalla (ystävänsä tyttöystävällä jonka kanssa saunoi).
Minusta taas on hassua ajatella että jos itse ei voi olla ajattelematta seksijuttuja kanssasaunojan kanssa, niin kukaan muukaan ei voisi, tai että se olisi mitenkään. Sekin on hassua että laajentaa täysin urpon poikkiksen käytöksen koskemaan 100% muustakin väestöstä.
En minä niin ole tehnytkään. Kunhan huomioin että on todistettavasti olemassa ainakin yksi ihminen jolle saunominen ei puheistaan huolimatta ole mitenkään neutraali tapahtuma, ja se riittää minulle. En mene muiden töllisteltäväksi, en tosin menisi ilman tuota eksäkokemustakaan. Kaikki asiat eivät kuulu ystäville.
Niin, eli kyseessä on ihan sinun oman pääsi tuotos ja trauma. Saunominen ei ole yhtä kuin toisten töllistely. Jos sinä näin teet, on tosiaan parempi ettet sauno muiden kanssa.
Kuten sanottua, minä en halua nähdä ystäviäni alasti enkä minä ole se joka on töllistellyt.
Kuvittelet että kaikki töllistelevät kun mulkero eksäsi mielestäsi töllisteli. Tämä on sinun valintasi, saunomisen kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä. Saunassa ei ole tarkoitus katsella ystäviä alasti vaan saunoa.
Niin, toistan taas itseäni; en ole sanonut että kaikki töllistelevät.
Toisaalta en sekuntiakaan usko siihen että saunassa olisi joku maaginen voimakenttä joka muuttaa ihmisen biologiankin toisenlaiseksi. Vain koska pyhä sauna ja rentoutuminen. Alatomuus on alastomuutta, aivan sama montako astetta lämmintä on tilassa jossa ollaan.
Kyllä minä ymmärsin että sinulla on trauma muiden kanssa saunomisesta ja siksi ett halua saunoa. Ei kyse ole siitä että siellä katseltaisiin ja töllisteltäisiin, van siitä että olet pahoittanut aikoinaan mielesi eksäsi toiminnasta ja et halua saunoa siksi. Miski et voi sanoa tätä suoraan vaan keirtelet ja väität että kyse on biologiasta?
Ei biologialla ole saunomisen kanssa tekemistä, eikä voimakentillä. Saunassa saunotaan eikä mietitä saunojien vartaloita, vaikka sinusta tuntuukin että sinua katsellaan, ja itse katselet muita.
Ei ole traumaa. En tiedä miten heikoilla kantimilla täytyisi psyyken olla jos tuollaisesta traumatisoituisi. Lue ensimmäinen kommenttini uudestaan niin huomaat etten saunonut sekaseurassa alasti ennen eksän kommenttiakaan.
Ja saunassa todellakin katsellaan muiden vartaloita, se on tässä pointtini. Alaston ihminen on alaston ihminen, ympäristö ei sitä faktaa miksikään muuta. Eri asia toki ihmiset jotka eivät muutenkaan ole kiinnostuneet vastakkaisesta sukupuolesta. Tai mistään sukupuolesta.
Niin, SINÄ katselet, koska biologia ja kaikki muut selitykset. Miksi otit eksäsi esiin jos sillä ei kerran ole mitään väliä asian tiimoilta? Sinä olet sitä mieltä että saunassa katsellaan muita ihmisiä. Tämä on omakohtainen näkemyksesi joka koskee sinua, ei muita. Sinusta tuntuu tältä, se ei tee asiaa faktaksi, vaan on vain oma tunteesi ja ajattelutapasi.
En katsele. Lakkaa jankuttamasta valheitasi. En edes mene sekasaunaan.
Ja kyllä, ihminen on ohjelmoitu katselemaan vastakkaista sukupuolta. Etenkin alasti. Et sinä sille mitään voi, vaikka kuinka naamioit tirkistelynhalusi saunomisen verhoon.
Sanot että ihminen on ohjelmoiotu katselemaan, mutta juuri SINÄ et kuitenkaan katsele :D Eli jos menisit sekasaunaan, niin katselisit, ja siksi et voi mennä.
Kaikki viestisi oikein alleviivaavat sitä että se tirkistelynhaluinen olet sinä itse, ja siksi et sekasaunaankaan voi mennä, koska et vain voisi itsellesi mitään.
Tiedoksesi, toisella tapaa eläviä ja ajattelevia on vaikka kuinka paljon, eikä se että sinä koet pakottavaa tarvetta tirkistellä jos mahdollisuus on, tee sitä muiden kohdalla faktaksi.
Sinänsä voisin ja nuorempana olenkin, mutta naimisissa olevana koen tämän kiusallisena ja epäkunnioittavana puolisoa kohtaan joten kieltäydyn.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä voisin ja nuorempana olenkin, mutta naimisissa olevana koen tämän kiusallisena ja epäkunnioittavana puolisoa kohtaan joten kieltäydyn.
Mitä se siihen vaikuttaa?
Haluaisin että minulla olisi naispuolisia ystäviä jotta voisin käydä heidän kanssaan alasti saunassa. Haluaisin myös naispuolisia ystäviä jotta voisin harrastaa niiden kanssa seksiä.
T:yksinäinen mies 32v
Miehenä tuntuis vähän nololle olla kaikki paljaana vieraiden naisten edessä mutta ei kai siinä
Kaikki miespuoliset ystävät, joita minulla on ollut, ovat halunneet seurustella ja harrastaa seksiä kanssani. Ihan luonnollinen asia, ei siinä ole mitään pahaa. Minua itseäni ei vain ole kiinnostanut siinä mielessä. En olisi lähtenyt heistä enkä kenenkään
enkä kenenkään muunkaan miehen kanssa saunomaan. Varsinkin sellainen henkilökohtainen kutsu saunaan on mielestäni selvästi seksuaalinen viesti.
Jossakin vaiheessa päätin, etten halua ollenkaan miespuolisia ystäviä. On kaikkien kannalta paljon helpompaa ja selkeämpää näin.
Joillakin varmaan on pitkältä ajalta sellainen sekalainen kaveriporukka, jonka kanssa saunotaan rennosti yhdessä. Jos tuollaiseen on tottunut niin kai se on ihan ok. Itse en ole tottunut tuollaiseen.
Olen saanut muutaman kerran minusta kuinnostuneelta mieheltä kahdenkeskisen kutsun tulla sekasaunaan, uimaan tai ottamaan aurinkoa. En ole lähtenyt. Mielestäni tällaiset kutsut ovat epäkunnioittavia, jos ei vielä seurustella. Itse asiassa en saunonut edes mieheni kanssa ennenkuin olimme naimisissa.
Joo, minuakin ovat miehet pyytäneet saunaan vain seksuaalisessa mielessä. En ole lähtenyt enkä lähde.
Muuten ok mutta joskus jotkut miehet pyytävät saunaan selkeästi tai vähän peitellymmin seksuaalisissa tarkoitusperissä jolloin kieltäydyn.
- NuoriMies
Vierailija kirjoitti:
Miehenä tuntuis vähän nololle olla kaikki paljaana vieraiden naisten edessä mutta ei kai siinä
Jööpöti jöpöttää ja naiset nauraa :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miespuoliset ystävät, joita minulla on ollut, ovat halunneet seurustella ja harrastaa seksiä kanssani. Ihan luonnollinen asia, ei siinä ole mitään pahaa. Minua itseäni ei vain ole kiinnostanut siinä mielessä. En olisi lähtenyt heistä enkä kenenkään
enkä kenenkään muunkaan miehen kanssa saunomaan. Varsinkin sellainen henkilökohtainen kutsu saunaan on mielestäni selvästi seksuaalinen viesti.Jossakin vaiheessa päätin, etten halua ollenkaan miespuolisia ystäviä. On kaikkien kannalta paljon helpompaa ja selkeämpää näin.
Mä taas saunon sujuvasti ihan miehenkin kavereiden kanssa :D
Parikymppisenä tuli harrastettua saunomista ilman rihman kiertämää kyllä porukalla, jossa oli miehiä ja naisia. Yleensä juominen oli mukana kuvioissa.
Nykyään en enää menisi alasti miesten kanssa saunaan, paitsi oman :)
Vierailija kirjoitti:
Markku 54v kirjoitti:
Käyn mielelläni miesten kanssa saunassa vaikka naiseksi pukeutuneena.
t: Markku 54v
Miksi pukeudut saunaan?
Markku taitaa olla se hiljattain pinnalla ollut atleettinen ja möreä-ääninen uimapukumies!
En kyllä kävisi kenenkään kanssa saunassa. Ellei sitten olisi jotenkin poikkeusolot, ettei muuten pääse peseytymään. Miespuolisten kanssa pidän kyllä tiukasti vaatteet päällä. Saunaan haluavat naisia vain tirkistelytarkoituksessa ja ahdistelua saa ihan tarpeeksi vaatteet päälläkin.
Meidän porukassa yleensä ollut naisten idea, että mennään sekaisin saunaan. Kyllä se vapauttaa ilmapiiriä kummasti ja ei siinä mitään ihmeellistä sinäänsä ole.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin heistä.
Olen heille "yksi äijistä", eikä siinä sen enempää.
Muttei kyllä ole tarvetta, olen onnellisesti naimisissa :)
Niinhän sä luulet.
Olen joskus nuorempana käynyt, ei ongelmaa. Nykyisin porukoissa joissa saunon on tapana, että naisilla on uikkarit päällä, niin menen normin mukana. Jostain syystä miehille on ok esitellä muniaan vapaasti, mutta naisten näyttää olevan soveliasta laittaa uikkarit päälle. Parisuhdeststuksella ei tässä merkitystä.
En todellakaan. En ole ikipäivänä saunonut miespuolisten kavereideni kanssa ja miksi olisin?