Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Työstä ei voi uupua" sanoo Lenita

Vierailija
04.03.2023 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28d4a578-cf76-422d-b23a-c2b754… Koska Lenita ei oo uupunut, niin ei kukaan muukaan voi olla.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenita on nähnyt sota-ajan, Helsingin pommitukset ja köyhyyttä itsekin. Kukaan tämän palstan mummoista tuskin on. Lisäksi tehnyt paljon töitä Suomi-brändin tunnetuksi tekemiseksi maailmalla. Eikä ole sortunut viinaan tai huumeisiin eikä ole tarvinnut levitellä alastonkuvia itsestään lehdissä tai netissä. Upea, järkevä ja älykäs nainen joka uskaltaa sanoa mielipiteensä wokettajia pelkäämättä.

Lenitan mielipide perustuu lapsettoman ihmisen kokemukseen. Ei mitään tarttumapintaa yhdistelmään, joka koostuu lapsista, parisuhteesta ja työelämästä.

Vierailija
82/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä välillä tosi väsy töistä tultuani. Etenkin silloin kun olen ollut 12-14 h päiviä ilman vapaata lähes kuukauden. Olen puolet nuorenpi Lenitaa. Olenkohan heikko ihminen kun työstä noin uuvun?   Terveisin siivooja             

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenitan viesti, että meillä suomalaisilla ei ole oikeutta ruikuttaa kun elämme rauhan ja vaurauden ajassa tms., on ihan hyvä muistutus siitä että saamme olla kiitollisia paljosta. Toisaalta tuo "työstä ei voi uupua", menee liian pitkälle.

Hän varmaan tekee tarkoituksella sitä, että sanoo jotain, minkä aavistaa ärsyttävän ja synnyttävän keskustelua.

Vierailija
84/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyypillistä tuon ikäluokan ajattelua. Sodan traumoja purettiin työntekoon, yhteiskunnan rakentamiseen. Lisäksi he ovat tehneet leijonaosan työurastaan aikana ennen tietokoneita ja älylaitteita. Töitä, rahaa ja hyvintointia oli kaikille 80-luvun loppuun asti. Nykyään jopa duunarin on oltava vähintään amk-koulutettu asiantuntija ja palkat ovat laskeneet.

Hieman kiitollisuutta tämän elintason meille luoneelle sukupolvelle. Ei olisi nykyisiltä nuorilta aikuisilta onnistunut.

Aika törkeätä yleistämistä. Jokaisella sukupolvella on omat haasteensa. Nyt eletään ihan toisenlaisissa olosuhteissa kun edellinen sukupolvi. Nyt on toisenlaisia haasteita, eikä edellinen sukupolvi ole valitettavasti pelkästään rakentanut, vaan myös aiheuttanut ilmastonmuutosta ja ympäristömyrkkyjä. Ja olen muuten itse reippaasti yli viisikymppinen.

Vierailija
85/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenita ei ole tehnyt päivääkään raskasta fyysistä työtä, eikä hoitanut lapsia ja perhettä. Todennäköisesti sillä on aina ollut kotiapulainen/siivooja hoitamassa kodinkin. Lenitan työtä on ollut istua pöydän ääressä ja juosta kokkareilla.

Mihin tarvitsee siivoojaa jos on aina töissä ? Tässä olet ymmärtänyt väärin, jos sinulla on lapsia ja kotityöt päälle ja uuvut, ei se ole työuupumusta, vaan vapaa-ajan uupumusta.

Vierailija
86/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen pahin vihollinen on toinen suomalainen, joka ehdottaa, että kannattaisi vähän tehdä töitä.

Tähän on tultu.

Vierailija
87/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, varmaan pienempi todennäköisyys uupua, jos tuntuu että on itse puikoissa ja hallitsee työtään.

Fiilis voi olla toinen, jos joutuu perheensä elatuksen vuoksi räpustelemään ja hyppimään kymmeniä vuosia muiden pillin mukaa. Samalla koko ajan siinä veitsenterällä keikkuen, että uppoaako koko paska mahdottomuuteensa.

Lenitalle toivoisin parempaaveläytymiskykyä muunlaisiin tilanteisiin kuin omaansa.

