Jos on 7 kg:n pyykkikone, niin onko se paino vaatteilla
Kommentit (32)
Sinne menee tuplaleveä aluslakana, tavallinen aluslakana, 3 tavallista pussilakanaa, 3 tyynyliinaa, 2 tavallista (70x140 cm?) pyyhettä, pari käsipyyhettä ja lisäksi vähän alusvaatteita. Normaalit huuhtelut, Allegro pesuaineena, ei koskaan pesuaineraitoja. Ja hyvin linkoaa.
Eikä niitä edes tarvitse sulloa koneeseen.
No nää pyykit ei kyllä ainakaan puhdistu! YÖK!
Sinne menee tuplaleveä aluslakana, tavallinen aluslakana, 3 tavallista pussilakanaa, 3 tyynyliinaa, 2 tavallista (70x140 cm?) pyyhettä, pari käsipyyhettä ja lisäksi vähän alusvaatteita. Normaalit huuhtelut, Allegro pesuaineena, ei koskaan pesuaineraitoja. Ja hyvin linkoaa.
LG:n omistajille tiedoksi, että kone ilmoittaa milloin siinä on liikaa pyykkiä, kuin myös jos pyykkiä on liian vähän, eikä mene lingotessa tasaiseksi. Lopettaa siis ohjelman lingotessa ja vikakoodi tulee ruutuun.
Täyteen pesukoneeseen pitää mahtua aikuisen nyrkki vaatteiden päälle (tämä siis sivultatäytettävissä koneissa). Sitten ei ole liikaa pyykkiä.
vaikka mihin, kun oikein runnoo.
Täyteen pesukoneeseen pitää mahtua aikuisen nyrkki vaatteiden päälle (tämä siis sivultatäytettävissä koneissa). Sitten ei ole liikaa pyykkiä.
vaikka mihin, kun oikein runnoo.
Siis pitää helposti mahtua se nyrkki, runnomatta.
LG:n omistajille tiedoksi, että kone ilmoittaa milloin siinä on liikaa pyykkiä, kuin myös jos pyykkiä on liian vähän, eikä mene lingotessa tasaiseksi. Lopettaa siis ohjelman lingotessa ja vikakoodi tulee ruutuun.
Meillä on myös tuo 7 kg LG ja siinähän kone punnitsee pyykit ja ottaa sitten automaattisesti sen verran vettä kun tarvitsee. Olisi ihanaa jos kone näyttäisi myös tuon painon, niin tulisi annosteltua oikein pesuaineet... Joskus olen punninnut ihan täyden koneellisen ja se tosiaan jäi muistaakseni 5kg pintaan (taisi olla lakana, ja pyyhepyykkiä). Mutta minua on jäänyt vaivaamaan tuo veden pihistely; jos pesuainetta onkin liikaa eikä huuhtoudu kunnolla... Lapsen vaatteita jos on koneessa otan aina tuplahuuhtelun ja vaipat huuhtelen kolmeen kertaan (kun niitä on vaan muutama ja pesen muun pyykin mukana)
Esim. http://www2.edu.fi/duunioppi/index.php?id=149
Normaali täyttö:
Laita pyykki koneeseen painelematta. Kone on täysi, kun pyykkiä on niin paljon, että koneen yläosaan jää kämmenenlevyinen tila.
Puolitäyttö:
Kun hoito-ohjeessa on merkintänä pesuvati, jonka alla on palkki esim. sileävyyskäsitellyt tekstiilit, tekokuidut, villa ja silkki.
Tai (vähän off topic): http://www.tts.fi/kodinenergiaopas/pyykkays/pyykinpesu.htm
-Pese täysiä koneellisia.
-Pika- ja vajaatäyttöohjelmat kuluttavat yleensä lähes yhtä paljon vettä kuin täyden koneellisen peseminen.
-Pikaohjelman linkoustulos on usein perusohjelmaa huonompi, mikä lisää kuivauksen energiankulutusta.
Nyt järki käteen niiden kuivana vai märkänä painojen kanssa. Verratkaapa farkkuja ja pyyhettä, suunnilleen sama paino tai jopa vähemmän voi pyyhe painaa... no miettikääpä hetki kumpi painaa märkänä enemmän, eli kumpi imee paremmin vettä?
Pyykin kuivapainoa ei ole mitään hyötyä ilmoittaa tai ajatella, koska eri materiaalit imevät eri määrän vettä, ja näin ollen kevyempi kangas voi painaa suhteessa enemmän märkänä kuin painavempi kangas.
Ja kuka puhuikin että se vesi vaatteissa ei lisää painoa sen enempää kuin rummussakaan. HUH! Jos vesi on rummussa, ei vesi tietenkään lisää rumpuun kohdistuvaa rasitusta, mutta jos vesi imeytyy vaatteisiin, vaatteiden paino kasvaa ja rasitus rumpuun on huomattavasti suurempi.
Meillä 5kg kone ja meillä myös
Vierailija - 28.07.10 12:20 (ID 10874226)
tuplasängy eli 90+90 leveys ja täytyy sanoa että laitan koneeseen vaan tyynyliinat, lakanan,pussilakanan ja täyttä on.
Vammasta sakkia kyllä voi perkele. Koneen kilomäärä on aina pyykin kuivapaino. 2/3 rummusta täyteen. Esim 8kiloon menee 22farkut.. joo ja tietän että tä on 10 vuotta vanha ketju mut pakko oli kirjottaa 🤔
Oon sit mennyt ostamaan todellakin liian ison koneen... Täyttökapasiteetti on max 9kg ja mä oon sullonu parin viikon pyykit sinne ja ei täyteen tule. Ilman kaikkia lakanoita ja isoa painavaa pyyhettä, tuo kone kolisee aivan hullunlailla, vaikka markkinoitiin hiljasena. Olin ennen tottunut päältä täytettäviin, mutta en tiennyt että näitä edestä täytettäviä voi täyttää niinkin täyteen.
Pitäneekin sit jatkossa laittaa kaikki mitä irti lähtee tuonne pesukoneeseen kerralla. En näin yksin muuten saa sitä täyteen. x( ...