Parhaat reissuun pakkaamisvinkkisi?
Itse otan mukaan shampoot, kosteusvoidepullot, hammastahnat ym niin että on just sen verran mitä reissussa kuluu ja heitän reissun päätteeksi pois, on tyhjempi reppu paluumatkalla.
Kommentit (47)
Otan usein mukaan ikivanhat kengät, t-paidat ja kalsarit, jotka heitän roskikseen ennen kotimatkaa. Säästyy tilaa mahdollisille tuliaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin matkan pituudesta ja kohteesta.
Hammastahnan, shampoon ja kosteusvoiteen voi ostaa kohteessakin. Pieniin purkkeihin hoitoainetta, pyykinpesuainetta ym.
Pyyhe on useimmiten saatavilla majoituksesta.
Vaatteita mitkä sopivat toisiinsa. Ei painavia ja raskaita neuleita ym. vaatteita. Nopeasti kuivuvaa materiaalia, jos täytyy pestä. Narun pätkä mukaan, niin voi kuivata vaatteita. Monessa paikassa on halpoja itsepalvelupesuloita, mutta ei kaikkialla.
Muutaman päivän matkalla ei tarvitse pestä mitään, tämäkin riippuu siis olosuhteista.Ei mukaan sellaista tavaraa tai vaatetta mitä ei normaalistikaan käytä.
Voi ostaa shamppoot ym mutta vievät takaisin tullessa tilaa ja on ostanut ehkä reissulta kaiken näköistä. Ja kyllä sukat vievät tilaa jos joka päivälle uudet vrs vain pari-kolme.
Kuka on niin nuuka ja pöljä että tuo ulkomailta vanhat sampoopullot Suomeen?
Tuotko käyttämättömän vessapaperinkin?
Minä! Jos on täysinäiset purkit niin en tod raaski heittää roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Otan usein mukaan ikivanhat kengät, t-paidat ja kalsarit, jotka heitän roskikseen ennen kotimatkaa. Säästyy tilaa mahdollisille tuliaisille.
Käydään varmaan erilaisilla lomilla, mutta ei mulla tulisi mieleenkään matkoilla kävellä ikäkuluissa kengissä ja repaleisissa t-paidoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käydään varmaan erilaisilla lomilla, mutta ei mulla tulisi mieleenkään matkoilla kävellä ikäkuluissa kengissä ja repaleisissa t-paidoissa.
Kengät ovat kaikista tärkeimmät, että ne on hyvät ja niillä jaksaa kuljea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukkia vähän, niitä voi pestä hotellin lavuaarissa. Ei vie tilaa. Pätee muihinkin pieniin vaatteisiin.
Vievät niin vähän tilaa, että kokonaisuuden kannalta ei mitään merkitystä. En ikinä lähde pyykkäämään.
Vaatteet rullalle ja se mikä ei sovi käsimatkatavaroihin, niin jätetään kotiin. Lentäessä ruumaan menevä laukku hidastaa älyttömästi, eikä välttämättä tule perille. Mieluummin vähemmän tavaraa. Hyvät kengät tärkein asia.Ai jaa, jos pitkä reissu, mä otan mukaan myös pyykkipoikia ja narua. Jos on kuuma, niin joutuu vaihtamaan vaatteita usein. En tykkää pitää hikisiä.
En pidä sukkia helteessä. Hotelleissa on pyykkipalvelut ja kaupungeissa on pesuloita. En tosiaan pyykkiä. Tropiikissa eivät usein kuivakaan
Rintsikoita ei kannata välttämättä antaa pesulaan.
Vierailija kirjoitti:
Huono vinkki maissa, joissa on alkeellinen jätehuolto! Kierrätä jätteet Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Sukkia vähän, niitä voi pestä hotellin lavuaarissa. Ei vie tilaa. Pätee muihinkin pieniin vaatteisiin.
Mun vinkki taas on että sukkia ja alkkareita tarpeeksi ettei tarvitse lomalla pyykätä.
Tän tyyppiset pakkauskuutiot
https://www.awaytravel.com/uk/en/accessories/packing-cubes-six
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammastahnan, shampoon ja kosteusvoiteen voi ostaa kohteessakin. Pieniin purkkeihin hoitoainetta, pyykinpesuainetta ym.
