Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** SYYSkuun-04 äidit torstaipinoon **

23.11.2006 |

yöllinen avaus

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syysherra nukkuu(!)jo kohta toista tuntia.Ihmeiden aika ei ole ohi=)

Mahdanko saada illalla nukkumaan ihmisten aikoihin??No jää nähtäväksi!

Olen leiponut taas,ihan mieletön himo leipoa.Ja en kuitenkaan itse niitä tekeleitä voi sokerien takia syödä.Lihoopa mies samaa tahtia mun kanssa kun sille ne syötän!Ja lapsista tulee ihan pullahiiriä,pieniä ja pyöreitä.Kunhan eivät kokoajan piipitä=)

Itse voisin syödä maustamatonta jugurttia kera vehnän alkioiden tai kaura leseiden loputtomiin.Tämän raskauden himoni.Ja mandariinit!Hyvä olis jos niitä tukalia kiloja ei nyt kertyis.Mutta tulee kuitenkin,niinkuin aina.

Öljypoltin hajosi viimeviikolla ja olimme ilman lämmintä vettä yhden päivän ennen korjaajaa.Miten ennen on pärjätty,kaivosta haettu vettä...Kyllä nyky ihminen on pilattu mukavuuksin.

Ihana lämmin vesi sitten maksoi 850e ylimääräistä meidän iloksemme...

Voimia lähettelen kaikille tarvitseville!!!!!!!

Leanna jne

Vierailija
22/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuuli jatkuu... Edes kahdensadan euron kausimaksu pojan jalkapallosta ei saa hymyäni hyytymään ;) Olen päättänyt, että tänään on hyvä päivä...

Kamalan liukas keli. Kun tie on jäässä ja jään päällä vettä, johon muka nakattu kiviä liukkauden estämiseksi, niin arvaatte varmaan mikä on lopputulos. Vedin oikein lahjakkaasti lipat tuossa talon edessä. Naapurit saivat nähdä upean ilmalennon, jos sattuivat ikkunaan :) Hitsin kipeä polvi ja kyynärpää, mutta luita ei poikki. Pahemminkin olisi siis voinut käydä.

SITTIS: isommille lapsille on olemassa kantorinkkoja. Painorajoja yms. muita en tiedä. Tiedän vain sen, että niitä on olemassa.

Toivon, että YNSKYN koira paranee. Suurin tuossa juuri äsken meidän koirien silmiä. molemmilla on vissiin niissä alkava kaihi. Vanhemman koiran sisaruksilla kaikilla on, yksi mennyt sokeaksi jo kokonaan.

Ja kitinä jatkuu...mutta en anna sen häiritä... heh....

Missä T-P luuraa? Entä Lila? Mersu? Lempo? Tuttis? Tuuliina? Ja moni muu?

Menen viikonloppuna katsomaan kuukauden ikäistä vauvaa. Lähden siis kauppaan pian hypistelemään vauvatavaroita :)

Jokohan ENKELI pääsi kotiin?

Mimmu ja lapset x3

Ja kerta kiellon päälle: :) :) :) :) :) :) :) :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi viihdyttää lapsosia joten aikaa kirjoitella. Kohta pitäis kauppaan suunnata.

Ihana oli lukea Reelin synnytyskertomus.

Sittis. Meillä on Veetillä kantorinkka jossa viihtyy tosi hyvin. Haluasi siihen aina päästä kun johonkin lähetään. Viimeksi eilennä kävin tossa meijän lähellä olevassa kaupassa niin että Veeti oli rinkassa. Ei olisi millään halunnut tulla rinkasta edes pois kun kotiin tultiin takaisin. Itse en kyllä ihan kauhean pitkiä aikoja jaksa Veetiä enään rinkassa kantaa. Mies saa kantaa =) Meillä on rinkkana deuter kid comfort II. On aika kallis mutta ihan hyvä ja siinä oli 4 vuoden takuu.

Tässä linkki at-lastenturvan sivuille joka näitä ainakin myy:http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/rinkat_reput/deuter.html

Nyt pää lyö ihan tyhjää. Taidan lähetä lapsia pukemaan että päästään liikenteeseen.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
24/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Haltin rinkka, ollaan tykätty ja Motti viihtyy. Tosin kesällä mies kokeili Levillä jotain rinkkaa, joka oli paljon parempi selässä mutta myös kaikkia muita kalliimpi. Oli siellä jutellut myyjän kanssa ja myyjä sanoi, että rinkat on kyllä tehty niin, että ne kestävät suuremman kilomäärän kuin mitä se raja on, yleensä loppuu ensin kantajan voimat.

kannattaa kokeilla erilaisia, omalle selälle sopivuutta, ihan niinkuin tavallisissakin rinkoissa.

Vierailija
25/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli lasten kanssa mäkkärissä sillä aikaa, kun minä olin kaupassa. Toimi hyvin:)

Mimmu, meidänkin koiralla joskus todettiin alkava (?) kaihi. Eli luvassa sokeutumista vanhempana (jos nyt sitten vanhaksi saa elää).

Kysynkin kaikilta koiraperheiltä, että onko teillä vakuutusta koiralle/koirille? Onko vakuutukset yleisiäkin? Meillähän ei ole koskaan ollut vakuutusta ja jostain olen kuullut, että ovat tosi kalliita. Mietin vaan, että oisko lopulta maksanut itseään edes takasin näiden tän taudin kustannusten kanssa. Arvelen, että loppusumma kaikkineen tulee olemaan jotain 1500euron luokkaa. Sinne taitaa kaikki säästöt kadota, mutta onneksi niitä edes on! Muutenhan tää ois aika katastrofi.

Nyt itse syömään, kun jätin roskaruuan väliin (saa hurrata mulle:).

T: Ynis

Vierailija
26/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aiheena suklaa!!Te joiden lapset ei syö vielä karkkeja pitäkää siitä kiinni,kaikista mummoista huolimatta jotka säälii lapsia ku ei saa herkkua..oli paljon helpompi pojan kanssa ku ei vielä tän ikäsenä karkista ymmärtäny!!Typyl monta raivariapäivässä ku kärttää suklaata!!!

univauva saatii pestyä,lopulta typy ite laittosen koneeseen!...Olen aika tiukka et niitä on pestävä!

hurraa Ynis!!! :-) Hurjat on maksut!Muskarikaveri kerto et niitten koira hyppäs pöydältä ja jalka meni poikki-700e,ei vakuutusta heilläkään.

Mua ärsyttää ku en taaskaan pääse jumppaa!!!!!plösistyn täällä!

jatu

Vierailija
27/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin tossa vähän kantoreppuja ja rinkkoja... Jostain syystä ei toi rinkka tunnu ihan parhaimmalta vaihtoehdolta kun näin ihan Turun keskustassa asutaan eikä käyttö varmaan kuitenkaan tule ihan huimaa olemaan. Se tuntuu vähän turhan isolta laitteelta. Mutta tuo Patapum taaperoreppu tai Ergo kiinnostaa ehkä eniten. En hintoja kattellut mutta muistelisin että Patapun on aika paljon halvempikin. En sitten kestävyydestä tiedä, mutta siinä sanottiin että 1,5v eteenpäin aina 28kg asti. Että jos jollain noista kummastakaan on kokemuksia tai kuullut juttuja niin kuulisin mielelläni. Helpottaa sitten ostopäätöstä!

Ynis: Kuin mulla ois ihan sellanen muistikuva että kaverillani oli jokunen vuosi sitten koirilleen vakuutukset eikä ne ainakaan kattaneet kuin ainoastaan varastamisen/katoamisen tai kuolemantapaukset esim. auton alle jäämisestä. Mutta luulisi kuitenkin että nykyään olisi joitain sellaisiakin mikä kattaa loukkaantumisetkin! Kannattaa ottaa selvää.

Vierailija
28/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava lukea Reelin syntymäkertomus. Kuulosti kivan jouhevalta ja nopealta toiminnalta. Synnyttäminen oli jotenkin kokonaisuudessaan ihanaa (*muistelee tämä, joka kolme synnytettyään ei enää synnytä, ajan kullaten muistot*).

Heti pitää tärkeää geishakuula-asiaa Ramikselle ;) : Minäkin halusin kuulat ja nyt ne kaapissa ovatkin, mutta nolompi homma: Ovat jotenkin liian isot ja painavat, eivätkä pysy paikoillaan, vaan suorastaan tipahtavat pois.. Saataahan sitä olla, että ne nuoremmille ja vetreämmille sitten paremmin ;) :)

Ota rauhallisesti Teukka! Äitikuulle leppeitä hetkiä ennen synnytystä (miehen kanssa ja muutenkin).

Tihkuuko jotenkin tekstistäni, että iso L on taas löytynyt täälläkin?

♥SaaMa♥

Vierailija
29/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tain tänään urotyön ja kannoin postista kaksi laatikkoa vesisateessa kotiin. Kädet on sitten tärissy loppu illan. Olisi ottanut taksi, mutta en saanut :(. Meinas tulla itku ku tajusin, miten isoja ne paketit oli. Mies ehti onneksi hakea lapset. Olis hakenut mutkin, mutten jaksanut odottaa puolta tuntia paikalla ;).

Tea, lepoa lepoa. Hyvä että teillä on nyt apujoukkoja lähellä.

Hilu, ajattele vaan uutta ihanaa keittiötä, niin ehkä kestätä paremmin remonttia.

Ynis, hurjia summia menee. Mutta toivotaan että tulee kuntoon. Voimia myös muuten eloon. Onneksi kohta on rentouttava Tampesterin keikka.

Kiva Kukkuu kun kävit kertomassa kuulumiset

Otsosta sananen. Päiväkodissa ovat " huolissaan" kun leikkii lähinnä vaan kahden (ennestään tutun) tytön kanssa. Tytöt eivät aina halua ottaa häntä mukaan, eikä Otso osaa etsiä muitakaan kavereita. Tosin viime viikkoina on saanut muutamansta pojasta kaverin. Otso ei ole puhunut tai osoittanut, että kärsisi tilanteesta. Tosin oli erityisen ilahtunut, kun olis saanut leikkiä " poliisia ja sotilasta" poikien kanssa. Otto on muutekin kohtuu hidas sopeutumaan, mutta viime talvena puistossa ja kerhossa oli monta hyvää kaveria ja pääsi hyvin leikkeihin. Yleensä palaute on ollut, että monet leikkivät mielellään Otson kanssa. Hoitaja oli myös kysellyt mieheltä, että osaako Otso pitää puoliaan. Me emme ole huolissamme, koska molemmat miehen kanssa olemme olleet hyvin ujoja. Minä uskalsin vastata koulussa tunnilla vasta kolmannella, samoin juhlissa esiintyminen on ollut kova paikka. Jotenkin jäin kuitenkin asiaa miettimään. Pojan luonteelle ei tosin voi mitään, mutta tavallaan pelottaa, että eristäytyy. Toisaalta saan myös jatkuvasti palautetta, miten kiltti ja ihana poika on. Kolikolla on siis kaksi puolta. Luulen, että päiväkodissa ottivat asian esille, kun ei oikeasti ole mitään muutakaan kehitettävää ;). Vai pitäisikö oikeasti olla huolisaan? Kotona meidän ja Valman lja muutaman kaverin kanssa ottaa välillä kyllä kunnolla yhteen ja pitää kiinni omastaan. Ja jos jotain haluaa osaa olla tosi päättäväinen ja jäärä pää. Miehen suvussa on kyllä esimerkkejä " liian kilteistä" ihmisistä. Päiväkodissa Otso ei varmasti sano mitää vastaan, mutta en mäkään pahimmassakaan murrosiässä ole huutanut kuin äidille ;).

Valma on kyllä eri maata ja osoittaa tunteensa myös päikkärissä. Mies tässä totesi, että V on helpompi, kun on niin selkeä. Kiukku tulee heti ja menee nopeasti ohi. O saatta kerätä sisäänsä ja sitten myöhemmin reagoi ja sitten taas mietitään, että mistä se tuli. Jo pitkään O on mennyt miellään tarhaan (vaikka mummi on ollut Valmaa hoitamassa), tosin kun kuljetaan puiston ja kerhon ohi, kysyy milloin hän pääsisi taas sinne.

Pienet nää mun murheet, mutta tavallaan tässä samalla tuli vielä kerran mietittyä asioita. En oikeasti ole huolissani, mutta kun ammattilainen ottaa asian esille. Tosin saatiin myös noottia, ettei lapsi pese oma-aloitteisesti käsiään :).Kiitos korvista.

Ayappiiii, jaksatko tulla sanomaan jotain. Onko Ankkis uupunut kirjapinon taakse? Ja Lempo, mis oot?

PL

Vierailija
30/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli lukea reelin synnytyskertomusta, vielä kerran onnittelut pikkuisesta tyttösestä!

Jokohan Enkeli on päässy kotiin? Toivottavasti ei olis vauvalla allergioita!

Sittis: Mä oon kokeillu Idan kanssa patapumia, ihan hyvä sillä oli kantaa, mut tosiaan siihen perusmalliin ei kovin isoa lasta saa ainakaan talvivaatteissa... tai sit musta vaan tuntuu siltä. Ergo on kalliimpi, patapum on muistaakseni jotain 60e ja käytettynäkin niitä saattaa tietty löytyä esim. babyidean kirppikseltä.

Ihanaa Mimmu että ootte saanu nukuttua!

Hurjat on eläinlääkärimaksut näköjään, toivottavasti yniksen koira saadaan kuntoon.

Idan päiväkotikuvat tuli eilen, ihan ok ne oli onnistunu, mut Ida ei kyl katso kameraan. Taidan siitä huolimatta tilata isoisovanhemmille sellaset kuvat joululahjaksi tai sit jos jaksais tilata niille kalenterit ens vuodeksi... en tiiä kumpi parempi, ku toinen iso-mammoista on sen verta dementoitunu et ei kalenterilla tee oikein mitään ja toiselle mammalle taas kertyy kalentereita muutenkin.

Kauhea pino läksyjä odottaa huomista ns. vapaapäivää. Oon potenu huonoa omaatuntoa ku Ida on perjantaitkin tarhassa vaik mä olen kotona. Toisaalta joskus ne läksyt on tehtävä ja eipä sit mee illat ja yöt niiden kanssa... Olihan mulla se yks etäkurssikin mikä piti tehdä kotona kokonaan, sen sain tosin jo valmiiksi... seli seli...

Tiiviikö sitä sanoi et heillä ei ole keskiraskauden lääkäriä ollenkaan, Turussakin se on poistettu uudelleensynnyttäjiltä kokonaan. Tänään mulla oli vika nla-lääkäri, kohdunsuu oli pehmeä mut kiinni ja se joku mitta oli 3cm... Arvioi et vauva olis n. 3,2kg sit laskettuna aikanaan, eikä mitään merkkejä siitä et ois kohta syntymässä. Sanoinkin lääkärille et jos sit loppiaisena syntyis, niin lääkäri totes et voi ei, ei nyt niin pitkälle sentään! ;) no sen näkee sitten. sf-mitta oli 28cm, et ihan alakäyrillä menee.

Eilen oli Idan kehityskeskustelu päiväkodissa, oli tosi mukavaa kuunneltavaa :) Ida on kuulemma sosiaalinen, kiltti, erittäin liikunnallinen ja muutenkin taitava tyttö. Syöminen on ainoa mikä takkuaa, mut kuulemma välillä sekin sujuu oikeen mallikkaasti. Lisäks lto sanoi et Ida on suosittu lapsi heidän ryhmässä, et monet mielellään leikkii Idan kanssa... sen verran mitä nämä pienet nyt osaa keskenään leikkiä. Jaksaa kuulemma keskittyä jopa lauluhetkien ajan, ja ne hetket kestää välillä jopa 45min, et ei ehkä olekaan ihan toivoton tapaus tämä meidän lapsemme! :)

No mut nyt alkaa kohta Salkkarit, siirryn siis telkkarin eteen (ja mä tosiaan peitän sen koko telkkarin jos sen eteen menen!)

Petra, Ida ja vauva rv 35+6

Vierailija
31/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kyselen, paljonkon teidän lasten kuvapaketit maksavat?

Meillä perushinta oli 40,50. Siihen sisälty ryhmäkuva, tarrakuvat, kolmen kuvan haitari ja sitten joku ihmeellinen varjokuva. Lisäksi sisarruskuva oli 15.80. Olisin saanut siis lähes 100 ¿ laitettua kuviin. Kuvat eivät olleet mitenkään erityisen onnistuneita, Valmalla parempia, Otsolla oli väkisin väännettyjä ilmeitä (tottakai, kun tilanne oli niin jännittävä ;)) Sisarruskuva oli oikeastaan huono. Meillä mies harrastaa kuvausta ja lapsista on paljon hyviä yksilö- ja parikuviakin, joten koin otokset liian kalliiksi. Otimme vain ryhmä ja tarrakuvat.

PL

Ps. tein muuten loistavaa bataatti-kookossosekeittoa

Vierailija
32/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat maksaneet 28 egee(ryhmä, tarrat, 2x potretti) + sisaruskuva samaa luokkaa kuin Hesassa. Karhumaksun kanssa enemmän, heh heh. En koskaan muista palauttaa, vaikka eivät ole onnistuneita.

Eräs asiantunteva taho vastaa kysymykseen millainen kaveri Otso on? " Hyvä" . Että sellaisia terveisiä täältä.

Ynksylle: muinaisella koirallani oli vakuutus. Siitä on niin kauan, etten muista muuta kuin, että sairastaessa kannatti. Ja se koira sairasti paljon. Hurraa sulle! Mä kävin roskaruoalla, yök.

Bataattikeiton ohje kelpaa.

Kivaa mimmu, että hymiöitä riittää :-) se on aina iloista.

Kukkuu

Vierailija
33/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin koko paketti oli 28 equa. Lähetin jokaiselta yhden arkin pois, jätin yhteiskuvan, tarra-arkin ja kolmen kuvan arkin. maksettavaksi jäi vielä 24.90 ¿/lapsi. Kiva 75 euron satsaus siis :( ja juu, meilläkin kuvat olivat suorastaan huonoja (en edes ymmärrä, miksen lähettänyt kaikkia pois...kumma homma). Ja: Karhumaksuja minäkin olen niistä vuosien varrella maksanut. Jostain syystä ne juuri aina tyypillisesti unohtuvat koko paketti kuoreensa...

Äh, koko kuvaus tuntuu aika huonolta idealta nykyään. Pelkkä ryhmäkuva riittäisi.

SM

Vierailija
34/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Mimmulle huhuilusta. Olen vain nukkunut heti kun Rosan olen saanut nukkumaan illalla, kuten myös päikkäriajat, jos tytöillä ovat osuneet samaan aikaan. Meillä on valvottu Taysin keikan jälkeen. Rosa nukkuu 2h heti illasta putkeen ja sen jälkeen, aamuun asti, heräilee n. 20 minuutin välein. Äippä on vähän väsynyt.. Toivottavasti sinun valvomiset on nyt valvottu. Rauhallisia öitä jatkossakin. Rosalla on riisi mennyt 2.5vk ja tänään jäi riisi tauolle. Ravitsemuksellisesti siitä ei ole ollut kyllä hyötyä, kun Rosa suostuu syömään sitä vain 5tl aamuin, illoin. Mutta jos se hajottaa yöt. Tai sitten syypäänä on vahvennettu NJ. Kysyit taannoin Rosan ihosta. Se on siisti. Tayssin altistuksista on kasvojen alueella rupisia raapimisjälkiä, mutta muuten iho ok. Sinillä oli ollut mukavaa mummolassa. Oli laittanut mummon ja paapan kuriin ja nuhteeseen. ;-) Ei kahvikuppi kädessä kävelyä, ei kengät jalassa sisään jne. :-D Minun pieni pirttihirmu! Kivaa oli ollut niin hoidokilla kuin hoitajillakin.

Ynis, koiralle paranemisia. Vakuutuksia ei ole meidän koirilla koskaan ollut. Kun eivät korvaa, etenkään seropeilla mitään. Mutta terveitähän meidän koirat olivatkin. Harmaakaihin kanssa eleli vanhus melkein 15v. Hyvin pärjäsi. Hammaskiveä jouduttiin myös poistattamaan, kun ei tykännyt järsiä, mitään. Nourempaa koiraa jouduimme käydä ompeluttamassa, mutta siinä ne lääkärireissut sitten olivatkin. Rokotuksia yms. tietenkin. Ajattelin aina että kun kipukynnys lääkärille maksamisessa tulee täyteen, niin silloin on koirallekkin parempi lopettaa hoitaminen.

Saamuska. Ostitko sellaiset 3.5cm halkaisijaltaan olevat kuulat? Vai n. 1cm halkaisijaltaan olevat? Kuulissa mitä pienempi ja mitä painavampi, sen vaativampi. Jos eivät pysy seisoessa sisällä, niin sitten täytyy aloittaa niillä treenaaminen makuulla. Tavoitteeksi ensin pystyasennossa 3min sisällä ja kun pysyy sen, niin pidentää aikaa. Hissiharjoittelu on tosi tehokas. Ja hankala alkuun, ei tahdo pystyä puhumaan ja harjoittelemaan samaan aikaan. Mutta muutaman kuukauden treenattuasi imuroit asunnon samalla kuulaillen.

Reelille kiitos elävästä kertomuksesta!

Mies ja tenavat huutavat apuun..

