Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä kaksi lihasosetta päivässä?

22.11.2006 |

Mulla ei siis mitään muistikuvaa asiasta, vaikka esikoinenkin vasta 2v9kk. Eli nyt toinen lapsi on 9kk ja saa vielä toisen pääruoan lihana ja toisen kasviksena.

Valaiskaapa siis minua koska voi kasvissoseen vaihtaa lihasoseeseen?

Kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla neljäs lapsi 8 kk syönyt n. kuukauden ajan seuraavasti:

aamupuuro

velliä välipalana

lihasose lounaaksi

velliä välipalana joskus

lihasose päivällisenä

iltapuuro

yöllä velliä 1-2 kertaa

Kaiken tuon ohessa rintamaitoa tarpeen mukaan, milloin mitenkin :)

Vauva oli täysimetyksellä 6 kk, ja sen jälkeen erittäin nopeassa tahdissa aloitimme kiinteät. Hyvin maistuu kaikki nykyiseen ruokavalioon kuuluvat ruuat. Ihan piakkoin alamme maistella karkeampia vauvanruokia, joista " esimakuna" olen jo antanut suuhun pehmeitä leivänpalasia yms. purtavaa. Vauvalla on jo 8 hammastakin nimittäin.

Vierailija
2/3 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös aloiteltiin toinen liha/kala/kanaruoka 8kk iässä. Näin kai neuvolasta suosittelevat, mutta riippuu varmasti myös lapsen kasvusta. Meille suositeltiin painon takia myös kahta tukevaa lämmintä ateriaa päivässä jo tuosta iästä asti. Silti tunnen monia, jotka eivät vielä 1-vuotiaallekaan anna kahta lämmintä ruokaa päivässä, joten kyllä sitä kerkiää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 6-7kk aloitettiin kahden liharuoan antaminen... koska poalle ei enää riittäny se kasvismössö:) eikö se ole ihan miten lapsi pärjää.. jos tuntuu nälkäiseltä niin ruokamäärää lisätään ja jos tuntuu että on liikaa niin vähennetään:D