Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmalla iällä alaa vaihtaneita?

Vierailija
04.03.2023 |

Miten löysit uuden alan? Miten olet onnistunut saamaan töitä?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös etsinnässä koulutusala josta työllistyessään voi tehdä töitä etänä. Eli varmaankin jotain taloushallintoa.. kirjanpitäjä tai palkanlaskija esim?

Taloushallinnossa ei ole töitä edes lähitöinä. Millään muulla alalla ei ole niin paljon työntekijöiden ylitarjontaa kuin taloushallinnossa.

Mihin perustat väitteen? Minulle on aina riittänyt töitä ja saan nykyään tehdä etätöitä mistä nautin.

Vierailija
22/81 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 40v iässä lääkäriksi. Opiskeluaika nuorien joukossa oli piinaa, mutta jo neljännen vuoden jälkeen pääsee tekemään lääkärinsijaisuuksia. Viimeisenä opiskeluvuonna tulot olikin jo suuremmat kuin koskaan ennen. Valmistumisen jälkeen on ollut erittäin miellyttävää, elämänkokemus auttaa työssä paljon ja helpottaa asioita.

Mäkin vaihtanut lääkäriksi, tosin olen jo 40 ja valmistun vuoden päästä. Tulin vain kommentoimaan että ainakin minun opinahjossa on erittäin fiksuja ja empaattisia nuoria lääkärinalkuja joten ei todellakaan ole ollut opiskelu piinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kauheasti olla muita vaihtoehtoja kuin lähihoitaja.

Vierailija
24/81 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli kolmekymppisenä valmistuin juristiksi. Sitä ennen olin sairaanhoitajana. Ei kaduta pätkääkään. Olen oikeastaan onnellinen, että oikiksen ovet aukesivat vasta vanhemmalla iällä, koska elämänkokemuksesta ja aiemmasta työkokemuksesta on ollut todella paljon apua opinnoissa ja työssä.

Vierailija
25/81 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirryin about 40-V iässä opettajaksi lukioon. En ole katunut.

Helpot hommat, lyhyet työpäivät, pitkät lomat mutta toki palkka ei kummoinen (4700 e / kk) ole.

Joo ihan itkettää sun huono palkka! Not. 

Vierailija
26/81 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän yli kolmekymppisenä valmistuin juristiksi. Sitä ennen olin sairaanhoitajana. Ei kaduta pätkääkään. Olen oikeastaan onnellinen, että oikiksen ovet aukesivat vasta vanhemmalla iällä, koska elämänkokemuksesta ja aiemmasta työkokemuksesta on ollut todella paljon apua opinnoissa ja työssä.

Onnea!

Vierailija
27/81 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpot hommat, lyhyet työpäivät, pitkät lomat mutta toki palkka ei kummoinen (4700 e / kk) ole.

Miltä alalta vaihdoit, ja mitä kouluttautumista se vaati?

Taustalla oli maisterin tutkinto.

Päälle opettajan pedagogiset, sis. opetusharjoittelut.

Ps. Olen muuten siinä lukiossa töissä, jossa ekan opetusharjoittelun suoritin kun silloinen harjoittelunohjaaja sai potkut (en ihmettele). Joskus sattuma puuttuu peliin.

Oletko ollut yhteydessä harjoittelun ohjaajaasi? :)

Vierailija
28/81 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin nelikymppisenä opetusalalle, sitten melkein kuusikymppisenä sain elämäni ensimmäisen vakituisen viran toisen alan asiantuntijana.

Vierailija
29/81 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä alalta vaihdoit, ja mitä kouluttautumista se vaati?

Taustalla oli maisterin tutkinto.

Päälle opettajan pedagogiset, sis. opetusharjoittelut.

Ps. Olen muuten siinä lukiossa töissä, jossa ekan opetusharjoittelun suoritin kun silloinen harjoittelunohjaaja sai potkut (en ihmettele). Joskus sattuma puuttuu peliin.

Oletko ollut yhteydessä harjoittelun ohjaajaasi? :)

Miksi pitäisi? >:(

Vierailija
30/81 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taidot ei riitä lääkäriksi?

Vierailija
31/81 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/81 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin, mutta uudella alallani ei ole työpaikkoja. Kalliiksi tuli opiskelu harrastuksen vuoksi.

Vierailija
33/81 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 40v iässä lääkäriksi. Opiskeluaika nuorien joukossa oli piinaa, mutta jo neljännen vuoden jälkeen pääsee tekemään lääkärinsijaisuuksia. Viimeisenä opiskeluvuonna tulot olikin jo suuremmat kuin koskaan ennen. Valmistumisen jälkeen on ollut erittäin miellyttävää, elämänkokemus auttaa työssä paljon ja helpottaa asioita.

Miksi?

Vierailija
34/81 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän opetellaan koulussa ja töissä. Ei minullakaan ole lääkärin taitoja just nyt, koska olen istunut kotona koneella työttömän 16 tuntia päivässä viimeiset 11 vuotta.

Vierailija
35/81 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän opetellaan koulussa ja töissä. Ei minullakaan ole lääkärin taitoja just nyt, koska olen istunut kotona koneella työttömän 16 tuntia päivässä viimeiset 11 vuotta.

Ei olisi toivoakaan läpäistä lääkiksen pääsykoetta.

Vierailija
36/81 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne :(

Vierailija
37/81 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla on vuodessa vain 190 työpäivää, niin vetäähän toi justjust vertoja normaalipalkoille

Vierailija
38/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne :(

Suvussani on alkoholisoiduttu ja masennuttu viisikymppiseen mennessä.

Vierailija
39/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alkoholin amfetamiiniin. Jaksaa taas ja painokin tippui.

Vierailija
40/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin merkonomin hommiin 35 vuotiaana, ja vaihdoin sairaanhoitajaksi. Vuosi sitten vaihdoin takaisin merkonomin hommiin. Oli kuitenkin parempi.