Lila75

Vierailija
35/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piletelle jaksuja, kyllä se siitä! Ei kaikkien tarvitse syöksyä suuna päänä joka asiaan.

Ynis, paljonko pyydät nuppipalapeleistä?

Vierailija
36/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin koin synnytyksen tosi nopeana. Poika kun teki maailmaan tuloaan kolmisen vuorokautta melkein koko ajan säännöllisesti supistellen.

Ihmettelin kovasti et tosiaan ennen yhtä oltiin vielä kotona ja minuutin yli neljä tyttö oli maailmassa. Olin tietty tosi kipeä sen pari kymmentä minuuttia ennen syntymää, mutta koinpahan mitä se ponnistusvaihe on kun on oikea tarve ponnistaa. (pojalla se meni epiduraalin takia ohi kokonaan)

Tyttö oli terhakka imemään salissa jo yli 45 minuuttia imutteli ja olisi vaan jatkanut ellei ois jo pesulle ja mittojen ottoon otettu. Itsekin on tosiaan ihan hyvä olo jo pienet repeämät ei oikeastaan tunnu ja maitoa tulee jo suihkuna.. Se onkin ainoa ongelma nyt meinaa haljeta koko etumus!!! Tuo parin vuorokauden teho imu ei mennyt hukkaan, mut nyt tytteli meinaa tukehtua syödessään, saa suihkutella enemmät pois ennen syöttöä ja pumppailla koneella ja käsin syöttöjen välillä. Väsyttää kyllä mut jospa vähitellen yöunet pitenisi ja pitää ottaa torkkuja päivällä.

Ikävä kyllä mies vaan sairastaa nyt. Jonkinlainen flunssa melkein 39 kuumetta ja yskää. Huomenna meinasin passittaa hänet lääkäriin vaikka väkisin kun on noin pieni ihminen talossa.

Lenni on ihan kivasti ottanut tytön vastaan. Kovasti vaan haluaisi halata ja pussata ja otaa syliin ja loukkaantuu kun pitää estellä.

Terkka kävi tänään kotona ja tyttö olikin jo 3340g painava (3200g syntyessä) elöi ruokaa on saanut.

Mut nyt lopettelen ja painun pehkuihin. Reeli, Lenni ja " vauva" (Lennin antama nimi vauvalle) 4vrk

Sori en saanut koko pinoa luettua niin en nyt kommentoi mihinkään, jos sitä aikaa joskus kertyisi niin että ehtii tänne kunnolla teidän seuraan...

Vierailija
37/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pile, samaa hintaluokkaa oli meillä myös tarhakuvat. Me laitettiin pois se ihmeellinen varjokuva, joten vajaalla kympillä aleni hinta .. en ihan tarkkaan muista. Meillä tytöstä tuli ihan hyviä kuvia vaikka saparot sojotti sinne tänne.

Ja Pile, minusta vähän tekemällä tehty huolenaihe Otsosta :) Oikeasti. Älä turhaan vaivaa päätäsi moisella.

Meillä myös tulossa tuo kasvatuskeskustelu ensi viikon torstaina. Ihan kiva kuulla miten tytöllä siellä menee. Mulla itsellä onkin takataskussa muutama keskustelun aihe valmiina :)

Kantorinkoista sen verran että meillä on samaa mallia oleva kantorinkka mitä Öttiksellä. Ollaan oltu todella tyytyväisiä. Kaupunkilomilla varsinkin ollut ehdoton!

Tea, ihana esimies(nainen) sinulla! Kun kerroit kuinka suorastaan vaati sinun jäämään kotiin. Se on hyvää huolenpitoa se. Pidä huolta itsestäsi ja masutyttelistä!

Muillekin jotakin voisin sanoa jos jaksaisin. Mutta en jaksa. Minä olen siinä pisteessä että olen totaalisen POIKKI. Syynä on ihan työasiat ja niitä en halua enkä voi täällä kertoa. Enkä kai oikein sähköpostillakaan. Oikeasti, minulla on hyvä työnohjaus. Että kyllä tää taas tästä. Jos mua ei kuulu täällä vähään aikaan, olen hautautunut jonnekin .. Yritän silti lueskella pinoja sen minkä ehdin/jaksan. Illat menevät " jouhevasti" uhmaakkan minä-itse- tyypin kanssa. Huoh.

Enkelille toivon rauhaisaa vauva-arkea! Reelille myös :)

Alli

Vierailija
38/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos nyt äkkiä jotain. Paljon olis kommentoitavaa mutta kommentoinpa nyt ainakin Mimmulle. Just tänään ajattelin, että mitenkähän ne teidän aamut, vieläkö ovat aikaisia. Ja miksikö tuli mieleen? Meillä herättiin tänään kello 10!!! Onhan tämä jo epänormaalia. Tosin heräsin Onnin itkuun ja se olikin jo tullut sängystään pois (ei ikinä tule normaalisti) ja oli riisunut yökkärin pois. Itki isin syliin. Isi oli vaan lähtenyt pari tuntia aiemmin lentokentälle kun piti käydä Vantaalla. Ei se kauaa ollut itkenyt, ei ollut sen näköinen onneksi. Mies vaan oli laittanut meidänkin makkarin oven kiinni lähtiessään ja kun minä nukut tulpat korvissa ja Onninkin ovi on aina kiinni, en ollut kuullut kun se oli herännyt.

Mutta onneksi nukkui ja minäkin nukuin. Eilinen oli taas niin surkea päivä. Oli nyt sitten se lääkäri allergioiden takia, joka oli viikko sitten peruttu. Kuinka kävi nyt?!? Minä odotin väärässä paikassa että meidät kutsutaan huoneeseen! Lähdin sitten 20 minuuttia lääkäriajan jälkeen pois kiukkuisena (itselleni) ja väsyneenä koko touhuun. Kun kello oli jo yli 2 ja aamulla oltiin reissun päälle lähdetty (avoimeen ensin). Yritin saada Onnin nukkumaan mutta sepä vaan vinkui vaunuissa ja minä hermostuin ihan täysin poika rukalle. Sitten vaan itkin ja soitin miehelle, etten enää jaksa mitään! Onnin kanssa on jotenkin niin vaikeaa kun kaikkea vastaan se vinkuu ja kitisee ja tappelee. Sitten kun alan olla liian väsynyt siihen, Onni kärsii kun hermot menee alta aikayksikön:( Nukahti onneksi sitten kun rauhoituttiin molemmat ja kävelin mun vanhemmille. Siellä se taas heräs itkien, jäi paha mieli tietysti kun äiti tuollain hermoili.

Aamun kruunasi eilen tietty se, että Onni olis nukkunut taas vaikka kuinka pitkään mutta menin sitten herättään 9 aikaan kun piti kiirehtiä avoimeen päiväkotiin valokuvaukseen - joka on ensi viikolla!!! Eipä sitten ottanut päähän ollenkaan. Muistikin alkaa jo pätkiä.

Tänään sitten meillä on ollut ihana päivä. Hoidin Onnin lisäksi veljen poikaa päivällä kun vanhempansa olivat muissa menoissa. Nyt Onni tuolla huutelee vielä hereillä. Joka ilta nukahtaminen kestää n. 1h20min. Huutelee äitiä aina ja sit käyn peitteleen. Onneksi ei tule sängystä pois, vielä ainakaan.

Anteeksi omanapaisuus. PIti vaan nämä asiat saada purkaa tänne.

Kiva oli lukea Reelin synnytyskertomus. Nopsaan on neiti sitten tullut maailmaan.

Sittikselle jaksuja. Välillä minustakin tuntuu, että onpas elämä tylsää. Pari viikkoa nyt tuntunut sille, etteikö tähän tule ikinä mitään muutosta. Äiti sanoi eilen, että mun pitäs mennä töihin. No, hakenut olen ja se olis varmaan ihan hyvä vaihtoehto. Mutta paras olis se, että se olis ihan vaan ilta- ja viikonlopputyötä silloin tällöin.

Nyt painelen iltapalalle. Koitan huomenna ehtiä enemmän. Taidetaan pysyä kotona koko päivä. Olen jotenkin stressaantunut siitäkin kun aina ollaan menossa jossain ja sitten pitää kuitenkin suunnilleen tähdätä päiväunien aikaan kotiin, että Onni ainakin matkalla sitten nukahtais vaunuihin. Koti on sen näköinen kyllä, että pois ollaan oltu pari päivää. Pyykkiä on kovasti ja paikat rempallaan. Ajattelin lauantaille ottaa vähän omaa aikaa. On kampaamo ja sitten keksin vielä jotain muuta. Nyt tarvin sitä.

Näillä mietteillä tänään.

T-P

Vierailija
39/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei taida ihan riittää :)

Me saatiin eilen tarhakuvia, en muista mitä maksoi. Sisaruskuva yritettiin ottaa, mutta Väkkärä karkaili :) Kuvassa Pyörsky katsoo sivuun ja Väkkis on jo menossa... Saatu paketti oli Pyörskyn, Väkkärän kuvat on vielä näkemättä. Isojen poikien koulukuvat tuli jo aiemmin, suunilleen kolmenkympin paketit. Lähin osan takaisin - kerrankin. Yleensä ne unohtuu palauttaa ja jää vain nurkkia täyttämään. Pojat kun eivät itse ole järin innokkaita niitä jakamaan.

Meillä on allergioihin tullut uusia ulottuvuuksia: Tänään kävin minä adrenaliinipiikillä. Siitä ei tullut kiva olo. Lienen tullut allergiseksi jollekin mausteelle, mausteeton kotiruoka (Pyörskyn takia) on pitänyt olon ihan hyvänä, mutta työmaaruokalan sinänsä hyvät ja vaihtelevat sapuskat pääsivät yllättämään. En edes tiedä, mikä reaktion aiheutti, ainoa jota osaan epäillä on curry (vaikka sitäkin olen ennen pistellyt ihan surutta). Täytyy ruveta pitämään antihistamiinia matkassa.

Luen pinot joka päivä. Mikälie uupumus on pidätellyt kirjoittamasta. Väkkärä on siirretty pois pinnasängystä kun hää alkoi tulla laitojen yli väärä pää edellä. Ennen, siis pinnasängyn valtakaudella, ei haitannut että poikuinen vehtasi pitkään ennen nukahtamista - nyt haittaa. Tyyppi ei pysy sängyssä jos ei joku (minä tai mies) päivystä vieressä. Rasittavaa.

Minulla on ikävä mammatapaamisia, onneksi on kohta pikkikset eli pikkarit eli pikkujoulut. Minulla on ikävä myös mammojen lapsia - erityisesti oli niin kiva nähdä kuinka isommat leikkivät keskenään. Siitä tulikin mieleen, että Levin vuosipäivä meni jo...

Enkeliä ajattelen kovasti - oletkohan jo kotona? Jos ahistaa, niin haethan apua jaksamiseen, haethan? Ja muista, että asioilla on taipumus järjestyä. Tosi ikävää, jos pikkusiskollakin on allergioita, mutta nyt osaat nopeammin reagoida ja hakea (siihenkin) apua ja hoitoa, eikä tilanne pääse yhtä pahaksi kuin Nekun kanssa. Toivottavasti ihottuma oli jotain ihan muuta, ohimenevää, eikä allergiaa ollenkaan!

Reelille ja perheenlisälle ruusuiset onnittelut! On kivaa lukea vauva- ja odotusjuttuja, älkää vain lakatko niitä kirjoittamasta!

Tepsulainen, ota rauhallisesti! Me muut pyöritetään maailmaa sillä välin kun sinä huilit :)

Väsyneille virtaa toivottaa hän - väsymyksen syistä riippumatta.

Vierailija
40/42 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasta vielä. Meillähän myös seropi, joten en tiedä vakuutusmahdollisuuksista edes. Kyllä nää kulut vielä kärsii, kunhan ei usein tule. Yksi polvileikkaus on tehty aiemmin, muuten tainnut olla yksi silmätulehdus ja siinä kaikki. 6 vuotta eloa koiralla kohta takana.

Pile. Meillä esikoisen edellisessä ryhmässä puhuttiin monesti siitä, ettei tyttö leiki toisten kanssa. Aina siihen sävyyn, että tarvii aikaa tottuakseen ja oppiakseen. Ei koskaan silleen, että siinä ois mitään vikaa. Sanoivat vielä joka kerta, että tyttö vaikuttaa täysin tyytyväiseltä oloonsa ja sehän on tärkeintä.

Kuvat. Meillä tarhakuvat noin 30e paketti (sis. ryhmäkuvan, tarra-arkin ja kaksi arkkia isompia kuvia, eli kahdet eri joissa 2kuvaa/arkki) Sisaruskuva 15e luokkaa. Pienemmän kuvat aika huonoja. Jätetään sisaruskuva kuitenkin, samoin molemmilta yhdet isot kuvat ja ryhmäkuva. Muut lähtee takasin.

Unohdin loput. Palaan ehkä kohta:)

T: Ynis