Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärikäyntien laskut, missä viipyy??

Vierailija
03.03.2023 |

Olen joulukuusta lähtien käynyt lääkärien vastaanotolla, koska minulta löytyi kasvain joka kohta leikataan. Yhtään laskua ei ole postissa tullut, pelkään että ne tulee kaikki sitten kerralla. Maksukatto ei ole voinut täyttyä, mitä nyt katsoin että se on jotain 600e vuodessa.

Sairaalassa olo päiviä tulee myös monta leikkauksen jälkeen, mietin miten suuri lasku siitä sitten tulee.

Ja kyllä nämä varmaan saisi selville soittamalla johonkin, mutta jos täällä olisi tietoa miksi laskut eivät tule, olisin kiitollinen. Onko esim syy sellainen, ettei minua laskuteta ollenkaan?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katto alkaa uudestaan tammikuussa. Itse sain tammikuun laskut n helmikuun puolessa välissä. Maksupäivät 2.-6.3. Oli 8 päivää osastolla oloa n 50 e/päivä. Pari polikäyntiä n 40 e. Kaikki laskutettiin erikseen mutta melko samaan aikaanhan nuo tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaslaskutus.

Vierailija
4/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastohoito hieman alle 50€/vrk.

Vierailija
5/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan seudulla sairaalalaskut menevät omapostiin. Kannattaa katsoa onko ne sielä.

Vierailija
6/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueisiin siirtyminen viivästytti laskutusta. Itse sain tänään hammaslääkärilaskun tammikuun alkupuolen käynnistä. Suoraan pankkiin eli edes mennyt postin kuljetuksessa aikaa.

Vierailija
7/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on tuossa pöydällä yksi lasku, mutta en tiedä olenko maksanut sen? Eräpäivä oli joskus joulukuussa, mutta ei siitä karhuakaan ole tullut.

Vierailija
8/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointialueisiin siirtyminen viivästytti laskutusta. Itse sain tänään hammaslääkärilaskun tammikuun alkupuolen käynnistä. Suoraan pankkiin eli edes mennyt postin kuljetuksessa aikaa.

Verkkolaskutussopimus hyvinvointialueen kanssa piti myös uusia pankin sivustolla. Onnistui ilman laskua.

Vierailija
9/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne sairaalan klinikalle tai lääkäriasemalle missä olet käynyt. Saat ainakin jotain tietoa missä laskusi viipyvät.

Vierailija
10/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasan seudulla sairaalalaskut menevät omapostiin. Kannattaa katsoa onko ne sielä.

Tulevat myös paperisina myöhemmin. Monet laskuttajat käyttävät postin tulostus- kuoripalvelua. Tiedot välitetään postille, joka lähettää kirjeet ja laittaa lisäksi omapostiin, jos se on käytössä. Jos omapostiin on tullut jotakin, siitä saa sähköpostiviestin.

Vierailija
11/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevat myös paperisina myöhemmin. Monet laskuttajat käyttävät postin tulostus- kuoripalvelua. Tiedot välitetään postille, joka lähettää kirjeet ja laittaa lisäksi omapostiin, jos se on käytössä. Jos omapostiin on tullut jotakin, siitä saa sähköpostiviestin.

Mulla oli joku asetus sielä Omapostissa, ettei lähettänyt näitä paperisia. Nyt olen sen vaihtanut kun juurikin täältä AV:ltä sain siihen vinkin :)

Vierailija
12/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä katsoa omaposti. Jos ei ensiviikollakaan vielä näy laskua, soitan jonnekin. Ap

Vierailija
13/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut omapostissa uusia kirjeitä. Ap

Vierailija
14/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pidempi sairaus hoidettavana ja kaikki yksittäiset poliklinikka käynnit ja laskutettiin erikseen. Leikkaus ja sairaala päivät laskutettiin sitten samalla laskulla.

(Ja tosiaan, sillä päivän poliklinikkamaksulla sai kaikki sen päivän tutkimukset samaan hintaan.)

600 e jos menee vuodessa yli, kannattaa olla yhteydessä sinne laskutukseen niin ne sitten tietää korjata ne laskut loppuvuodelle. Meillä ainakin painotettiin, että se pitää potilaan itse pitää kirjaa laskuista ja itse ilmoitella.

Vierailija
15/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tt tukeen kaikki vaan

Mitkään katot ei merkkaa mitään.

Vierailija
16/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kallista puoskari toiminnasta. En kehuisi. Ja Helsimkilläisille, jos mahdollisuus niin ei naistenklinikalle eikä lastenklinikalle. Autolla hurauttaa muuallekin.

Vierailija
17/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miksi läski rillipää oli vihaisen näköinen kum mainitsin että viimeksi HUS:sissa synnytyksen takia, ei muuten, 8 v. sitten?

Vierailija
18/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kallista puoskari toiminnasta. En kehuisi. Ja Helsimkilläisille, jos mahdollisuus niin ei naistenklinikalle eikä lastenklinikalle. Autolla hurauttaa muuallekin.

Puoskaritoiminnasta? Minä ainakin olen kiitollinen, että pääsen hoitoon ja saan erikoislääkärit hoitamaan vaivani pois. Ap

Vierailija
19/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miksi läski rillipää oli vihaisen näköinen kum mainitsin että viimeksi HUS:sissa synnytyksen takia, ei muuten, 8 v. sitten?

Meinaan vaan että jos jotain epäselvyyksiä niin kai ne täytyy tuoda ilmi ja tarkistaa potilaan kanssa?

Vierailija
20/26 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut menemääm jo monta kertaa lähinnä reseptiä hakemaan

40€ poliklinikkamaksu on jo liikaa koska juma...uta puoskarit voisi kirjoittaa sitten pidemmät reseptit ettei tartte ravata paskanjauhannassa useita kertoja miettimässä että mitäs nyt. Tai muuten pistää stopin "sairastelulle".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme