Savulohipiirakka vai savulohivoileipäkakku?
Kommentit (58)
Uudelleen kypsennetty savulohi maistuu minusta kummalliselta, joten valintani on voileipäkakku.
Vierailija kirjoitti:
Savulohihyydykekakku.
Se on hyydekakku, ääliö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savulohihyydykekakku.
Se on hyydekakku, ääliö!
Kyllä se on hyydyke
Mikä leipä on paras savulohivoileipäkakussa?
Vierailija kirjoitti:
kaikkiin voileipäkakkuihin kannattaa käyttää tummaa ja vaalea leipää kerroksittain molempia. Tumma leipä kannattaa olla oikeasti ruisleipä, ei makea eikä mikään sekaleipä. Olen itse ostanut esim. jotain siivutettua tummaa vuokaleipää, jokin ruislimppu se kai on nimeltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikkiin voileipäkakkuihin kannattaa käyttää tummaa ja vaalea leipää kerroksittain molempia. Tumma leipä kannattaa olla oikeasti ruisleipä, ei makea eikä mikään sekaleipä. Olen itse ostanut esim. jotain siivutettua tummaa vuokaleipää, jokin ruislimppu se kai on nimeltään.
Okei kiitos vinkistä. Onnistuisikohan tehdä pyöreään muotoon?
Ja jos on suositella parhaita tuorejuustoa niin saa vinkata!
Toimiiko piparjuuri parhaiten ? Maustamaton johon itse lisää yrttejä?
Vierailija kirjoitti:
Ja jos on suositella parhaita tuorejuustoa niin saa vinkata!
Toimiiko piparjuuri parhaiten ? Maustamaton johon itse lisää yrttejä?
Kaikki ei pidä wasabituorejuuston mausta. itse pidän lohen kanssa. Maustamaton on hyvä valinta, mutta myös yritti tuorejuusto sopii
Vierailija kirjoitti:
Ruispaahtis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi montaa eri leipää. Kyllä yksi laji pitäisi riittää. Lisäksi ruislimpun/saaristolaisen suutuntuma erilainen kuin pehmeässä paahtoleivässä
Riippuu kylmäsäilytyksen tasosta.
Jos ei osaa tai pysty järjestämään kunnollista kylmäsäilytystä ennen tarjoilua ja tarjoilun ajaksi, niin kannattaa valita savulohipiirakka, jos pystyy, niin savulohivoileipäkakku.
Piirakka on kokonaisuudessaan kuumennettu ja säilyy siten hieman paremmin. Voileipäkakussa on monia kylmäsäilytystä vaativia ainesosia eikä sitä kuumenneta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kylmäsäilytyksen tasosta.
Jos ei osaa tai pysty järjestämään kunnollista kylmäsäilytystä ennen tarjoilua ja tarjoilun ajaksi, niin kannattaa valita savulohipiirakka, jos pystyy, niin savulohivoileipäkakku.
Piirakka on kokonaisuudessaan kuumennettu ja säilyy siten hieman paremmin. Voileipäkakussa on monia kylmäsäilytystä vaativia ainesosia eikä sitä kuumenneta.
Kyllä mulla on hyvät kylmäsäilytystilat ja tietysti hygieenisesti valmistan
Vielä hyviä vinkkejä kyseiseen kakkuun?
Sain kerran lohivoileipäkakkua joka oli kääritty rullalle. Ihanaa oli
Voileipäkakku