Vaatteita mitkä sopivat toisiinsa. Ei painavia ja raskaita neuleita ym. vaatteita. Nopeasti kuivuvaa materiaalia, jos täytyy pestä. Narun pätkä mukaan, niin voi kuivata vaatteita. Monessa paikassa on halpoja itsepalvelupesuloita, mutta ei kaikkialla.
Muutaman päivän matkalla ei tarvitse pestä mitään, tämäkin riippuu siis olosuhteista.Ei mukaan sellaista tavaraa tai vaatetta mitä ei normaalistikaan käytä.
Voi ostaa shamppoot ym mutta vievät takaisin tullessa tilaa ja on ostanut ehkä reissulta kaiken näköistä. Ja kyllä sukat vievät tilaa jos joka päivälle uudet vrs vain pari-kolme.
Samaten minä, käytän kalliita tuotteita joten en tosiaankaan heitä roskiin. Hotelleiden aineiden varaan en uskalla jättää, koska ne eivät yleensä sovi mun hiustyypille tai iholle.
Tuotko käyttämättömän vessapaperinkin?Minä! Jos on täysinäiset purkit niin en tod raaski heittää roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Tän tyyppiset pakkauskuutiot
https://www.awaytravel.com/uk/en/accessories/packing-cubes-six
Käteviä, mutta monet ovat yllättävän painavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vinkki taas on että sukkia ja alkkareita tarpeeksi ettei tarvitse lomalla pyykätä.
Lyhyellä viikon tai parin lomalla tuo on ihan hyvä vinkki. Mutta mä oon reissussa usein pari-kolme kuukautta ja joskus jopa puoli vuotta. Enkä välttämättä asu hotellissa vaan vuokraan asunnon.
Pakkauslistat. Netistä löytyy malleja, joita sitten voi muokata itselleen sopivaksi
https://www.holidaypackinglist.com/holiday-packing-list-pdf/
Vierailija kirjoitti:
Ikävää viedä roskaa, ts. vaate- tai kosmetiikkajätettä kohdemaihin.
Kyllä ne merkkishampoot menee siivoojien tukkaan, kun jättää pöydälle. Jos lentämällä menee, niin turhaa enää hurskastella yhden shampoon takia.
Vierailija kirjoitti:
Pakkauslistat. Netistä löytyy malleja, joita sitten voi muokata itselleen sopivaksi
Noi on just niitä, mistä on helppo karsia ensin puolet pois, ja sitten vielä puolet. Ihan kuin periltä ei saisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaten minä, käytän kalliita tuotteita joten en tosiaankaan heitä roskiin. Hotelleiden aineiden varaan en uskalla jättää, koska ne eivät yleensä sovi mun hiustyypille tai iholle.
Tuotko käyttämättömän vessapaperinkin?Minä! Jos on täysinäiset purkit niin en tod raaski heittää roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi on just niitä, mistä on helppo karsia ensin puolet pois, ja sitten vielä puolet. Ihan kuin periltä ei saisi mitään.
Toisaalta haluatko heti lomalle tultuasi rynnätä kauppaan ostoksille ja hakemaan kaikki ne tuotteet joita tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää viedä roskaa, ts. vaate- tai kosmetiikkajätettä kohdemaihin.
Kyllä ne merkkishampoot menee siivoojien tukkaan, kun jättää pöydälle. Jos lentämällä menee, niin turhaa enää hurskastella yhden shampoon takia.
Tuokin riippuu ihan kohteesta. Jos ollaan jossain kehitysmaassa, niin siivoojille kelpaa yleensä kaikki. Mutta ei joka paikassa. Minun mielestä voi sen vajaan shampoon tuoda kotiinkin, jos haluaa ja laukussa on tilaa. Itse en yleensä kuskaa shampoota maasta toiseen.
Mutta kehitysmaihin ei saa viedä roskaa, koska niissä on heikko jätehuolto. Mieluummin tuo se loppuun käytetty t-paita takaisin Suomeen ja hävitä se Suomessa asiallisesti.
Tuotko käyttämättömän vessapaperinkin?