Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe - itse haluan vauvan, mutta mies ei

Vierailija
03.03.2023 |

Ollaan seurusteltu kolme vuotta ja haluaisin vauvan, mutta mies ei. Kummallakin edellisestä suhteesta kaksi lasta eikä asuta yhdessä. Itsellä todella kova vauvakuume, mutta mies ei halua "tässä elämäntilanteessa" lapsia. Olen todella rikki tästä asiasta ja mietin onko järkeä jatkaa. En välttämättä tule enää muidenkaan kanssa lapsia saamaan, koska ikää nyt 36v, mutta en tiedä pystynkö enää jatkamaan. Kaduttaako, jos jatkamme ja luovun vauvahaaveesta? Kaduttaako, jos lähden?

Kommentit (209)

Vierailija
61/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap paksuksi nyt heti kun hän niin tahtoo! Löytyiskö palstamiehistä vapaaehtoisia siittäjiä?

🙋🏾‍

Mehmet

62/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä ap ehdottomasti haluat vielä yhden lapsen, niin sitten kannattaa erota ja hankkia lapsi vaikka hedelmöityshoidoilla luovutuilla siittiöillä. Itse kerroit aiemmin, että sinulla on hyvä taloudellinen tilanne, joten ei varmaan ole rahasta kiinni. Ei pidä painostaa miesystävää hankkimaan lisää lapsia, kun hän on itse sanonut, ettei halua lisää lapsia.

Minkä ikäisiä teidän kummankin lapset muuten ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika hyvä indikaattori, jos mies ei halua enempää. Olisit sille lapselle hyvässä lykyssä tuleva yh. Jos se ei nyt innostu niin vielä vähemmän painostuksen kanssa. Hanki koiranpentu.

Vierailija
64/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käy osaavalla gynekologilla. Saat suoran vastauksen siihen, mitkä ovat mahdollisuutesi uuteen lapseen. Kysy aikaa varatessa onko joku kierron vaihe toista parempi kun haluat tietää mahdollisuutesi.

2. Tiedäthän, että 36-vuotias on jo aika vanha äidiksi? Sain itse lapseni 34-37-vuotiaana ja voin sanoa, että yöheräämisistä lähtee järki kun palautuminen ei ole enää samanlaista kuin nuorempana. Vanhuus ei tule yksin.

3. Tiedäthän, että lasten kehityshäiriöt ovat sitä todennäköisempiä mitä vanhempia vanhemmat ovat? Pärjäisitkö erityislapsen kanssa?

4. Jos eroat vauvahaaveen takia niin on mahdollista että vauvaa ei koskaan näy eikä kunnon parisuhdettakaan. Miltä tämä tuntuisi?

Itse erosin vauvahaaveiden takia 33-vuotiaana ja tein hyvin nopeita päätöksiä sen jälkeen. Omalla kohdallani riski kannatti mutta kaikki tarinat eivät pääty yhtä hyvin. Tsemppiä!

Vierailija
65/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvakuume ei ole hyvä syy olla käyttämättä järkeä. Järki käteen ja miettimään ihanko oikeasti vauva olisi hyvä idea tuossa elämäntilanteessa. Mieti vielä erikseen jokaisen osapuolen näkökulmasta: jo olemassa olevien lasten, sinun ja miehesi.

Ja mihin maahan muksu syntyy, kelmikerhoilla kyllästettyyn ja sitä kautta kuolevaan.

Vierailija
66/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä salaa ehkäisy pois tai kumi puhki 😉

Vierailija
67/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Jos sä ap ehdottomasti haluat vielä yhden lapsen, niin sitten kannattaa erota ja hankkia lapsi vaikka hedelmöityshoidoilla luovutuilla siittiöillä. Itse kerroit aiemmin, että sinulla on hyvä taloudellinen tilanne, joten ei varmaan ole rahasta kiinni. Ei pidä painostaa miesystävää hankkimaan lisää lapsia, kun hän on itse sanonut, ettei halua lisää lapsia.

Minkä ikäisiä teidän kummankin lapset muuten ovat?

Lapset ovat 10-14-vuotiaita

Vierailija
68/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla särähtää korvaan se, että puhut vauvakuumeesta ja vauvahaaveista. Tulee sellainen olo, että haluat ensisijaisesti vauvan etkä lasta. Lapsi on hyvin vähän aikaa vauva ja sen jälkeen paljon pidemmän aikaa lapsi, nuori, teini, aikuinen, josta joudut edelleen huolehtimaan.

Vierailija
69/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Käy osaavalla gynekologilla. Saat suoran vastauksen siihen, mitkä ovat mahdollisuutesi uuteen lapseen. Kysy aikaa varatessa onko joku kierron vaihe toista parempi kun haluat tietää mahdollisuutesi.

2. Tiedäthän, että 36-vuotias on jo aika vanha äidiksi? Sain itse lapseni 34-37-vuotiaana ja voin sanoa, että yöheräämisistä lähtee järki kun palautuminen ei ole enää samanlaista kuin nuorempana. Vanhuus ei tule yksin.

3. Tiedäthän, että lasten kehityshäiriöt ovat sitä todennäköisempiä mitä vanhempia vanhemmat ovat? Pärjäisitkö erityislapsen kanssa?

4. Jos eroat vauvahaaveen takia niin on mahdollista että vauvaa ei koskaan näy eikä kunnon parisuhdettakaan. Miltä tämä tuntuisi?

Itse erosin vauvahaaveiden takia 33-vuotiaana ja tein hyvin nopeita päätöksiä sen jälkeen. Omalla kohdallani riski kannatti mutta kaikki tarinat eivät pääty yhtä hyvin. Tsemppiä!

Hyviä pointteja ja tiedostan kyllä riskit ja olen punninnut asioita paljonkin. Erityisesti tuo nro 4 tässä mietityttääkin.

70/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään haluaisi lisää lapsia jos minulla olisi jo noin isot lapset. En jaksaisi aloittaa koko hommaa alusta.

Toisaalta, miehillehän usein tulee vauvakuume uudelleen 40-50-vuotiaana vaikka heillä olisikin jo ennestään isoja lapsia. En tiedä minkä ikäinen ap sun miesystävä on, mutta voihan olla, että hönelle tulee vielä vauvakuume muutaman vuoden sisällä. Eli siinä mielessä ei kannata menettää toivoaan, ettei mies muuttaisi mieltään.

Vierailija
71/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla särähtää korvaan se, että puhut vauvakuumeesta ja vauvahaaveista. Tulee sellainen olo, että haluat ensisijaisesti vauvan etkä lasta. Lapsi on hyvin vähän aikaa vauva ja sen jälkeen paljon pidemmän aikaa lapsi, nuori, teini, aikuinen, josta joudut edelleen huolehtimaan.

Vauvakuume tulee luontevammin suusta kuin lapsikuume. Totta kai haluan lapsen myös vauva-ajan jälkeen. Tiedän kyllä mitä on valvomiset, uhmaiät, sairastelut, mahdolliset kouluhaasteet jne.

Ap

Vierailija
72/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään haluaisi lisää lapsia jos minulla olisi jo noin isot lapset. En jaksaisi aloittaa koko hommaa alusta.

Toisaalta, miehillehän usein tulee vauvakuume uudelleen 40-50-vuotiaana vaikka heillä olisikin jo ennestään isoja lapsia. En tiedä minkä ikäinen ap sun miesystävä on, mutta voihan olla, että hönelle tulee vielä vauvakuume muutaman vuoden sisällä. Eli siinä mielessä ei kannata menettää toivoaan, ettei mies muuttaisi mieltään.

Jos olisin vaikka 5 vuotta nuorempi niin voisin odotella, mutta itsellä tulee jo realiteetit vastaan. Pelkäänkin, että mies ehdottaa asiaa myöhemmin, kun itsellä aika on jo tullut vastaan. Vaihtaako hän sitten nuorempaan saadakseen vauvahaaveensa läpi?

Vierailija
73/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet yhdessä kolme vuotta, ettekä edes asu yhdessä ja haluat vauvan. Jep jep...

Vierailija
74/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvakuume tulee luontevammin suusta kuin lapsikuume. Totta kai haluan lapsen myös vauva-ajan jälkeen. Tiedän kyllä mitä on valvomiset, uhmaiät, sairastelut, mahdolliset kouluhaasteet jne.

Ap

Vauvakuume kuulostaakin minun korvaani hetken huumalta, joka menee ohi (kuten kuume menee).

Vierailija
75/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsisin onko miesystäväsi vai lapsihaave sinulle tärkeämpi? Mainitsit, että mahdollinen ero olisi hänelle kovempi paikka kuin sinulle - sekin särähti korvaan, haluatko miehen lähinnä mahdollista lasta varten? 

Kuten joku mainitsi, lapsen voi hankkia myös ns. "itsenäisesti", mutta miestä tähän kuvioon ei voi painostaa Varmasti rakastaisi lastaan, mutta saattaa myös johtaa katkeruuteen jos nykyiset lapsenne ovat jo ohi pikkulapsiajan ja ehkä hän ei halua aloittaa taas alusta? Miten tämä vaikuttaisi suhteeseenne? Kysy ehkä myös itseltäsi, miksi ja jos se vauva-ajan uudelleenaloittaminen olisis niin tärkeää, kun teillä kuitenkin on keskenänne jo 4 lasta?

Vierailija
76/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän lapsenne ovat vasta tulossa siihen vaiheeseen, jossa heidän kulunsa ylittävät aikuisen kulut. Viides lapsi olisi isommille iso taloudellinen rasite.

Vierailija
77/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän lapsenne ovat vasta tulossa siihen vaiheeseen, jossa heidän kulunsa ylittävät aikuisen kulut. Viides lapsi olisi isommille iso taloudellinen rasite.

Taloudellinen tilanne ei tässä huoleta ja hyvin pärjäisin vaikka omilla rahoillanikin (ilman miehen rahoja).

Ap

Vierailija
78/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mikään ei riitä. Jo se, että olet löytänyt uuden, hyvän ja onnellisen parisuhteen, on tosi iloinen asia. Pitääkö se sotkea yhteenmuutolla ja vauvalla? Rakastatko edes miestäsi? Kuulostaa ettet välttämättä rakasta, sillä olet valmis luopumaan hänestä etsiäksesi suopeamman siittäjän. Ole onnellinen siitä mitä sinulla on jo on. Näin ulkopuolisin korvin kuulostaa, että haluat väkisin rysäyttää uudella hyvin toimivalla autolla seinään. Ja sen jälkeen hankkia uuden auton. Noin helposti vaan.

Vierailija
79/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samankaltainen tilanne samanikäisenä, tosin mies oli alkuun avoin perheenlisäykselle, sitten ei ollutkaan ja itse kipuilin asian kanssa, kyse oli kai enemmän yhteisestä perheestä kuin mistään vauvakuumeesta, mitä toivoin. Me asuimme yhdessä tuossa vaiheessa.

Minulla tilanne johti mielialaoireiluun ja ymmärrykseen siitä, että puoliso ei tosiaan halua sitä, mitä minä haluan, eli nelikymppisenä sitten lusikat jakoon. Vauvaa ei tullut eikä toki enää tule, mutta olen myös nykyään tyytyväinen itsekseni. Mies kaipasi pariskuntaelämää, minä perhe-elämää, niin eihän se ollut tyydyttävää. Ehkä kannattaa miettiä sitä, mitä oikeasti kaipaat kun kaipaat sitä lasta? Uuteen, omaan ihmiseensä tutustumista? Yhteistä perhettä? Sitoutumista? Breikkiä hektisestä työelämästä? Jos se on tuo eka, ei hedelmöittymiseen suhdetta tarvita. Jos pääsisin matkustamaan ajassa, hankkisin omat lapseni itsellisesti.

Vierailija
80/209 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sukua apinalle, ei joutsenelle. Geenipooli monipuolistuu, jos sikiää monelle eri pojalle. Näin tulee useampia eri geeniyhdistelmiä.

Normaali luonnon kiertokulku:

Paritellaan pojan 1 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan pojan 2 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan pojan 3 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan pojan 4 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan pojan 5 kanssa, porsitaan, erotaan.

jne.

Kenen porsas sinä olet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme