Rinnoista tulee nestettä rv25, normaalia?
Eli aamulla hieman säikähdin, kun huomasin että lakanassa oli pieni lammikko ja kädelläkin jonkin verran kirkasta nestettä, mitä oli tullut rinnastani kun olin kyljelläni sängyssä.
Onko tämä ihan normaalia? Sitä tulee ihan kun puristaakin hieman tissiä.
Hieman säikähdin, kun en ole mistään kuullut, että tällaista olis sattunut muille. Tämä on siis esikoinen ja viikolla 25 mennään.
Kiitti ja sori jos kyselen tyhmiä.. :D
-Meevi ja pikkuinen 24+3-
Kommentit (8)
tulevaan imetykseen. kaikilta ei tule vielä tuossa vaiheessa mitään. On ihan normaalia, eikä millään lailla vaarallista. Monesti rinnat falskaavat juuri yöllä, varsinkin jos satut nukkumaan kyljelläsi niin että rinnat puristuvat. Monesti lukee ettei nestettä saisi puristella rinnoista. Mutta omalla kohdalla en ole huomannut että se mitään haittaisikaan. Loppuraskautta kohden neste muuttuu maitoisemmaksi, valkoista tai keltaista ja rasvaisempaa (ja tahraavampaa). Rasvaiset maitopisarat suojaavat hyvin rinnanpään ihoa, eli sitä ei tarvitse/kannata erityisesti pestä pois. Liivinsuojaostoksille jos tuntuu että paidat jo kastuu.
T kotilo rv 35+
Mulla kolmas raskaus ja viikkoja vasta 15+ ja mulla heruu jo rinnat. Että ihan normaalia. Ei huolta.
Huojentaa oloa hieman kuulla, että on ihan normaalia.
En ole kamalasti puristellut, oli vain pakko testaa, että tulihan se neste rinnasta.. :D Kiitos kaikille vastauksista! :)
Että mulla oli ensimmäisestä ihan samanlaisia oireita.. Välillä sitten puristin vaan ja katoin, että minkälaista se on, kunnes sitte ku sitä alko tulla jo niin että tahras rintsikoita, ni piti välilllä päivällä puristaa ne "uloimmat" tipat pois, ni ei tullu tahroja.. Joskus ehkä 37 viikolla tuntu rinnat tosi täysiltä ja aroilta. Lypsin sitte ihan rintapumpulla sitä "esimaitoa" ja sitä sitte tuli kans.. Oisko ollu joku 30 milliä yhteensä. Mutta olo helpottu huomattavasti enkä kyllä huomannu että siitä haittaa ois ollu.. Sitten kun vauva synty (rv 42+2) Ni mulla ilmeisesti maitoa tuli jo jonkin verran, kun neiti imi rintaa ehkä 15 min, huokas tyytyväisen olosena ja nukku 5 tuntia. Maito nousi kunnolla(!!) nopeasti ja puoltoista vrk synnytyksen jälkeen olin niin turvoksissa maidosta että pahaa teki..
Eli neuvoisin, että jos kovin alkaa aristaa rintoja tai olla sellanen tukalan "pinkeä" olo, ni lypsä vaan. Joillakinhan maitoa erittyy ihan luovutettavaksi asti, vaikka ei ois koskaan ollu raskaana, saatika sitte imettäny.. En usko että siitä maidon puristelusta mitään haittaa voi olla...
Nyt taas kyllä maitoa on herunu oikeestaan koko odotusajan, kun ekan imetyksen lopettamisesta oli vasta pari viikkoa kun aloin odottaa toista.
Mukavaa odotusta!
Leeti rv 38+1
Pitää tarkkailla, että jos tulee tukala olo loppuraskaudesta, ni sitten yrittää puristella tai pumppaa sitä ylimääräistä pois. Kuitenkin oon ajatellut sen rintapumpun ostaa ennemmin tai myöhemmin.
Mutta hyvä muutenkin jos on vaan hyvä merkki, että sitä tulee jo. :P
Kiitoksia kaikille!
-Meevi ja pikkuinen 24+6-
jos ei oikeasti ole valmis synnyttamaan (eli siis viikkoja vahintaan ne 37) koska se voi kaynnistaa synnytyksen.
Ehkäpä en sitten niin tee. Tuskimpa tuo haittaa, vaikka lähes joka aamu nukun kyljelläni, ja aina sieltä tulee pari tippaa ulos lakanalle. Ei oikein pysty kontrolloimaan tota niin tarkkaan.. :D
Se on sitä "esimaitoa", jota voi tulla jo noilla viikoilla. Oikea maitohan sitten nousee kun vauva on syntynyt. Älä nyt hirveesti puristele..