Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat lapsettomilta kuulemanne lastenkasvatusohjeet?

Vierailija
04.03.2023 |

Tuli mieleen kun parikymppinen tuttava tilitti sitä miten joku oli "antanut" vauvan itkeä julkisella paikalla. Oli siinä käsityksessä että moinen käytös on jämptillä kieltämisellä lopetettavissa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa ole ollut kyse enemmän iästä kuin lapsettomuudesta.

Mun 55-vuotias tuttavani närkästyi kun kaksivuotiaani ei osannut syödä keksiä murustamatta.

Vierailija
42/43 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin lapsettomalle kaverille miten naapuri oli valittanut puolitoistavuotiaan juoksemisesta ja innon kiljahduksista. Kaverin mielestä minun äitinä oli opetettava lapsi leikkimään ja muutenkin olemaan hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa ole ollut kyse enemmän iästä kuin lapsettomuudesta.

Kyllähän sellaisia aikuisia ihmisiä on häkellyttävän paljon, joiden on jotenkin vaikea käsittää tai hyväksyä sitä, että vauvat itkee ja että usein sille ei voi mitään. Jokainen huutavan vauvan kanssa julkisissa matkustanut tietää sen passiivis-aggressiivisen huokailun ja kielen napsauttelun, ikään kuin sen vauvan vanhempi ihan tahallaan huudattaisi sitä.

Kyllä se siltä usein vaikuttaa, jos vanhempi vaan tuijottaa kännykkäänsä eikä tee elettäkään lapsen itkun lopettamiseksi. En minä ainakaan halua, että aikuinen komentaa lasta, eikä minua haittaa itku tai huuto oman itseni takia, vaan siksi, että lapsella on huono olla sillä hetkellä. 

Mutta kai minä olen paha ihminen, koska haluan lapsen parasta. 

Joskus olen sanonut itkevälle lapselle rauhallisesti, että kaikki on hyvin eikä tarvitse itkeä, ja yllättävän usein lapsi on sitten katsonut minuun suurin silmin ja hiljentynyt. Lapsen äiti tai isä sen sijaan on ilmeettömänä vieressä eikä sano mitään. 

Juu olet aivan selvästi maailman paras kasvattaja kun olet saanut vieraan lapsen hiljenemään viideksi sekunniksi bussissa, todennäköisesti pelkästä hämmästyksestä kun ventovieras ihminen lähestyy. Vuoden kasvattaja -mitali sinulle. Tiedät selvästi kaiken.

Kännykkäänsä tuijottava mamma ilmoittautui paikalle :D. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi