Lääkärikäyntien laskut, missä viipyy??
Olen joulukuusta lähtien käynyt lääkärien vastaanotolla, koska minulta löytyi kasvain joka kohta leikataan. Yhtään laskua ei ole postissa tullut, pelkään että ne tulee kaikki sitten kerralla. Maksukatto ei ole voinut täyttyä, mitä nyt katsoin että se on jotain 600e vuodessa.
Sairaalassa olo päiviä tulee myös monta leikkauksen jälkeen, mietin miten suuri lasku siitä sitten tulee.
Ja kyllä nämä varmaan saisi selville soittamalla johonkin, mutta jos täällä olisi tietoa miksi laskut eivät tule, olisin kiitollinen. Onko esim syy sellainen, ettei minua laskuteta ollenkaan?
Kommentit (26)
Katto alkaa uudestaan tammikuussa. Itse sain tammikuun laskut n helmikuun puolessa välissä. Maksupäivät 2.-6.3. Oli 8 päivää osastolla oloa n 50 e/päivä. Pari polikäyntiä n 40 e. Kaikki laskutettiin erikseen mutta melko samaan aikaanhan nuo tuli.
Vaasan seudulla sairaalalaskut menevät omapostiin. Kannattaa katsoa onko ne sielä.
Hyvinvointialueisiin siirtyminen viivästytti laskutusta. Itse sain tänään hammaslääkärilaskun tammikuun alkupuolen käynnistä. Suoraan pankkiin eli edes mennyt postin kuljetuksessa aikaa.
MInulla on tuossa pöydällä yksi lasku, mutta en tiedä olenko maksanut sen? Eräpäivä oli joskus joulukuussa, mutta ei siitä karhuakaan ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointialueisiin siirtyminen viivästytti laskutusta. Itse sain tänään hammaslääkärilaskun tammikuun alkupuolen käynnistä. Suoraan pankkiin eli edes mennyt postin kuljetuksessa aikaa.
Verkkolaskutussopimus hyvinvointialueen kanssa piti myös uusia pankin sivustolla. Onnistui ilman laskua.
Soita sinne sairaalan klinikalle tai lääkäriasemalle missä olet käynyt. Saat ainakin jotain tietoa missä laskusi viipyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vaasan seudulla sairaalalaskut menevät omapostiin. Kannattaa katsoa onko ne sielä.
Tulevat myös paperisina myöhemmin. Monet laskuttajat käyttävät postin tulostus- kuoripalvelua. Tiedot välitetään postille, joka lähettää kirjeet ja laittaa lisäksi omapostiin, jos se on käytössä. Jos omapostiin on tullut jotakin, siitä saa sähköpostiviestin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevat myös paperisina myöhemmin. Monet laskuttajat käyttävät postin tulostus- kuoripalvelua. Tiedot välitetään postille, joka lähettää kirjeet ja laittaa lisäksi omapostiin, jos se on käytössä. Jos omapostiin on tullut jotakin, siitä saa sähköpostiviestin.
Mulla oli joku asetus sielä Omapostissa, ettei lähettänyt näitä paperisia. Nyt olen sen vaihtanut kun juurikin täältä AV:ltä sain siihen vinkin :)
Pitääpä katsoa omaposti. Jos ei ensiviikollakaan vielä näy laskua, soitan jonnekin. Ap
Eipä ollut omapostissa uusia kirjeitä. Ap
Mulla oli pidempi sairaus hoidettavana ja kaikki yksittäiset poliklinikka käynnit ja laskutettiin erikseen. Leikkaus ja sairaala päivät laskutettiin sitten samalla laskulla.
(Ja tosiaan, sillä päivän poliklinikkamaksulla sai kaikki sen päivän tutkimukset samaan hintaan.)
600 e jos menee vuodessa yli, kannattaa olla yhteydessä sinne laskutukseen niin ne sitten tietää korjata ne laskut loppuvuodelle. Meillä ainakin painotettiin, että se pitää potilaan itse pitää kirjaa laskuista ja itse ilmoitella.
Tt tukeen kaikki vaan
Mitkään katot ei merkkaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Osastohoito hieman alle 50€/vrk.
Noin kallista puoskari toiminnasta. En kehuisi. Ja Helsimkilläisille, jos mahdollisuus niin ei naistenklinikalle eikä lastenklinikalle. Autolla hurauttaa muuallekin.
Voi miksi läski rillipää oli vihaisen näköinen kum mainitsin että viimeksi HUS:sissa synnytyksen takia, ei muuten, 8 v. sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osastohoito hieman alle 50€/vrk.
Noin kallista puoskari toiminnasta. En kehuisi. Ja Helsimkilläisille, jos mahdollisuus niin ei naistenklinikalle eikä lastenklinikalle. Autolla hurauttaa muuallekin.
Puoskaritoiminnasta? Minä ainakin olen kiitollinen, että pääsen hoitoon ja saan erikoislääkärit hoitamaan vaivani pois. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi miksi läski rillipää oli vihaisen näköinen kum mainitsin että viimeksi HUS:sissa synnytyksen takia, ei muuten, 8 v. sitten?
Meinaan vaan että jos jotain epäselvyyksiä niin kai ne täytyy tuoda ilmi ja tarkistaa potilaan kanssa?
Olen joutunut menemääm jo monta kertaa lähinnä reseptiä hakemaan
40€ poliklinikkamaksu on jo liikaa koska juma...uta puoskarit voisi kirjoittaa sitten pidemmät reseptit ettei tartte ravata paskanjauhannassa useita kertoja miettimässä että mitäs nyt. Tai muuten pistää stopin "sairastelulle".
Up