Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä päiväkodissa niin, että vaikka on hyvät vedenpitävät vaatteet, pitää silti nyt plussakelillä on myös kurahousut niiden päällä?

Vierailija
03.03.2023 |

Meillä on nyt neljäs eri päiväkoti menossa ja ekaa kertaa tuli tällainen palaute/ohje, että tavallinen puku ei riitä, vaikka se pitäisikin vettä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan aloittajaa siinä, että kyl vaihtelua on käytännöissä. Nelivuotiaan tarhassa ohje on suurpiirteisesti että säänmukaiset vaatteet ja vanhempien vastuulla päättää, millaiset hankki, onko kura vai joku tekki. Esikoululaisella puolestaan sama käytäntö kuin aloittajalla, eli vain oikeat kuravaatteet kelpaa sinne. Joskus olenkin naureskellut, kun samalla reissulla hakee lapset, niin isompi kurahousuissa ja kurarukkasissa näyttää pienemmältä kuin pienempi, jolla on tavalliset tyylikkäät ulkovaatteet!

Tyylihän se onkin olennaisin asia 4-vuotiaan vaatteissa :D:D:D:D:D

No höh, en toki tarkoittanut sellaista tyyliä, mutta varmaan ymmärsit pointin.

No itse asiassa en ymmärtänyt. En itse näe mitään syytä sille, miksi 4-vuotias ei voisi käyttää kurahousuja siinä missä 6-vuotiaskin. 

Vierailija
22/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä poika 13v., voiko käyttää kuriksia koulussa? Mitä mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöljä!

Vierailija
24/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole kouluun koskaan laitettu, mutta esimerkiksi pulkkamäessä silloin kun on sohjoa ja loskaa ja istuu märkää pulkkaa vasten, on vielä 9-vuotiaskin kurahousuja käyttänyt, mutta en usko, että pulkkahommat enää 13-vuotiaana kiinnostaisi.

Vierailija
25/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole kouluun koskaan laitettu, mutta esimerkiksi pulkkamäessä silloin kun on sohjoa ja loskaa ja istuu märkää pulkkaa vasten, on vielä 9-vuotiaskin kurahousuja käyttänyt, mutta en usko, että pulkkahommat enää 13-vuotiaana kiinnostaisi.

Vähän tähän liittyen kysyn, että missä iässä "pitäisi" vaihtaa henkselittömiin? Ekaluokkalaisella on pihavaatteena nyt henkselilliset, mutta mietin, pitäisikö seuraavat kurahousut olla jo ilman niitä henkseleitä?

Vierailija
26/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella on ollut tasan yhdet kurahousut, ja toisia en ostanut, koska olivat tönköt ja hiostavat ja Reimatecien kanssa täysin turhat. Sanoin päiväkodissa, että kuriksia ei ole ja vaatteet ovat vedenpitävät eikä niitä tarvitse varoa. Eivät alkaneet inttämään, tosin en olisi kuunnellutkaan.

Eskarissa lapsella ei ollut enää edes haalaria, vaan housut ja talvitakki.

Vierailija
27/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tähän liittyen kysyn, että missä iässä "pitäisi" vaihtaa henkselittömiin? Ekaluokkalaisella on pihavaatteena nyt henkselilliset, mutta mietin, pitäisikö seuraavat kurahousut olla jo ilman niitä henkseleitä?

Pohdin ihan samaa viimeksi kun uusia ostettiin! Päädyttiin henkselihousuihin oikeastaan siksi, että ainakin sen kaupan henkselittömissä oli huonot lahkeet, sellaiset leveät ja ei kuminauhaa vaan nepparit. Henkselihousuissa on kuminauhat ja saapaslenkit, mitkä on hyvät juuri tuossa pulkkahommassa ainakin.

- tuo edellinen (24 ?)

Vierailija
28/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan kohta hermoromahduksen kun päiväkodissa ei pueta lapsille edes kurahanskoja vaikka plussa kelit ja ulkona märkää. Meillä vedenpitävät ulkovaatteet, mutta ei ne korvaa kuravaatteita, jos lapset ltapäivällä on kaksi tuntia ulkona. Ja vielä valitetaan päiväkodissa siitä että lapsilla vuotaa nenä, mistäköhän johtuu..

Vierailija
29/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella on ollut tasan yhdet kurahousut, ja toisia en ostanut, koska olivat tönköt ja hiostavat ja Reimatecien kanssa täysin turhat. Sanoin päiväkodissa, että kuriksia ei ole ja vaatteet ovat vedenpitävät eikä niitä tarvitse varoa. Eivät alkaneet inttämään, tosin en olisi kuunnellutkaan.

