Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat reissuun pakkaamisvinkkisi?

Vierailija
04.03.2023 |

Itse otan mukaan shampoot, kosteusvoidepullot, hammastahnat ym niin että on just sen verran mitä reissussa kuluu ja heitän reissun päätteeksi pois, on tyhjempi reppu paluumatkalla.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkauslistat. Netistä löytyy malleja, joita sitten voi muokata itselleen sopivaksi

https://www.holidaypackinglist.com/holiday-packing-list-pdf/

Noi on just niitä, mistä on helppo karsia ensin puolet pois, ja sitten vielä puolet. Ihan kuin periltä ei saisi mitään. 

En mä ainakaan halua lomalla ensimmäisenä alkaa etsimään lähintä kauppaa mistä saa shampoot yms. Ette ilmeisesti ole ikinä kuulleet matkapakkauksista? Saa ostettua tyhjiä pieniä pulloja jotka voi täyttää kotona. Tyhjenee reissun aikana ja sitten tyhjät pullot takaisin kotiin odottamaan seuraavaa reissua.

Vierailija
42/47 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaupoissa kiertely on ärsyttävää kotonakin, enkä todellakaan halua viettää lomaani ostelemalla sitä sun tätä, mitä en jaksanut kotoa kantaa mukanani.

Pakkauslistoista parhaimpia on ne omat listat. Tee lista, kun lähdet lomalle ja palatessa poista listalta ne turhat mitä et tarvinnut ja lisää ne, mitä olisit tarvinnut. Erilaisille lomille tietty eri listat, mulla on esim listat laskettelulomille, mökkireissuille ja kaupunkilomille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkä reissu, otan usein mukaan ruokailuvälineet ja metallisen kahvinsuodattimen, jolla voi tehdä kahvia. Kahvilat on monissa paikoissa kalliita. Eikä ruokaakaan aina tee edes mieli syödä ravintolassa.

Mutta en tietenkään mihinkään viikon turistimatkalle ota, koska siellähän on nimenomaan kiva käydä joka päivä jossain kahvilassa ja ravintolassa. 

Vierailija
44/47 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kahta viikkoa pitempään matkoilla. Yleensä silloin jo alkaa vähän kyllästyttämään. 

Vierailija
45/47 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo riippuu niin paljon reissusta. Mulla on takana 94 maata ja olen kiertänyt maapallon kahdesti. Tällä hetkellä kirjoittelen Etelä-Kiinanmereltä pieneltä saarelta. Vaikea sanoa mitään yleispätevää ohjetta. 

Ehkä sellaisen ohjeen vois antaa että ota mukaan myös pieniä tuliaisia Suomesta ja jaa ne siellä matkalla ihmisille, joihin tutustut. Kotiin palatessa mahtuu tilalle tuomisia matkalta. 

Siis sä olet matkoilla jossain ihanassa paikassa ja tuhlaat aikaasi täällä palstalla?!!

Vierailija
46/47 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkauslistat. Netistä löytyy malleja, joita sitten voi muokata itselleen sopivaksi

https://www.holidaypackinglist.com/holiday-packing-list-pdf/

Noi on just niitä, mistä on helppo karsia ensin puolet pois, ja sitten vielä puolet. Ihan kuin periltä ei saisi mitään. 

Toisaalta haluatko heti lomalle tultuasi rynnätä kauppaan ostoksille ja hakemaan kaikki ne tuotteet joita tarvitset.

Ja onko siinä hotellin lähellä edes kauppoja, joista löydät kaikki tarvitsemasi tuotteet?

Vierailija
47/47 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukkia vähän, niitä voi pestä hotellin lavuaarissa. Ei vie tilaa. Pätee muihinkin pieniin vaatteisiin.

Vievät niin vähän tilaa, että kokonaisuuden kannalta ei mitään merkitystä. En ikinä lähde pyykkäämään.

Vaatteet rullalle ja se mikä ei sovi käsimatkatavaroihin, niin jätetään kotiin. Lentäessä ruumaan menevä laukku hidastaa älyttömästi, eikä välttämättä tule perille. Mieluummin vähemmän tavaraa. Hyvät kengät tärkein asia.

Ai jaa, jos pitkä reissu, mä otan mukaan myös pyykkipoikia ja narua. Jos on kuuma, niin joutuu vaihtamaan vaatteita usein. En tykkää pitää hikisiä. 

En pidä sukkia helteessä. Hotelleissa on pyykkipalvelut ja kaupungeissa on pesuloita. En tosiaan pyykkiä. Tropiikissa eivät usein kuivakaan

Höpsistä. Aina on kuivuneet. Sadekaudella hitaammin kuin kuumalla kaudella, mutta kyllä ne kuivuu oman huoneen narulla samassa ajassa kuin pesulan pyykkitelineellä. Jos huoneessa on ilmastointi tai tuuletin, se nopeuttaa.