Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosotossa olevan asunnon osto

Ostan_ulosotosta
03.03.2023 |

Tilanne: asunnon osto esimerkiksi huutokaupat.com kautta ulosottolaitokselta. Asunto on vuokrattu.

Ongelma: Miten pystyy vuokrasopimuksen päättämään, ilman että vuokralainen tietää kuka hänen asuntonsa osti.
Onko jotain yritystä, joka tarjoaisi palvelua tähän?

Miksi: Naapuriasunto, eli en halua, että naapuri tietää minun ostaneen hänellä vuokralla olevan asunnon.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin ylipäätään nuo ulosotossa olevien asuntojen myynti menee? Oikotiellä on ilmoituksia, hinta 0 € ja taloyhtiöstä ei oikeastaan mitään tietoa tarjolla. Pitääkö tiedot kaivella itse, ja jos, niin mistä?

Vierailija
2/20 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eikö tää aihe nyt innosta näin perjantai-illan huumassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan hän tietää asian siinä vaiheessa, kun maksun eli vuokran saajan nimi muuttuu. Joten miksi ihmeessä haluat pantata tietoa?

Vierailija
4/20 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakeyhtiö....pysy kommunismista kaukana.....kiinteistö jonka omistat yksin ja omalla tontilla , ei siis mikään kaupungin renki.

Siellä olet top on king.

Vierailija
5/20 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakeyhtiössä et omista kuin osakkaiden velat ja ongelmat.

Vierailija
6/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan hän tietää asian siinä vaiheessa, kun maksun eli vuokran saajan nimi muuttuu. Joten miksi ihmeessä haluat pantata tietoa?

Jos käyttäisi välikätenä esimerkiksi Retta tai jotain vastaavaa.

Vierailija
7/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin ylipäätään nuo ulosotossa olevien asuntojen myynti menee? Oikotiellä on ilmoituksia, hinta 0 € ja taloyhtiöstä ei oikeastaan mitään tietoa tarjolla. Pitääkö tiedot kaivella itse, ja jos, niin mistä?

Pitäisi olla aina liitteenä isännöitsijätodistus, josta selviää esim. Velat taloyhtiölle. Sekä mahdollinen rahoitusosuus että vastikevelat. Vastikevelat tulee huutokaupatun hinnan päälle!

Vierailija
8/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa sun asiat sille naapurille kuuluu! Tyypillinen suomalainen, "mitähän tuo norsu minusta ajattelee" kun menet Afrikkaan!

Vierailija
9/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa sun asiat sille naapurille kuuluu! Tyypillinen suomalainen, "mitähän tuo norsu minusta ajattelee" kun menet Afrikkaan!

😆 Ehkä kuuluu, jos ostaisin asunnon, missä hän asuu perheineen, ja käskisin lähteä muualle asumaan.

Vierailija
10/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potki vuokralainen pois? Ei pakkohuutokaupassa huutokaupata vuokralaisia.

Vierailija
11/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potki vuokralainen pois? Ei pakkohuutokaupassa huutokaupata vuokralaisia.

Silti tulee noudattaa irtisanomisaikoja

Vierailija
12/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikotiestä en tiedä, mutta Etuoven ilmoituksissa on linkki Huutokaupat.comiin ja kyseisen asunnon tietoihin. Sinne ulosottoviranomainen on laittanut kaikki mahdolliset liitteet asunnosta ja taloyhtiöstä.

Vierailija
13/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä on linkki huutokaupan omille sivuille missä on sitten asunnon yksityiskohtaisemmat tiedot.

Vierailija
14/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä persaukinen AndyMcCoys mitään osta. 😁

Vierailija
15/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka se sille selviäis? Yksityisellä vuokralla asuessa ottaa tietoisen riskin, että "asunto voi lähteä alta".

Ja kyllähän siinä tosiaan pitää (todennäköisesti ensin) informoida, että vuokra maksetaan jatkossa henkilölle X.

Vierailija
16/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hoitanut vuokransa tunnollisesti eikä muutenkaan häiriköi niin ostat asunnon ja sanot että suksivit... mä muutan tähän asumaan...ellet muuta niin et voi irtisanoa vuokralaista.Välikäsien avulla tuo ei onnistu paitsi ehkä moottoripyöräjengin.

Vierailija
17/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan_ulosotosta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä käyttää välikätenä vuokrauksessa, kyllä siihen vuokrasopimukseen tulee silti se vuokranantajan nimi tyyliin Matti Mallinen jos se on yksityinen henkilö.

Vierailija
18/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan_ulosotosta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen sopimukseen varmasti tulee se asunnon omistaja (osakkeiden haltija) vuokranantajaksi. Tai niin ainakin on aina ollut, kun itse olen asunnon vuokrannut jossa on ollut välittäjä osapuolena.

Vierailija
19/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jeti hoitaa tuon. Hoiti jalliksen mökinkin...

Vierailija
20/20 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eipä siinä sitten auta.

Kiitos kommenteista.