Jos on 7 kg:n pyykkikone, niin onko se paino vaatteilla
Kommentit (32)
siihen matkalaukkuunhan saa laittaa kaameesti vaatetta ;-D
siis miettikää nyt! 7kiloo kuivaa vaatetta, et saa ikinä sinne koneeseen ees mahtumaan niin paljoo... kyllä se märkää tarkotta... mietippä paljo se 7kiloo kuivaa pyykkiä painas märkänä??
kerrotaan, että 7 kg kuivana.
Ja sitäpaitsi olisi aika vaikea arvioida mitä mikin vaate märkänä painaa.
siis miettikää nyt! 7kiloo kuivaa vaatetta, et saa ikinä sinne koneeseen ees mahtumaan niin paljoo... kyllä se märkää tarkotta... mietippä paljo se 7kiloo kuivaa pyykkiä painas märkänä??
Ei se niin paljon ole. Yhdet farkut painaa yli puoli kiloa - kuivana.
Ja märän pyykin apino riippuu ihan siitä, miten paljon sinä on vettä. Koneelle on sama onko se vesi rummussa vain vaatteissa, jos vaatteita on riittävästi, että pysyy tasapainossa.
Kiloraja on siksi, ettei ahdeta niin paljon vaatetta, että se ei huuhtoudu.
Jos sekaan laittaa vaikka ämärillisen pesuvettä, se on jo 8-10l eli 8-10 kiloa. Missä siis pyykki?
punnita ne vaatteet ennen pesua vai?
yhden hengen pussilakanaa mahtuu 5kg pesukoneeseen? Tai vaikka tavallista kylpypyyhettä. Minulle ihan hepreaa, että miten tiukkaan pyykit saa koneeseen ahtaa.
samoin kuin pussilakanoiden paksuus jne.
Mutta näppituntumalla 5 kg koneella pesee kahden hengen vuodevaatteet ja vähän päälle. Ehkä neljä, viisikin normaalivahvuista pussilakanaa?
Koneseen saa laittaa niin paljon, että on täynnä (ei imatilaa ylhäällä), mutta ei saa sulloa. kone ei ylitäytöstä hajoa, mutta ei huuhdo pesuainetta
yhden hengen pussilakanaa mahtuu 5kg pesukoneeseen? Tai vaikka tavallista kylpypyyhettä. Minulle ihan hepreaa, että miten tiukkaan pyykit saa koneeseen ahtaa.
Meillä pesukone 6kg ja lakanoista laitan aina kahden hengen lakanat yhteen koneelliseen (2 pussilakanaa, 2 aluslakanaa, 2-4 tyynyliinaa)
Ajattelen, että eivät puhdistu / huuhtoudu kunnolla, jos sullon sinne niitä enemmän.
tuplasängy eli 90+90 leveys ja täytyy sanoa että laitan koneeseen vaan tyynyliinat, lakanan,pussilakanan ja täyttä on.
Meillä pesukone 6kg ja lakanoista laitan aina kahden hengen lakanat yhteen koneelliseen (2 pussilakanaa, 2 aluslakanaa, 2-4 tyynyliinaa) Ajattelen, että eivät puhdistu / huuhtoudu kunnolla, jos sullon sinne niitä enemmän.
Minä laitoin tuon verran meidän vanhaan 4 kg päältätäytettävään.
Nykyisin 7 kg LG, siihen menee painava tuplapussilakana, pari aluslakanaa, tyynyliinat ja usein vielä yksi pussilakanakin. Viimeiset pitää ohjata rummun yläosaan, mutta mahtuvat väljästi, ei siis tarvitse työntää kasaan yhtään.
Meilä on allergisia, eli pesuainejäämät varmaan huomattaisiin iho-oireina, varsinkin näin hikisellä kelillä.
mitä siihen rumpuun mahtuu järkevästi. Miksi tuokin pitää ajatella noin vaikeasti?
Jos peset esim. hienopesulla tms. niin ei sitä konetta silloin auta täyteen tunkea. Itse täytän koneen lakana-/pyyhepyykillä niin, että suurin piirtein käsi mahtuu vielä pyykkien päälle. Suositukset ainakin meidän koneessa on sitten noille muille kuin puuvillapyykille n. 2-3 kg pyykkiä.
olen nimittäin itse miettinyt samaa ja näköjään täälläkin on asiasta epäselvyyttä :) Toi oli kyllä ihan looginen selitys, että koneelle on sama, onko se tietty vesimäärä (joka oletettavasti tulee joka pesussa koneeseen)vaatteissa vai rummussa.
Minä laitan koneen kevyesti täyteen eli niin, että rumpu näyttää täydeltä, mutta en sullo tiukkaan. Niin, että pesupallo mahtuu siellä mukana pyörimään.
Sekin niin laaja käsite, kuten järkevyys yleensäkin.
Täyteen pesukoneeseen pitää mahtua aikuisen nyrkki vaatteiden päälle (tämä siis sivultatäytettävissä koneissa). Sitten ei ole liikaa pyykkiä.
Täyteen pesukoneeseen pitää mahtua aikuisen nyrkki vaatteiden päälle (tämä siis sivultatäytettävissä koneissa). Sitten ei ole liikaa pyykkiä.
vaikka mihin, kun oikein runnoo.
vaikka mihin, kun oikein runnoo.
mutta tässä tapauksessa sitä tilaa pitäisi olla vähän enemmän kuin runttaamalla. Ei kai kukaan nyt täytä konetta niin täyteen ettei vaatteet mahdu siellä liikkumaan
sitten sulloa konetta täyteen.
Imevät niin paljon vettä itseensä, ettei kone sitten jaksa lingota.
Tummia pyykkejä ei myöskään kannata isoon koneeseen sulloa ihan piukkaan. Eivät huuhtoudu kunnolla, voi jäädä pesuaineraitoja. No ei toki muutakaan liian tiukkaan, koska ei pesuaine huuhtoudu, voi saada siis allerginen oireita jäämistä.Nykykoneet kun käyttävät aika vähän vettä.
Ajattelin, että tuo "Jos on 7 kg:n pyykkikone, niin onko se paino vaatteilla " jatkuu
"...vai ilman" :D
Kuivapainoa tuo tarkoittaa. Märkäpainohan vaihtelee ihan sen mukaan(höm) miten märkiä ovat.