Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työsuhteessa olevat,teettekö lomalla töitä?

Vierailija
03.03.2023 |

Miksi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee. Sähköpostin saatan katsoa kerran viikossa/kahdessa kesälomalla ja välittää kiireiset töissä oleville ja lopuille ilmoittaa palaavani asiaan lomani jälkeen.

Kollega taas pystyy tuskin yhtään päivää lomailemaan ilman, että tarkastaa kaikki kanavat, kommentoi työpaikan ryhmiin jne. Olen miettinyt, että eikö muuta perhettä ala ottaa päähän. En myöskään osaa tulkita, että katsooko tarpeelliseksi kommentoida ainakin osittain senkin takia, että haluaa osoittaa tekevänsä aina ja koko ajan töitä. Koska sellaista päivää ei ole ollut eikä varmastikaan tule, että hänellä ei olisi kiire ja ihan hirveästi töitä jne.

Siis et osaa laittaa sähköpostiin ja teamsiin automaattista vastausta, että "olen lomalla, palaan x päivänä"??

Vierailija
22/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt. Oli helpompi hoitaa esim. laskujen käsittely kerran viikossa itse kuin säätää pääsyoikeudet tarvittavaan järjestelmään jollekin lomani ajaksi. Joskus olen ollut ainoa kellä ollut tarvittava tieto, miten jokin juttu hoidetaan, niin olen lomalta vastannut yhteydenottoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa.

Vierailija
24/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee. Sähköpostin saatan katsoa kerran viikossa/kahdessa kesälomalla ja välittää kiireiset töissä oleville ja lopuille ilmoittaa palaavani asiaan lomani jälkeen.

Kollega taas pystyy tuskin yhtään päivää lomailemaan ilman, että tarkastaa kaikki kanavat, kommentoi työpaikan ryhmiin jne. Olen miettinyt, että eikö muuta perhettä ala ottaa päähän. En myöskään osaa tulkita, että katsooko tarpeelliseksi kommentoida ainakin osittain senkin takia, että haluaa osoittaa tekevänsä aina ja koko ajan töitä. Koska sellaista päivää ei ole ollut eikä varmastikaan tule, että hänellä ei olisi kiire ja ihan hirveästi töitä jne.

Siis et osaa laittaa sähköpostiin ja teamsiin automaattista vastausta, että "olen lomalla, palaan x päivänä"??

Olinkin varma, että joku tulee tästä vinkumaan, en jaksanut kirjoittaa joka yksityiskohtaa enkä työnkuvani sisältöä. Kyllä, laitan poissaoloviestin. Silloin todennäköisesti "puskista" yhteyttä ottava on heti yhteydessä paikalla olevaan, kuten poissaoloviestissä ohjeistan. "Omia" asiakkaita, joiden asioiden hoito on jo kesken, en halua ohjata muiden riesoiksi ja työkavereita laittaa turhaan uudelleen perehtymään asiaan, joka on jo minulla hoidossa. Siksipä tällaisille vastaan varmuuden vuoksi, että palaan asiaansa (ja tarvittaessa annan ohjeistusta), ei ole tarpeen olla yhteydessä mihinkään muualle poissaoloviestistäni huolimatta.

Vierailija
25/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan tee. Toki ei ole mahdollista mun työtä tehdä etänä, mutta en tekisi myöskään sellaista työtä lomalla mitä voi etänä tehdä. Lomalla ollaan lomalla.

Vierailija
26/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En montaa vuotta palkollisena viipyisi työpaikassa, jossa olisi niin järjestelykyvytön johto, että en voisi lakisääteisiä lomiani pitää erossa työstä.

Kerran olen yhteen koulutukseen osallistunut kesken loman, kun siitä oli sovittu jo ennen lomaani.

minä olen itse niin järjestelykyvytön, että pidän jodenkin asioiden hoitamista lomalta käsin helpompana kuin yrittää esim tulkata ennen lomaa tuuraajalle mitä ja milloin. Jos tuuraajan ajantasalle saattamisessa menee tunti ja homman itse hoitamisessa 10 minuuttia niin ihan itsekkäistä lähtökohdista hoidan mieluummin itse.

Mielellään myös vilkaisen pari kertaa viikossa sopivana hetkenä sähköpostit niin ei tule yllätyksiä -jälleen ihan itsekkäistä syistä.