MAALIsmasujen torstai toivoa täynnä
Kommentit (21)
Kauheen pimee päivä, ilman valoja ei nää mitään..kummaa.
DHARMA;
Päätit ottaa penikan..oikeen menijän jos oikein veikkaan, ei varmasti tule vauhtia puuttumaan :)
Ainakin jaloissa oleviin suonikohjuihin vois saada helpotusta tukisukkahousuista mä veikkaan. Muistelen että niitä suositeltiin jos on taipumusta saada kohjuja - kannattaa ainakin kokeilla.
Koottiin eilen niitä vaunuja..voi herttileeri - eikö sais kuvallisia kokoomisohjeita!! Kahdella ihmisellä meni KOLME tuntia saada ne kokoon kaikkine istuimen pehmusteineen päivineen..turvavaljaiden pujottelu pehmusteiden läpi tais olla se kaikkein hankalin vaihe..jonhan oli monimutkasta. Tuolla ne nyt nököttää varasto-huoneessa, käyn niitä aina väliin ihailemassa :) ajuri kokeili jo istua istuinosan ennenkun nostettiin se paikalleen..hyvin niissä koirakin mahtu lötköttämään.
(.) Plääh, mun pitäs lähtee tonne kylille ettimään jostain kopiokonetta, siis kun tartten äitiyskortista kopion tohon Pohjolan vakuutushakemukseen..samalla meinasin mennä kyselemään kampaajaa ja meikkiä, jos jotain sais tänäänki aikaseks - hitonmoinen väsy on iskeny, en jaksais tehdä mitään..toissayö vaati veronsa kun nukuin niin huonosti, viimeyönä en tainnu kääntää edes kylkeä vaan nukuin kun tukki..ja vielä väsyttää.
Nyt täytyy mennä että ehtii jotain tehdäkin.
Tappert ja Puksu 24+4
Täälläkin näyttää tuo sää taas tosi kurjalle , vettä sataa ja tulee. Mä sitten inhoan tällaisia ilmoja, olisi paljon mukavampaa jos olisi 10 astetta pakkasta ja lunta.
Kirjoittelin aikaisemmin, että me lähdetään miehen kanssa joulu ostoksille keskiviikkona, mutta se ei onnistunut, kun minun piti soittaa miehelle ambulanssi silloin keskiviikon tiistain ja keskiviikon välisenä yönä-->rytmihäiriöiden vuoksi. Kävipä ambulanssi pojat antamassa miehelle lääkkeitä ja minä jatkoin seurantaa aamuun. (sairaanhoitajan velvollisuudella) JA eikun keskiviikko aamuna lääkäriin, onneksi selvittiin säikähdyksellä .
Nyt olisi kuitenkin tarkoitus yrittää tuota ostoksille lähtöä..vointi kun on kohtalainen molemmilla...ja kun ei nyt niin kamalasti ole tuota ostettavaa.
Oikeastaan tuollaiset kauppa reissut ovat rentoutumista varten vaikka ne on raskaita reissuja joka kerta. Lapset menee mummin luo ja mummi jaksaa touhuila niiten kanssa kaikkea kivaa.
Olette keskustelleen vaunujen hankinnoista, ostimme emmaljungan smart duot, eli jossa on vaununkoppa erikseen ja ratasistuin erikseen-->olin kaksosten kohdalla äärimmäisen tyytyväinen näihin vaunuihin ja halusin nyt samanlaiset. Ja ensinnäkään ei se hinta ero muihin ollut niin suuri. Itseasiassa Brion vaunut taisivat olla kalliimmat ja niissä ei olisi ollut sellaista vaunun koppaa minkä halusin.
Mutta nuokin vaunu asiat ovat varmaan maku asia ja sen minkälaiseen tarkoitukseen niitä tarvitsee ja mitä itse vaatii vaunuilta.
Mutta nyt taidan alkaa tekemään lähtöä, että edes johonkin tänään sujutaan...tulen taas illalla tsekkaamaan mitä tänne kuuluu...
kaksosmamma vk 24
Vapaa päivää tässä viettelen ja huomasin sitten, että rattaat on jäänyt autoon... Ei sitten päästä täältä kotoa minnekkään. Ulkona on niin kurja keli, että taidetaan jättää pihaleikitkin väliin. Muutenkin on ollut kipee massu, muistatteko kun kerroin kipuilusta kävellessä? Sama kipu toistui taas eilen (viiltävä kipu alavatsalla kävellessä), kun olin menossa poikaa hakemaan ja sen jälkeen on ollut alamaha hellä.. Mitähän tää on? Kipu alkaa aina vasemmalta puolelta ja valtaa koko alavatsan, nytkin jomottaa vasemmalle puolelle.
Mä olen tässä taistellut noiden vauvanvakuutus papereiden täytössä, en tiedä miten vastaisin tuohon terveyskyselyyn. Viime raskaudessa oli istukan heikentynyttä toimintaa. Tässä raskaudessa varmistettiin äitipolilla niskaturvotus, vaikka se ei tk:ssa ollutkaan yli raja-arvojen, epäiltiinkö siis ultrassa jotain poikkeavaa, sitä ihmeteltiin äitipolillakin, mitä siis tuohon laitan, laitanko rastit molempiin ruutuihin :).
Eilen oli aika hulinaa, kiireellä hain pojan hoidosta, kun päästiin ovesta sisään veljen lapset tuli melkein samantien meille hoitoon ja olivat täällä puol yhdeksään asti, kyllä olin illalla poikki! (Veljen poika vilkas 3v ja tyttö touhukas 5v) Tietysti toi oma kaksvuotias villiintyi kun sai riehu kavereita, huh huh.
möhkis ja tiitiäinen 22+6
... nyt se sitten tuli ja iski päälle... silmät on rähmässä ja kurkku kipeä :( Kelju olo ja ukkoki lähti työreissuun jo viiden jälkeen aamulla, saapa nähdä pääseekö illaksi kotiin ku se Putin on siellä sekottamassa liikennettä etelässä. Itse pitäis vääntyä sinne Kelaan, kun en uskalla palauttaa nuita papereita kysymättä sieltä.. sekavia nuo ohjeet kun on työttömänä ja kysellään outoja asioita tuossa paperissa, ei oo suoraan siinä sellasta kohtaa, että " olen työtön" , laita rasti ruutuun.
En ole vielä uskaltanut itseäni lääkitä isommin, mutta jos olo tästä pahenee niin pakkohan se on jotain ottaa. Toivottavasti ei vie ihan kaikki voimia tuo Kela-reissu, kun pitäs lämmittää taloakin, tai lähinnä vettä, kun meinaa loppua lämmin vesi.
Masussa on nyt hiljaista, eilen illalla tosin piti sellaiset voimistelut, että näkyi päällepäinkin.
Vaunuista..ensimmäiselläkin(syntyi huhtikuussa) oli ensin sellaiset käytetyt " kopalliset" ja sitten ostettiin uudet istumarattaat, kun poika täytti vuoden, se on jotenki kätevämpi silloin pienenä kun oli se koppa missä lapsi voi nukkua reissuillakin. Itsekkin olen nyt päätynyt tuohon emmaljungan smart duo:on juuri tämän koppa+ istuinosa yhdistelmän vuoksi.
Mutta nyt, tiet on sen verran sulana, että uskaltaudun pyörän kanssa liikenteeseen.
t. Punkeli flunssassa
ja harmaata mutta ei se paljon haittaa kun sisätiloissa töitä pitää kuitenkin tehdä.
Koulutukset taas takana ja nyt onkin koko kurssi suoritettuna. Eilen saatiin sertifikaatit ja kukat päättäjäisseremonioin, se oli yllätys. Ja hienon hienot Projektipäällikkö -lippikset :P
Hei hirmuusti onnea TAPILLE tulevien häiden johdosta! Pidä hauskaa suunnitellessa, eläkä ota turhaa stressiä niistä. Minunkin periaate oli omia järjestäessä, että mitä ei jakseta/muisteta/saada --> ei tarvita. Kunhan on kivaa :D
Massuun ei mitään uutta. Olen ruvennut lueskelemaan marras-joulupinoja ja fiilistelen sitä tunnetta mikä on kun synnytys on lähellä ym. Aika vaan menee niin nopsaan, että ens viikolla ollaan jo joulukuussa ja meijänkin kuukausi tulee kokoajan vaan lähemmäs. Ennen kuin huomataankaan niin meijänkin porukka tupisee täällä aamuyöllä aloitetuissa pinoissa supistuksista ja kuka pääsee kohta synnyttämään!
Eipä tässä muuta raportoitavaa ole tähän hättään, kuullaan :)
Taya 24+6
Sateista ja kurjaa tännekin. Mua väsyttää ihan tuhatkertaisesti. Tiistai-iltana meidän kissa löytyi kehnossa kunnossa ja koska saatiin se eläinlääkärille vasta keskiviikkoaamuna, meni ti-ke yö tunnin välein heräillessä. Nukuin muutenkin kevyesti. Kissa on edelleen aika huonona, vaikka parempi onkin kuin tiistai-iltana ja huoli on tietysti kova! Voin kyllä ihan reilusti sanoa, että en jaksaisi enää yhtään hetkeä huolta ja murhettaa rakkaastani. Epätietoisuus, odottaminen ja toivominen on tietyssä määrin erittäin väsyttävää. En millään kestäisi kissan (12v.) menettämistä etenkään nyt kun äidin kuolemasta on vain reilu kuukausi.
Tiistaina kävin neuvolassa. Painoa oli tullut n.760g per viikko eli ihan kauheasti!!! Pakko tarkkailla vähän mitä syö. Kaikki muut arvot oli ihan kohdillaan, rautaa ja verenpainetta myöden. Sf mitta oli muistaakseni 22.
Hohhoijaa. Kylläpä oikeasti väsyttää niin tolkuttomasti ettei aikoihin ole tällaista koomaa ollutkaan! Pakko olis jaksaa neljään että pääsee kotiin. Ja sielläkin on PIMEETÄ! Tulis pakkanen ja lumi takaisin.
telma ja masu 22+1
No nyt on lääkäri reissu takana ja kuten jo tiesinkin niin saikkuahan siellä tuli, itse siis osasin jo odottaa kun eihän näin voi töihin mennä.. Loppuun asti siis tässä nyt kököttelen! Kohdunkaulan tilanne oli suht hyvä, pehmentynyt oli joten jotain ne supistukset tehneet, tosin sekin ihan ok tässä vaiheessa kun on jo aiempia raskauksia.
Möhköfantti..ko se sitä mahakipua? Mulla aivan samaa, alkaa vasemmalta ja jos pysähtyy, helpottaa..jatkaa matkaa se kipu vain pahenee ja pahenee kunnes koko maha on tulessa ja kireä ja kipeä.. lääkäri meinasi nyt aamulla että se on supistus mitä ilmeisemmin ja käski silloin pysähtyä ja mahdolisesti lepoon. Mutta eihän se kesken kauppareissun onnistu laittaa sinne pitkin käytävää :))
Mulla kyllä yleensä supistus tulee yhtäkkiä koko masuun, siksi ihmettelin tuota " hiipivää supistusta" . Meneekö sulla kovaksi se masu? Mulla menee, että en tiedä sitten aiheuttaako se kipu supistuksen vai onko se tosiaan supistus!
Nyt syömään, hirmu nälkä!!
Sinna 24+6
MÖHKIS;
otapa ja soita terkkarille siitä vakuutusasiasta, kysy vaane ttä onko hänen mielestään syytä huomioida noita juttuja..luulis ettei niissä nyt mitään ihmeellistä olis..
TAYA;
Joo, suunnitteleminen on ihan kivaa, mut rahatilanne alkaa näyttää vähän pahalle - noin kaiken kaikkiaan. Toisaalta, onhan se kaurapuurokin ihan hyvää, jos sillä vähän säästäis. Onneks nää häät on NIIN pienet ettei niihin hirmusia kulu, on kuitenkin ihan kiva saada jotain luksusta kehiin, onhan se kuitenkin meidän ainutlaatunen vihkipäivä!
TELMA;
Mikäs kisulle? On aina yhtä kamalaa kun eläin sairastuu, saati sitten kun on muutakin stressiä. Toivottavasti kisu selviää!
(.) mun lenkkeily alkaa olla aika tuskaa - siis hyvin sujuu työt ja muuten, mutta kun nappaan koiran ja lähden lenkille - niin päästää vajaa kilsa eteenpäin kun alkaa tuntua kipua millon missäkin, lienevät niitä surullisen kuuluisia liitoskipuja tai jotain.
Äsken kävin kävelemässä, tavotteena 4km joka kutistu 2km;n kun jo ennen kilsan pistettä alko vihloa alavatsaa ja lonkkia ja tuota..miks tuota nyt sit kauniisti kutsutaan ' alapäätä' ja persettä...olipa nätisti kirjotettu. Pysähtelin koiran tahtiin (uroskoira joten pysähdyksiä riittää!) ja hissuttelin " mummovauhtia" eteenpäin, todellisuudessa huonokkuntosempikin mummo olis painellu ohi. Väliin kipu häviää ja iskee sitten taas..tosi tuskallista, tätäkö se sitte on loppuun asti? Onko mun hittovie annettava koiratkin miehen lenkitettäviks kun en kohta ite kykene..surkeeta.
Enkä mä tänään oo minnekä jaksanu lähteä..kaikki hommat on hoitamatta, ei vaan jaksa, ei tänään..huomenna on pakko käydä siel kopioimassa mutta huomenna vasta..ei tänään ei..
Tappuliini
Eilen ei kerenny/jaksanu pinoutua. Aamulla oli lääkäri neuvola ja sieltä sitten suoraan minun isovanhempien luo sukuloimaan. Oli kyllä kivaa käydä, mummo ja pappa ihan onnessaan noista pojista... jaksoivat juossa niiden perässä ja touhuta vaikka mitä. Itse sai syödä ja juoda kahvitkin ihan rauhassa... yleellistä!! :)
n. 1½ tunnin ajomatkan päässä asuuvat ja matkatkin meni mukavasti... pojat nukkua tuuskuti tyytyväisinä.
Mutta illalla kun sitten kotiuduttiin niin kyllä oli koko sakki väsynyt! Niin sitä vaan aina reissussa rähjääntyy :)
Oman navan kuulumisia sen verran, että eilisessä lääkärissä (vk: 25) kaikki oikein hyvin. Hemoglobiinia ei mitattu, mutta alhainen se on.. oli viimeksi jo alhainen ja rautaa pitäisi muistaa syödä. Verenpaineet hyvät ja sf mitta oli 26. Pikkasen oli pehmentynyt kohdunsuu... kuulemma erittäin normaalia uudelleen synnyttäjälle. 2cm oli kohdun kaulaa ja kohdunsuu kiinni. Eli kaikki pitäisi olla juuri niinkuin pitääkin :)
Käytiin tässä aamupäivällä vähän shoppailemassa, kun esikoinen mummolla hoidossa ja miehelläkin vapaata. Illalla pitäis vähän siivota. Joka paikka täynnä hiekkaa... kun tuota kuraa ja loskaa tulee sisään kuravaatteissa ihan kamalasti! Koiran tassujakin saa olla pesemässä kokoajan...
Nyt päiväkahville ja sitten funtsaamaan mitä tässä oikein tekis... tai pikemminkin mistä aloittas!
t. K@tju ja mahanasukki rv: 25+1
sateista ja pimeän harmaata on täälläkin. ihan masentaa. ei ihme, että ei yhtään ole energinen olo. tosin eipä sellainen olo muutenkaan ole ollut aikoihin. eikös tämän pätkän raskaudesta pitänyt olla jotenkin energisempää? eipä ainakaan täällä ole ollut.
masussa ollaan taas vilkkaalla tuulella. viime yönä en sentään myllerrykseen herännyt, mutta nyt päivällä onkin sitten ollut tosi meno päällä.
tänään selkä tuntuu vähän paremmalta kuin eilen. tosin kipeä se on. alkaa toi liikkuminen tuntumaan tosi kurjalta. tänään mulla on töissäkin tämä carriwell-tukivyö, ja olo on helpompi kuin eilen. eka vyön käyttökerta tuntui kamalalta, mutta nyt se on ihan miellyttävä. ja tosiaan on avuksi.
vaivaako muita vielä huonosti nukutut yöt? mä herään joka aamu viimeistään viideltä eikä sen jälkeen uni tule. kurjaa, kun tuntee sitten koko päivän itsensä väsyneeksi.
kotipuntarilla mitattuna olen nyt saavuttanut lähtöpainoni. on se hyvä, että pahoinvointi pudotti painoa reilusti. sillä eiköhän näitä kiloja vielä ehdi melkoisesti kerääntyä näillä ruokahaluilla...
vointeja kaikille!
ruusunpiikki rv 25+2
No niin, pitkästä aikaa vähän rauhallisempaa töissä ja ehdin muutaman rivin teille laittaa!
Ihan ekaks noista vakuutuksista, millasta ootte vauvalle ottamassa?? Mullakin on Pohjolan esitteet kotona mutta en ole vielä jaksanut niihin perehtyä... Mutta siis ilmeisesti se vakuutus on tarkoitus ottaa jo ennen vauvan syntymää? Toivottavasti ette ole tätä keskustelua jo käynyt sillä aikaa kun olen ollut palstapimennossa... jos siis tulee toistoa niin sori!
Musta on tullut kauhee puuskuttaja, tuntuu että pienikin rasitus saa mut haukkoon henkeäni ja pulssin taivaisiin, ihan kuin kunto olis laskenut nollaan. En kuitenkaan ole lopettanut liikkumista eli edelleen kävelen työmatkat ja käyn 1-2 kertaa viikossa tanssimassa, joten rapakunnossa en voi olla! Kipuja ei onneksi ole, joten kai tää sit vaan kuuluu asiaan, sydämellä on enemmän töitä kuin ennen ja sisäelimet alkaa painaa keuhkoja kasaan tai jotain... :-/ Ja selkä rutisee inhottavasti, mutta ei onneksi ole kipeä.
Muuten menee hyvin, hiukka tämä pimeys masentaa mutta onneksi voi poltella kynttilöitä ja yrittää tehdä pimeydestäkin sitä kautta tunnelmallista. On kyllä ankeeta lähtee aamusin töihin kun vettä sataa ja on pilkkopimeetä. Tahtoo lunta!
Toivotaan että viimeistään Jouluksi saadaan lunta!
Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille, menispä aika nopeesti niin saatais jo niitä ensimmäisiä Maalisvauvoja maailmaan!!
Despelote, rv 23+4
herkullisen kuuloisesta suklaakakun ohjeesta. olen kyllä niin perso makealle, että tuota ohjetta pitää taatusti kokeilla!
Kukaan muu ei minua voisi tunnistaa, koska en minnekään täällä kirjoittele paitsi tälle listalle. Inhottavaa ja olen aika järkyttynyt miten katkeroituneita ihmiset (äidit??) voivat toisilleen olla. Ei tästä sen enempää. Ehkä joskus palataan ,mutta parempi etten ainakaan kirjoittele täällä enää.
Kurja juttu, Sandi. Tämä on tosin minun mielestäni yllättävän rauhallinen palsta, verrattuna muutamaan muuhun ;-)
Tappert kyseli kisusta. Sillä oli hurjia hengitysvaikeuksia tiistaina ja sai eilen keskiviikkona eläinlääkäriltä nesteenpoistolääkityksen + antibiootin koska keuhkoissa oli nestettä. Ei tiedetä mistä neste siellä johtuu ja nyt vaan toivotaan että antibiootti purisi. Jos ei huomiseen ole parempi, niin sitten mennään uudestaan lääkäriin. En vaan oikeasti enää jaksa tätä murehtimista. Vaikka eläinten kanssahan se on tällaista... Tämä vaan sattuu olemaan eläimistämme se rakkain (tai ainakin samalla viivalla vanhan ruunani kanssa).
Minä vielä pähkäilen otetaanko vauvalle äitiyspakkaus vai rahana.. Saa nähdä. Äitiyslomaa en ota varhennettuna, kun todennäköisesti joudun kuitenkin palaamaan töihin.
Mahassa ihme fiiliksiä, kipeitäkin välillä. Omat housut on niin ahtaat, että on äippähousuihin siirryttävä. Kiva vaan kun ne on vielä liian isoja... menee hermot!
Telma: kissalle paranemisia. Itse jouduin lopetuttamaan 4-vuotiaan kissan vakavien sairauksien takia. Lopulta se sai niin pahan epilepsiakohtauksen, että puri kielensä puoliksi irti. Diabetesta sairastavalla kissalla kun nuo haavat ei niin vaan parane, enkä halunnut lukuisia lääkityksiä kisulle (kun ne ei ees tehonneet), niin pakkohan se oli lopettaa. Siitä toipuminen kesti kauan, koville otti. Toivottavasti noi antibiotit puree teidän kissaan!
Despelote: kuntosi ei ole huonontunut, usko pois. Lisääntynyt verimäärä pistää huohotuttamaan ja sykkeet nousemaan :)
Sandi: ikävä juttu. Oon ihan pihalla, en ole kyseiseen ketjuun törmännyt. Älä silti hylkää meitä!
rimma 24+1
Taidanpa nyt rohkaista mieleni ja ekaa kertaa kirjoittaa tänne - toisella foorumilla tunnetaan nimellä
päivätopikki
, tarkoittaa ilmeisesti samaa ;).
Telma: Minun kissani kuoli keväällä, ikää vanhalla herralla oli jo 14 vuotta. Siskoni kissa, omani veli, lähti veljensä seuraksi parisen viikkoa sitten. Noitten iäkkäiden eläinystävien kanssa vaan on elämä sellaista... Koiravanhuskin (cockerspanieli) on jo 10 vuotias, ainakin toisessa silmässä kaihia ja kuulo on heikentynyt, mutta muuten porskuttaa kuin olisi puolta nuorempi :). Hevoslauma sentään on vähän nuoremmasta päästä ;).
Eilen oli neuvola, verenpaine ja hemoglobiini ok. Ensimmäinen sf-mitta otettiin, 22 cm tarkistusmittauksen jälkeen. Sokerirasituskoe on edessä kolmen viikon päästä, ihmettelen jo etukäteen miten pystyn olemaan juomatta edes vettä 12 tuntia...
MariHannele ja tiitiäinen 23+4
Pitkästä aikaa minäkin täällä kirjoittelen.. Olen kyllä lukenut juttujanne lähes päivittäin, mutta kirjoittamaan en ole alkanut kun tää koneella olo aika hieman rajoitettua kun on tuo selkä sen verran kipeä ettei viitsi kovin pitkiä aikoja kerrallaan koneella istuskella, tää jotenkin kun tuntuu provosoivan sitä..
MariHannele82: Vettä saa kyllä juoda ihan normaalisti ennen sokerirasitusta, mitään muuta ei sitten saakaan syödä tai juoda 12 tuntiin, niin ja pakolliset lääkkeet saa ottaa. Näin mulla ainakin luki ohjeissa, eikä labrassakaan mitään sanottu kun siellä vesipulloa pidin mukanani.
Tapille kovasti onnitteluja tulevasta rouvautumisesta.. Olen koittanut meidänkin ukkelille sitä ehdotella aikas runsaasti.. Koittanut viitata siihen että noikin (tarkoittaen siis teitä) menee naimisiin.. ei ole oikein vielä menneet meikäläisen vihjailut perille, mutta eiköhän se siitä kun tarpeeksi jaksaa yrittää.. =)
Vaunuistakin on ollut puhetta. Me ostimme jo jokin aika sitten Brion Duot, hintavathan ne olivat (599,-) mutta ovat sitten kaikilla herkuilla jotka haluttiinkin, ja muutenkin juuri sellaiset väriä myöten kun ajateltiinkin.. Ja mies ihastui niihin kovasti =). Kahdella kaverillani on ne Oran Jovi yhdistelmät, ja ovat kovasti kehuneet niitä, itsekin niitä harkitsin, mutta kun en löytänyt niitä mistään koeajoa varten (kavereiden kun ovat jo muutaman vuoden vanhemmat) niin päätin sitten jättää väliin.. Ja noihin olen ollut niin tyytyväinen, vaikkei toki lykkäus kokemusta ole muualta kun sisältä kun en ole vielä kehdannut niitä pihalle viedä =P.
Teistä monella kuuluu olevan jo isot masut, itse edelleen odottelen omani ilmestymistä.. Vissiin kaikki omat vaatteet mahtuu edelleen, ainoa on etten voi oikein käyttää enää tavallisia housuja kun painavat masua istuessa. Vaikkei masu olekaan täällä kasvanut, niin sf-mitta sitäkin enemmän, menee käyrien yläpuolella nimittäin, en kyllä tajua että mihin se kaikki oikein katoaa.. tosin onhan tota pehmustetta tossa ympärillä jonkin verran..
Ai niin ja Sandille pahoittelut ikävästä kokemuksesta täällä palstalla =(..
Nyt tarttee mennä jatkamaan noita hommia.. (joulusiivousta tai pikemminkin -järkkäystä tässä aloittelen)
sohvi84 + sipsu 23+2
Tosta sokerin rasituksesta...
Mua kiellettiin jopa veden juonnista!!! Siis aamulla ennen rasitusta ei saanut juoda kun ihan tilkkasen vettä ja siellä rasituksessa ei saanut sitten sitäkään ottaa. Antoi se labra täti pienen huikan vettä sen litkun päälle, että sai suun huuhdeltua... mutta en saanut sitten sen parin tunnin aikana muutoin juoda mitään. Se siis ihan kielsi veden juonninkin :(
Liekkö näissäkin sitten vaihtelee ohjeistukset ?!
Täällä sitä istutaan silmät ristissä koneen ääressä. Kohta on kyllä ihan pakko lähteä nukkumaan. Sitä ennen kuitenkin muutama sananen, kun en eilen jaksanut omia kuulumisiani kirjoitella. Eipä siis sillä rintamalla ollut mitään uutta kerrottavaa... :) Kirjoittelin tänään piiitkään litanian kaikkea ja sitten se vaan taas hävis. Miksi mulle käy niin todella useasti?? Kirjoitin todella hyvän intialaisen kanapadan reseptinkin... No kirjoitan sen sitten uudelleen, kunhan jaksan ja mulla on riittävästi aikaa. :)
Olenkin ollut tänään pojan kanssa ihan kaksistaan. Mies lähti jo kukonlaulun aikaan koulutusmatkalle ja palaa vasta huomen illalla joskus illalla... Ei siis mikään ihme, että väsyttää. Pojan nukkumaanmenorytmikin on kääntynyt ihan ihmeelliseksi. Ennen sammui kuin saunalyhty jo kahdeksalta, nyt hän käy yöunille vasta kymmenen aikoihin. Toisaalta ihan kiva, kun sitten hän nukkuu aamulla paljon pidempään. Tänä aamunakin herättiin vasta vähän ennen kymmentä... Mikä ihme siinä on, kun mies joskus joutuu lähtemään aikaisin aamulla työmatkoilleen, niin poika sata varmasti herää kerran yöllä syömään?? Se on ihan kuin jokin kosto... :)
No minä sitten syötin hänet ja sen jälkeen olikin sängyssä yhtä pyörimistä. Olenko mä sitten vaan niin yliväsynty, vaan mikä ihme??! Poika söi kolmelta ja mies lähti viideltä, en ollut nukkunut siihen mennessä silmällistäkään... Ikävää tuollainen pyöriminen. Lisäksi minusta tuntuu, etten pääse enää niin sikeään uneen kuin ennen...
Olin päivällä oikein reipas ja kävelin pojan kanssa kaupungille (keskustaan on noin 2 km). Piti saada vielä muutamaan joulukorttiin tarvikkeet. Nyt olikin jo ihan turvallista, kun jää oli sulanut teiltä... Loput puoli kilometriä olikin ihan mieletöntä tuskaa kaikkine vihlontoineen ja liitoskipuineen... Tuntui, etten selviä millään kotiin. Mutta täällä sitä ollaan! :) Mua on ruennut koskemaan/painamaan häpyluuhun, jos kävelen pidempiä matkoja... Esikkoa odottaessa ei tällaista vaivaa ollut.
Tappert: Kiva kuulla, että häävalmistelut ovat hyvällä mallilla. Mä onnittelenkin sitten vasta, kun teidät on vihitty!! En tuota sitten huonoa onnea... :)
Hyvä juttu, et sun ei tartte enää stressata noiden vaunujen kanssa... Oliko mieleisen väriset, vaikka niin " sokkona" ostit?? Toivottavasti ne muutenkin vaikuttivat hyviltä.
Mä jos stressaan jostain asiasta, niin mikään muu asia ei tule edes mieleeni ja kaikki energiani kohdistuu vaan siihen stessiä aiheuttavaan asiaan... Onko sulla sama juttu?? Äh, oli vähän epäselvästi sanottu... Ymmärsitkö ollenkaan mitä ajoin takaa? :)
Telma: Toivottavasti teidän kissa paranee!! Mä tiedän millaista on menettää kaksi läheistä viikon sisällä... Siis viime talvena ekaksi mieheni hurmaava koira jouduttiin lopettamaan. Viikko sen jälkeen erittäin rakas appiukkoni kuoli suht yllättäen ja viikko sen jälkeen syntyi meidän esikoisemme... Elimme siis todellisessa tunteiden pyörremyrskyssä silloin.
Sandi: Harmi, että sait ikävän kuvan meistä tai jostakin maalismasuista ja tunnet itsesi petetyksi!! Minusta täällä ollaan huumorilla mukana ja ei pidä kaikkea ottaa niin tosissaan... :) Nämä maaliksien pinot, ovat olleet minusta yllättävän rauhallisia. Kun vertaa edelliseen pinoon, missä kirjoittelin esikoista odottaessani!! Siellä oli todellisia kyräilijöitä! Jokainen täällä kertoo siis oman mielipiteensä asiasta, ei ole siis yhtä ainoaa tapaa tehdä oikein. On minustakin joskus tuntunut siltä, että ei ole kuin yksi tapa tehdä jokin asia. En ole vaan jaksanut ottaa nokkiini... Jokainen hoitakoot lapsensa omalla tavallaan, mutta silti olen korvat höröllä aian joistain pikkuvinkeistä. Älä ihmeessä jätä meitä!!!
Mutta nyt on pakko lähteä koisimaan!! Kauniita unia kaikille!!
Unohdin varmaan jälleen jotain oleellista, mutta jatkan sitten huomenna jos tulee mieleen...
Masuun ei mitään uutta!! Päänsäryt ovat vain palanneet ja pikku menninkäinen on ruennut jumppaamaan myös öisin... :)
Hanna
Olipa se hyvä etten ehtiny ihan tehdä aloitusta tälle päivälle. Ihmettelin jo et missä meidän pino piileskelee.
Onpa tosi kurja keli ainaskin täällä meilläpäin. Tosi synkkää ja vettäkin taitaa ripsuttaa.
Pakko kertoo teillekkin pari ihanaa potta juttua meidän pojasta jotka sattui eilen ja tänäi...
Eli poika(1v2kk) on nyt oppinut tekemään aamulla pisut ja kakat potalle. Hän siellä veskissä yksikseen höpöttelee ja katselee kirjoja. Eilen tuli pottaan iisot kakat ja äiti innoissaan että " on niin hieno kakka että pitäisköhän ihan taputtaa!" Ja samassa poika horjahti ja kaatui suoraan käsi edellä pottaan! Voi että, kakkia oli sitten ympäriinsä!
Noh odotappa tänä aamuna sitten poika taas istuskeli potalla jonkusen aikaa ja menin sitten kyselemään onko kakka jo tullut. Vastaus oli kysymättäkin selvä, sen NÄKI SEINÄLTÄ! Poju oli aatellut sitten piirustaa SILLÄ seinään! Ja sitä oli taas ylt ympäriinsä... Et sillei...
Niistä joulukortaista, otettiin pojasta digikameralla kuvia ja nyt aion tulostaa niitä ja liimata aukkokorttiin sellasen, ainakin sukulaisille ois ehkä vähän kivemmat kun nämä kaupan kortit joita voi tulla samanlaisia monia..
Nyt meen kattomaan onko takassa vielä tuli...
Päivän jatkoja!
Mii@ ja masukki 25+1