Vierailija
88/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totisesti, haastan Lenitan menemään vuodeksi töihin vuodeosastolle.

Jutellaan sitten.

Vierailija
89/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku uupuu jo jos joutuu aamulla laittamaan herätyskellon soimaan ja puhumaan ihmisen kanssa.

Minä esimerkiksi! Ja uskon, että on monia muitakin. Jos ei tarvitsisi olla ihmisten kanssa tekemisissä, elämä olisi paljon paljon vähemmän kuormittavaa.

Vierailija
90/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo ihminen joka ei ole tehnyt päivääkään ruumiillista työtä 🙂👍

Vierailija
91/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksioikoinen ajattelutapa hänellä on, todella itsekeskeinen ja huomaa, että on saanut keskittyä pelkästään mieleisen työn tekemiseen ja omaan hyvinvointiinsa ilman perhettä. Ei noin omahyväinen ihminen tiedä riittävästi, jotta kannattaisi lausua aiheesta mitään julkisesti.

En ole mikään Lenita-fani, mutta pakko sen verran kritisoida ja tarttua sanoihin "saanut keskittyä pelkästään omaan hyvinvointiinsa ilman perhettä". Perheen perustaminen ei ole mikään pakko Suomessa. Se on valinta. Älkää siis ruikuttako te, jotka sille tielle olette omasta tahdostanne lähteneet.

Vierailija
92/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ilosta. Lenita tuntee työniloa. Aika ikävää on jos ihminen ei pysty koskaan sitä tuntemaan. Varmasti uupuu. Siivooja voi tuntea työn iloa, kun on saanut puhdasta aikaiseksi. Hoitaja voi tuntea työniloa kun potilas tulee terveeksi. Puutarhuri samoin kun saa kasvit kasvamaan. Jokaisessa työssä on paljon raskautta, mutta pitää olla asioita joista voi myös iloita. Pitää sitten vaihtaa alaa jos sairastuu työuupumukseen. Onneksi yhteiskunta tänä päivänä hoitaa perustoimeentulon jos emme työhön kykene. Iloitkaamme edes siitä, eikä aina valiteta ja paheksuta pärjääviä ihmisiä.

Lenita on myös sodan kauhut ja puutteen kokenut. Minä kyllä olen kiitollinen, että olen rauhan ajan Suomessa saanut elää ja saanut tuntea työniloa pienipalkkaisesta työstäni ja työttömyysaikoina olen saanut yhteiskunnan tukea.

Vierailija
93/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan alkavaa muistisairautta Lenitalla? Ensimmäiset oireet ovat just esim. se, että päästelee suustaan mitä sattuu. Tosin ko. leidi on tehnyt sitä koko ikänsä...

Vierailija
94/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen väsynyt Lenitasta ja hänen ainoista oikeista mielipiteistään. Millaistahan olisi työskennellä hänen alaisenaan?

Lenita tykkää luennoida, sanella ja saarnata. Ei varmaan kestä kovinkaan hyvin vastaväitteitä tai eriäviä mielipiteitä.

Vierailija
95/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaako edes kunnollista 8 tunnin työpäivää? Ka sit kotiin ja hakee lapset tarhasta ja ruoan tekoon? Haloo?

Vierailija
96/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenitalla on ollut sama tukkatyyli jo yli 50 vuotta. Olisikohan jo aika vaihtaa 'lettilookia'?

Vierailija
97/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä aloin inhota Lola Odusogaa. Hän sanoi, että ei mitään synnytysmasennuksia ole olemassakaan, kun hänelläkään ei ole ollut.

Vierailija
98/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan alkavaa muistisairautta Lenitalla? Ensimmäiset oireet ovat just esim. se, että päästelee suustaan mitä sattuu. Tosin ko. leidi on tehnyt sitä koko ikänsä...

Lenita Airisto on Suomen Joan Rivers. Oikea rääväsuu!

Vierailija
99/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenitalla on ollut sama tukkatyyli jo yli 50 vuotta. Olisikohan jo aika vaihtaa 'lettilookia'?

Totta turiset. Hänellä oli upeita kampauksia 1960-luvulla. Sitten alkoi 1970-luku, ja jokin meni pieleen.

Vierailija
100/123 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Lenita, mitenkäs ne tennissukat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan