Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemman kesäloma ja reissut

Vierailija
05.03.2023 |

Meillä.on ollut tapana aina matkustella, kun minulla on kesäloma. Nyt molemmat nuoret ovat kesätyöiässä ja ovat hakeneet sieltä sun täältä kesätöitä. Olen varannut jo viime vuoden puolella kesälle parin viikon lomareissun koko perheelle. Ja nyt "heräsin" siihen, että entä jos nuori saakin töitä koko kesäksi.. en saa euroja takas, niin nuori joutuis pyytämään palkatonta, onko työnantajan edes pakko myöntää sitä?

Ei hitsi, onko tässä nyt monta kesää sit edessä, että joutuu kotona olemaan lomat.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on tarpeeksi vanha työntekoon, hän on varmasti tarpeeksi vanha olemaan viikon yksin kotona. Lähtekää vanhemmat reissuun!

Vierailija
2/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä.on ollut tapana aina matkustella, kun minulla on kesäloma."

Ja jos ap:llä ei ole lomaa niin sitten ei matkustella, niinkö?🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori jää tarvittaessa jatkossa kotiin. Vanhemmat voi käydä reissussa esim pidennettyjä viikonloppuja, jonka aikaa nuoret pärjäävät keskenään.

Vierailija
4/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan ei ole pakko myöntää palkatonta lomaa, etenkään jos lomasta ei ole mainittu ennen paikan vastaanottamista. Etenkin kesätyöt ovat usein todella lyhytkestoisia, niin en kyllä itse palkkaisi nuorta, joka jo heti kättelyssä haluaa lomaa kesätyöaikana. Useinhan kesätyöläiset juuri paikkaavat muiden lomia.

Vierailija
5/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katkaista se napanuora.

Vierailija
6/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kesätyön aloitusta siirtää!

Mun nuoreni oli aikoinaan lähdössä jenkkeihin kesäksi, sopivat aloituksen heinäkuun lopusta syyskuuhun tms

Vierailija
7/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin kesätöihin 17-vuotiaana ja kyllä se niin meni, että olin koko heinäkuun yksin kun loppuperhe oli mökillä ja reissasi.

Vierailija
8/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo!!!: Nuori vain ilmoittaa jo kesätöihin mennessä että olen sen ja sen viikon perheen kaa kreikassa. Matka on jo varattu.

Vierailija
9/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan kesätyön aloitusta siirtää!

Mun nuoreni oli aikoinaan lähdössä jenkkeihin kesäksi, sopivat aloituksen heinäkuun lopusta syyskuuhun tms

Mikä kesätyö se sellainen on, joka alkaa syyskuussa? Silloinhan nuoret on koulussa.

10/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan lähtis reissuun, ku voi mennä TÖI_HI 🎢🎡🎠😎

Vierailija
11/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ylipäätään varailee reissuja noin aikaisin ilman peruutus- tai muutosturvaa? Harva työpaikka edes vahvistaa lomat noin aikaisin.

Vierailija
12/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo!!!: Nuori vain ilmoittaa jo kesätöihin mennessä että olen sen ja sen viikon perheen kaa kreikassa. Matka on jo varattu.

Tämä on oikea tulokulma tulla nuoren (kesä)töihin, ensin kertoo milloin haluaa lomailla ja sitten vasta sanoo "huomenta", "tästä se lähtee" niin kuin Juice sanoi.

Vierailija
13/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan ei ole pakko myöntää palkatonta lomaa, etenkään jos lomasta ei ole mainittu ennen paikan vastaanottamista. Etenkin kesätyöt ovat usein todella lyhytkestoisia, niin en kyllä itse palkkaisi nuorta, joka jo heti kättelyssä haluaa lomaa kesätyöaikana. Useinhan kesätyöläiset juuri paikkaavat muiden lomia.

Meillä on kyllä tosi paljon annettu palkattomia lomia, kun kaverit on niitä tarvinneet.

Vierailija
14/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikea tulokulma tulla nuoren (kesä)töihin, ensin kertoo milloin haluaa lomailla ja sitten vasta sanoo "huomenta", "tästä se lähtee" niin kuin Juice sanoi.

Joskus vaan on niin, että loma on varattu etukäteen. Ei se yleensä kaadu yhteen viikkon se kesätyö.

Vierailija
15/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän paha matkustaa, jos ei ole lomaa. Lapset luonnollisesti seuraavat vanhempiaan.

Vierailija
16/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ylipäätään varailee reissuja noin aikaisin ilman peruutus- tai muutosturvaa? Harva työpaikka edes vahvistaa lomat noin aikaisin.

Vaikka olisikin peruutusturva, niin silti ne muut joutuu joustamaan loma-ajoissa.

Vierailija
17/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus vaan on niin, että loma on varattu etukäteen. Ei se yleensä kaadu yhteen viikkon se kesätyö.

Varattu vai / ja maksettu?

Vierailija
18/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa monesti saattaa kaatua, etenkin kun hakijoita on enemmän kuin tarpeeksi. Kuka silloin palkkaisi nuoren, joka ilmoittaa tarvitsevansa viikon tai pari lomaa 2 kuukauden työpaikasta?

Vierailija
19/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Luuletko että lapset keskenään lähtevät johonkin jos vanhempi on töissä?

Vierailija
20/56 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa monesti saattaa kaatua, etenkin kun hakijoita on enemmän kuin tarpeeksi. Kuka silloin palkkaisi nuoren, joka ilmoittaa tarvitsevansa viikon tai pari lomaa 2 kuukauden työpaikasta?

Kesälomathan ovat usein kesäkuun alusta syyskuun alkuun, ei siinä yksi viikko paljoa paina. Näin ainakin kaikilla omilla opiskelukavereillani. Palaavat kotipaikkakunnilleen kesäksi töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän