Uusperhe - itse haluan vauvan, mutta mies ei
Ollaan seurusteltu kolme vuotta ja haluaisin vauvan, mutta mies ei. Kummallakin edellisestä suhteesta kaksi lasta eikä asuta yhdessä. Itsellä todella kova vauvakuume, mutta mies ei halua "tässä elämäntilanteessa" lapsia. Olen todella rikki tästä asiasta ja mietin onko järkeä jatkaa. En välttämättä tule enää muidenkaan kanssa lapsia saamaan, koska ikää nyt 36v, mutta en tiedä pystynkö enää jatkamaan. Kaduttaako, jos jatkamme ja luovun vauvahaaveesta? Kaduttaako, jos lähden?
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli samankaltainen tilanne samanikäisenä, tosin mies oli alkuun avoin perheenlisäykselle, sitten ei ollutkaan ja itse kipuilin asian kanssa, kyse oli kai enemmän yhteisestä perheestä kuin mistään vauvakuumeesta, mitä toivoin. Me asuimme yhdessä tuossa vaiheessa.
Minulla tilanne johti mielialaoireiluun ja ymmärrykseen siitä, että puoliso ei tosiaan halua sitä, mitä minä haluan, eli nelikymppisenä sitten lusikat jakoon. Vauvaa ei tullut eikä toki enää tule, mutta olen myös nykyään tyytyväinen itsekseni. Mies kaipasi pariskuntaelämää, minä perhe-elämää, niin eihän se ollut tyydyttävää. Ehkä kannattaa miettiä sitä, mitä oikeasti kaipaat kun kaipaat sitä lasta? Uuteen, omaan ihmiseensä tutustumista? Yhteistä perhettä? Sitoutumista? Breikkiä hektisestä työelämästä? Jos se on tuo eka, ei hedelmöittymiseen suhdetta tarvita. Jos pääsisin matkustamaan ajassa, hankkisin omat lapseni itsellisesti.
Lohdullista kuulla muita samassa tilanteessa olleen tarinoita. Näitä kaipaisin lisääkin eikä vain paheksuntaa ja täysjyräystä.
Mutta niin, sepä se kun minullakin mies alussa kertoi haluavansa tulevaisuudessa todennäköisesti vielä lapsia.Ap
Mies haluaa ehkä lapsia, mutta ei kanssasi. Tuostahan se kertoo.
Et kai ajattele että vauvan tekemisen lomassa muutatte yhteen? Mies tajuaa että se ei toimi. Hyvä että teillä toinen edes ajattelee järjellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän lapsenne ovat vasta tulossa siihen vaiheeseen, jossa heidän kulunsa ylittävät aikuisen kulut. Viides lapsi olisi isommille iso taloudellinen rasite.
Taloudellinen tilanne ei tässä huoleta ja hyvin pärjäisin vaikka omilla rahoillanikin (ilman miehen rahoja).
Ap
Jep, taisi mennä ositus hyvin erotessasi ja nykyisten lasten isä maksaa mukavasti 😂 sinä et edes noita lapsiasi itse elätä. Kaikki kommenttisi vahvistavat, ettet siihen ole mitenkään lahjakas tai kykenevä.
Eri
Olen eri ja pakko kommentoida. Sinä joka on kirjoittanut tuon kommentin. Olet kyllä todella inhottava ja hirveä ihminen. Miten kamala ihminen voi olla, että kirjoittaa tuollaisen kommentin. Helppoa varmasti tehdä se näin nimettömänä, mutta kyllä oikeasti kertoo, että olet tuollainen kamala ihminen varmasti oikeassa elämässäkin.
Toivottavasti negatiivinen karmasi saavuttaa sinut pian elämässäsi, jos ei ole jo sitä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä on aina näin typerää kommentointia. Onhan tuo nyt iso juttu parisuhteessa, jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei. Perustavanlaatuinen.
Osa kommenteista asiattomalla tavalla esitetty, mutta ihan totta. Kyllä ap:n kannattaa oikeasti harkita onko se lapsi oikeasti tuossa iässä pakko vielä hankkia, vai onko kyse nyt vaan pelkästään omasta navasta, omasta halusta ja biologisen kellon viimeisistä tikityksistä. Jäitä hattuun ja järkeä sinne päähän ap:lle ja keskittyisi nyt siihen mikä elämässä on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän lapsenne ovat vasta tulossa siihen vaiheeseen, jossa heidän kulunsa ylittävät aikuisen kulut. Viides lapsi olisi isommille iso taloudellinen rasite.
Taloudellinen tilanne ei tässä huoleta ja hyvin pärjäisin vaikka omilla rahoillanikin (ilman miehen rahoja).
Ap
Jep, taisi mennä ositus hyvin erotessasi ja nykyisten lasten isä maksaa mukavasti 😂 sinä et edes noita lapsiasi itse elätä. Kaikki kommenttisi vahvistavat, ettet siihen ole mitenkään lahjakas tai kykenevä.
Eri
Olen eri ja pakko kommentoida. Sinä joka on kirjoittanut tuon kommentin. Olet kyllä todella inhottava ja hirveä ihminen. Miten kamala ihminen voi olla, että kirjoittaa tuollaisen kommentin. Helppoa varmasti tehdä se näin nimettömänä, mutta kyllä oikeasti kertoo, että olet tuollainen kamala ihminen varmasti oikeassa elämässäkin.
Toivottavasti negatiivinen karmasi saavuttaa sinut pian elämässäsi, jos ei ole jo sitä tehnyt.
XD hei kuule, luepa tuo oman kommenttisi ja mieti hetki tykönäsi, että mitä se sinusta ihan oikeasti kertoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä on aina näin typerää kommentointia. Onhan tuo nyt iso juttu parisuhteessa, jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei. Perustavanlaatuinen.
Osa kommenteista asiattomalla tavalla esitetty, mutta ihan totta. Kyllä ap:n kannattaa oikeasti harkita onko se lapsi oikeasti tuossa iässä pakko vielä hankkia, vai onko kyse nyt vaan pelkästään omasta navasta, omasta halusta ja biologisen kellon viimeisistä tikityksistä. Jäitä hattuun ja järkeä sinne päähän ap:lle ja keskittyisi nyt siihen mikä elämässä on hyvää.
Täällä kirjoittaa kyllä tosi moni ihan asiattomia kommentteja. Tulee ihan sellainen yläasteen ajan kiusaamis-meininki esille, että nämä kiusaajat ja asiattomia kommentteja kirjoittavat ihmiset kaatavat vain omaa huonoa itsetuntoa ja pahaa oloansa aloittajan niskaan, ja yrittävät omaa itsetuntoa sillä jotenkin pönkittää.
Eikö suhde riitä kirjoitti:
Miksi kummassa se rakkauslapsi pitäisi tehdä ?
Siitää se alkaa taas vauva arki ja parisuhteen alamäki. Pian pyöritetään kolmatta uusioperhettä.
Ei se olisi rakkauslapsi. Ap sanoi että ero satuttaisi lähinnä miestä. Ap on oikukas ja lapsellinen. Vääristelee mielessään asioita ja hänen on ilmeisesti helppo kylmettyä ""tunteensa"" miestä kohtaan mikäli mies ei "osoita rakkautta" tekemällä ap:ta onnelliseksi yhteisellä lapsella.
Ap vaikuttaa tooooodella lapselliselta. Onhan se ok haaveilla lapsista, mutta se miten käsittelet asiaa kuulostaa erittäin epäkypsältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eri
Ei oltu naimisissa enkä saanut euroakaan erotessa. Olen aina tullut toimeen omilla rahoillani, myös suhteen aikana ja lasten kanssa kotona ollessani. Ei nyt kyllä liity enää edes aiheeseen...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eri
XD hei kuule, luepa tuo oman kommenttisi ja mieti hetki tykönäsi, että mitä se sinusta ihan oikeasti kertoo
Suosittelen sua ihan oikeasti katsomaan peiliin ja miettimään, oletko oikeasti hyvä ihminen kuin kirjoittelet noita sun todella negatiivisia, halventavia ja asiattomia kommenttejasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eri
Suosittelen sua ihan oikeasti katsomaan peiliin ja miettimään, oletko oikeasti hyvä ihminen kuin kirjoittelet noita sun todella negatiivisia, halventavia ja asiattomia kommenttejasi.
Sori ap. :)
Vierailija kirjoitti:
Eikö suhde riitä kirjoitti:
Miksi kummassa se rakkauslapsi pitäisi tehdä ?
Siitää se alkaa taas vauva arki ja parisuhteen alamäki. Pian pyöritetään kolmatta uusioperhettä.Ei se olisi rakkauslapsi. Ap sanoi että ero satuttaisi lähinnä miestä. Ap on oikukas ja lapsellinen. Vääristelee mielessään asioita ja hänen on ilmeisesti helppo kylmettyä ""tunteensa"" miestä kohtaan mikäli mies ei "osoita rakkautta" tekemällä ap:ta onnelliseksi yhteisellä lapsella.
Ap vaikuttaa tooooodella lapselliselta. Onhan se ok haaveilla lapsista, mutta se miten käsittelet asiaa kuulostaa erittäin epäkypsältä.
En ole sanonut, että satuttaisi lähinnä miestä. Satuttaisi minuakin todella paljon, mutta jos arvata täytyisi, niin luulen, että enemmän miestä. Kun useammat kommentoineet, että mies olisi vain seksin takia suhteessa ja siihen en usko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eri
En ole aloittaja, mutta hyvä että pyydät aloittajalta anteeksi.
Virheistä oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eri
En ole aloittaja, mutta hyvä että pyydät aloittajalta anteeksi.
Virheistä oppii.
HAHAHAHAHHAHAHHAAHAHAHAHAHA! :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Strong independent woman. Tuleva yh. Teinisi varmaan nauttivat myös täysin rinnoin itkevästä rääpäleestä ja burn outin partaalla olevasta äidistään, jolla on taas pallo jalassa seuraavat 18 v. Tietävätkö edes suunnitelmistasi.
Lapset varmasti ilahtuisivat tästä. Ovat aina toivoneet pientä sisarusta. Ja heillä keskenään hyvät ja läheiset välit.
Ap
Mihin unohdit, että mies ei halua lasta? On täysin samantekevää, mitä lapsesi haluavat, koska he eivät päätä, haluaako mies hankkia vauvan.
Miksi sinä pyörittelet vauva-asiaa tämän miehen kanssa, vaikka mies on selvästi ilmoittanut ettei aio vauvaa kanssasi hankkia?
Voisitko vastata selkeästi tähän?
Sitähän tässä pohdinkin, että onko tämä niin iso asia, että lähtisin tämän takia suhteesta vai hautaanko oman haaveeni ja jatkan miehen kanssa. Nuo yllämainitut kohdat ovat ollet vastauksia/kommentteja muille.
Ap
Jotenkin tuntuu että et osaa ollenkaan ajatella niitä jo olemassa olevia lapsia. Kuvitellaan että päädyt eroamaan, lapsille aika kova paikka varmaan. Kuvitellaan että löydät nopeesti uuden miehen jonka kanssa hommaat sen vauvan. Mitäs lapset, et kai kuvittele että he sopeutuu ykskaks siihen että äiti otti uuden miehen ja tekaisi vielä uuden lapsenkin. Rakastatko sinä tätä nykyistä miestäsi? Meneekö vauvakuume tuon rakastamisen ohi? Että olisit valmis hylkäämään tämän miehesi, etsimään nopeasti uuden vain sen takia että saat vauvan? Mitä jos kaikki ei menekään niinkuin Strömsöössä, lapsi valvottaa, on kenties sairas, sulla ei ole aikaa isommille lapsille, ne lapset ei hirveesti innostukaan siitä vauvasta jne.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt sitä että hyvä mies laitetaan vaihtoon ja otetaan tilalle joku joka vain on valmis lisääntymään. Itsekästä, ei siinä ajatella mahdollisesti jo olemassa olevia lapsia eikä sitä tulevaa lasta vaan omia tarpeita. Minä ja minä haluan. Ihan kuin se vauva olisi jokin esine joka on saatava, keinolla millä hyvänsä. No, aika kärkevästi sanottu mutta näin kutakuinkin on mun aatokset.
Vierailija kirjoitti:
Mitä itsekästä on haluta vauva? Sehän on aivan luonnollinen halu. Ihmeellisiä vastauksia. Koska sinulla on jo 2 lasta, tiedät mitä se on. Harkitse tarkkaan ja toimi oman halusi mukaan. Moni nainen halua mielummin vauvan kuin miehen ja se on heidän oikeutensa ja jos näin ei olisi niin ihmiskunta olisi jo sammunut, sen verran vähän on monista miehistä apua lasten kanssa. Ovat joskus paikalla vain siitoksen ajan. Jos jaksat 3 lasta ja asiasi on kunnossa muutenkin niin go for it. Mies tehköön omat ratkaisunsa.
Oletko koskaan kuullut sanontaa: ei kaikkea voi saada mitä haluaa? Miehellä on myös oikeus olla antamatta niitä siemeniään pelkkään siitokseen jos näin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Strong independent woman. Tuleva yh. Teinisi varmaan nauttivat myös täysin rinnoin itkevästä rääpäleestä ja burn outin partaalla olevasta äidistään, jolla on taas pallo jalassa seuraavat 18 v. Tietävätkö edes suunnitelmistasi.
Lapset varmasti ilahtuisivat tästä. Ovat aina toivoneet pientä sisarusta. Ja heillä keskenään hyvät ja läheiset välit.
Ap
Mihin unohdit, että mies ei halua lasta? On täysin samantekevää, mitä lapsesi haluavat, koska he eivät päätä, haluaako mies hankkia vauvan.
Miksi sinä pyörittelet vauva-asiaa tämän miehen kanssa, vaikka mies on selvästi ilmoittanut ettei aio vauvaa kanssasi hankkia?
Voisitko vastata selkeästi tähän?
Sitähän tässä pohdinkin, että onko tämä niin iso asia, että lähtisin tämän takia suhteesta vai hautaanko oman haaveeni ja jatkan miehen kanssa. Nuo yllämainitut kohdat ovat ollet vastauksia/kommentteja muille.
Ap
Jotenkin tuntuu että et osaa ollenkaan ajatella niitä jo olemassa olevia lapsia. Kuvitellaan että päädyt eroamaan, lapsille aika kova paikka varmaan. Kuvitellaan että löydät nopeesti uuden miehen jonka kanssa hommaat sen vauvan. Mitäs lapset, et kai kuvittele että he sopeutuu ykskaks siihen että äiti otti uuden miehen ja tekaisi vielä uuden lapsenkin. Rakastatko sinä tätä nykyistä miestäsi? Meneekö vauvakuume tuon rakastamisen ohi? Että olisit valmis hylkäämään tämän miehesi, etsimään nopeasti uuden vain sen takia että saat vauvan? Mitä jos kaikki ei menekään niinkuin Strömsöössä, lapsi valvottaa, on kenties sairas, sulla ei ole aikaa isommille lapsille, ne lapset ei hirveesti innostukaan siitä vauvasta jne.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt sitä että hyvä mies laitetaan vaihtoon ja otetaan tilalle joku joka vain on valmis lisääntymään. Itsekästä, ei siinä ajatella mahdollisesti jo olemassa olevia lapsia eikä sitä tulevaa lasta vaan omia tarpeita. Minä ja minä haluan. Ihan kuin se vauva olisi jokin esine joka on saatava, keinolla millä hyvänsä. No, aika kärkevästi sanottu mutta näin kutakuinkin on mun aatokset.
Meillä on kuitenkin vain yksi elämä tässä maailmassa ja mielestäni jos kokee, että se yksi lapsi on niin tärkeä AP:lle niin se voi olla tarpeeksi syy hänen lähteä suhteesta. Enkä usko, että tuo parisuhde on täydellinen koska ajattelee eroa lapsen takia.
Mutta hyvähän se on, että AP miettii tälläistä ja myös täällä siitä kirjoittelee ja saa erilaisia näkökulmia asiasta. Jotkut naiset kun lähtee heti suhteesta tai vastaavasti "salaa" tulevat raskaaksi.
Itsellä on tuttava jolla oli myös siinä 35v iässä iso ja kova vauvakuume, mutta se meni sitten kuitenkin ohi kun jo olemassa oleviin lapsiin piti keskittyä vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itsekästä on haluta vauva? Sehän on aivan luonnollinen halu. Ihmeellisiä vastauksia. Koska sinulla on jo 2 lasta, tiedät mitä se on. Harkitse tarkkaan ja toimi oman halusi mukaan. Moni nainen halua mielummin vauvan kuin miehen ja se on heidän oikeutensa ja jos näin ei olisi niin ihmiskunta olisi jo sammunut, sen verran vähän on monista miehistä apua lasten kanssa. Ovat joskus paikalla vain siitoksen ajan. Jos jaksat 3 lasta ja asiasi on kunnossa muutenkin niin go for it. Mies tehköön omat ratkaisunsa.
Oletko koskaan kuullut sanontaa: ei kaikkea voi saada mitä haluaa? Miehellä on myös oikeus olla antamatta niitä siemeniään pelkkään siitokseen jos näin haluaa.
AP on kyllä jo selkeästi sanonut ettei ole pakottamasta miestä hankkimaan lasta, kun mies on jo ilmoittanut ettei halua lapsia. Kysymys on, onko järkevää lähteä enää erota ja etsiä uutta miestä lapsien tekoon vai unohtaa haaveet vauvasta. Tai tälläisen kuvan olen itse saanut.
Mies on tehnyt kantansa selväksi eli ei halua lasta. Hän on onnellinen tällä kokoonpanolla. Sinä et ole. Eli jos mies tekee lapsen sinun mieliksi, hän tekee sen oman onnensa kustannuksella. Olisi itsekästä vaatia sitä. Sinä haluat lapsen. Nyt sinun täytyy miettiä onko oma onnesi siitä kiinni. Jos on, ei muu auta kuin ero. Mieti tarkasti, koska ei tässä asiassa ole aikaa tuhlattavksi.
Jos olisin ap (onneksi en) eroaisin, mutta en hel ve tis sä etsisi heti uutta miestä lasteni elämään ja vääntäisi sitä viimeistä vauvaa. Se on typerä ajatus.
Eri