Eskarissa lapsella ei ollut enää edes haalaria, vaan housut ja talvitakki.

Ja sitten ihmetellään, miksi on pulaa tarhatädeistä...

Vierailija
30/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan kohta hermoromahduksen kun päiväkodissa ei pueta lapsille edes kurahanskoja vaikka plussa kelit ja ulkona märkää. Meillä vedenpitävät ulkovaatteet, mutta ei ne korvaa kuravaatteita, jos lapset ltapäivällä on kaksi tuntia ulkona. Ja vielä valitetaan päiväkodissa siitä että lapsilla vuotaa nenä, mistäköhän johtuu..

Miksi eivät pue?

Vierailija
31/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan kiva. Kiitos teille. Pysyi hyväkuntoisena ja pystyi myymään Reimat eteenpäin.

Ei kai tuo joku tada-arvo kysymys, sillä Reima Techeihin ei olisi ollut pakko laittaa lumisateella kurahousuja, niihin joissa ei niin hyvät ominaisuudet piti. Mutta kaikille laitettiin pukuun katsomatta.

Vierailija
32/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyrkkisääntönä se, että niin kauan kuin tarvii nimenomaan kurahousuja, eli ei vain sateella sadetakin kanssa, vaan myös pelkkiä kurahousuja sellaisenaan, silloin kannattaa olla korkeat joissa henkselit, koska ne suojaa hyvin ilman sadetakkiakin.

Vierailija
33/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi noita haalari aikoja. Jotkut jotain 150€ kipale tai enemmän. Nykyään eivät istu lumessa. Ei niin tärkeää.

Vierailija
34/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät pue?

Tätä olen myös kysynyt ja mitään selkeää vastausta en ole saanut paitsi, että muka ei ole vaikka on viety sekä vuorelliset että vuorettomat kuravaatteet hanskoja ja saappaita myöten.

Vierailija
35/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap minkä merkin haalari pitää niin hyvin vettä ettei ne ole ihan litimärät parin tunnin ulkoilun jälkeen? Siis jos plussakeli ja ihan märkää lunta ja ihan vettäkin.

Meillä on vuorellinen kurahaalari niiden vedenpitävien ulkovaatteiden lisäksi ja vuorelliset kumpparit sekä vuorelliset kurahanskat.

Ihan parhaat loskakakeleillä.

Vierailija
36/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ihan kiva. Kiitos teille. Pysyi hyväkuntoisena ja pystyi myymään Reimat eteenpäin.

Ei kai tuo joku tada-arvo kysymys, sillä Reima Techeihin ei olisi ollut pakko laittaa lumisateella kurahousuja, niihin joissa ei niin hyvät ominaisuudet piti. Mutta kaikille laitettiin pukuun katsomatta.

Hmm. Miksi se on jotenkin huono asia? Tulee mieleen S2-koulut... niin miksi se olisi jotenkin huonompi juttu, jos joku lapsi käyttää kurahousua verrattuna siihen, joka ei käytä?

Vierailija
37/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hoitaa sun lapsia päivät, mikä siinä on niin vaikeaa viedä tarvittavat varusteet että homma sujuu jouhevasti.

Vierailija
38/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän itsepäinen eskarilainen on usein ollut talvihaalarissa ulkona päiväkodissa silloinkin kun kuriksen olisivat tarpeen. Eivät ole jaksaneet tapella hänen kanssaan. Toisaalta eskari-ikäiset saavat mun mielestä myös tehdä itse valintoja. Jos ei laita kuriksia, ei mene lätäkköön lutaamaan. Riippuu siis lapsestakin.

Vierailija
39/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän itsepäinen eskarilainen on usein ollut talvihaalarissa ulkona päiväkodissa silloinkin kun kuriksen olisivat tarpeen. Eivät ole jaksaneet tapella hänen kanssaan. Toisaalta eskari-ikäiset saavat mun mielestä myös tehdä itse valintoja. Jos ei laita kuriksia, ei mene lätäkköön lutaamaan. Riippuu siis lapsestakin.

Wau, tosi hienoa kasvatusta. Jos lapsi ei halua, niin sitten lapsen ei tarvitse tehdä niin, vaan voi tehdä miten itse haluaa.

Vierailija
40/48 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkohousuja voi käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi