Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä Ylen vaalikone kuppaa?

Vierailija
02.03.2023 |

Tänään pitäisi Ylen vaalikone 2023 olla käytössä mutta mistään en sitä löydä. Kummallista.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä minäkään

Vierailija
2/17 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tulee vasta illalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avataan sitten kun ehdokasasettelu on päättynyt, sanoivst tänään radiossa

Vierailija
4/17 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalikoneet ovat viihdettä. Etenkin, jos sinulla ei ole mitään mahdollisuutta valita millainen painoarvo milläkin kysymyksellä on, eli et voi määrittää, onko aihe sinun näkökulmastasi tärkeä vai ei, et voi tietää, miten niitä painotetaan.

Myös kysymysten asettelulla ja vastausvaihtoehdoilla voidaan ohjata vastaajia haluttuun suuntaan.

Olen siksi lopettanut vaalikoneiden käytön jo aikapäiviä sitten, koska minulle tärkeissä kysymyksissä ei ole vastausvaihtoehtoa, joka olisi edes sinnepäinkään oman mielipiteeni kanssa. Sitten tulee vastaus, jonka mukaan minun kanssani eniten samaa mieltä on ehdokkaat, jotka ajavat hyvin kiihkeästi asioita, joilla ei ole minulle mitään merkitystä, ja minulle tärkeissä asioissa ovat täysin eri linjoilla kuin minä. Tämä siis selviää siinä, kun katson heidän vaalipropagandaansa muualla netissä.

Vierailija
5/17 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin halunnut kokeilla vaalikonetta jo heti aamusta, mutta kello alkaa olla jo illalla kymmenen, eikä vieläkään ole mitään kuulunut. Ei sillä, että olisi jotenkin elämää suurempi asia kyseessä, mutta muut aiemmin julkaistut vaalikoneet ovat vain olleet niin sysihuonoja, että kiinnostaisi nähdä, onko YLE:n parempi.

Vierailija
6/17 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin bugi on nyt Ylessä? Päivi Räsäsen sai Anna Kontulan ehdokkaakseen.

Vierailija
7/17 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se Päiville tekis ihan hyvää Anna Kontulaa äänestää.

Vierailija
8/17 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen mukaan piti aueta kello 20.00, vissiin vähän teknisiä ongelmia tai odottavat että useampi ehdokas vastaa kysymyksiin.

Vierailija
9/17 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla oli jo vaalikone linjoilla ja tulihan sitä testattua. Oli parempi kuin maakuntalehtien käytössä oleva vaalikone, mutta ehdokkaiden vertailu minulle oleellisissa kysymyksissä oli edelleen hankalaa. Hesarin vaalikone on vielä testaamatta.

Vierailija
10/17 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan tuo ja näytti oikeinkin. Iltalehden vaalikone on ainakin "media peliä". Kaivoi kokkarin ykköseksi ja muilla mitä testasin niin oli sijalla 20-35.

Vierailija
11/17 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en luota vaalikoneisiin ollenkaan. Vasemmistoliittoa aina äänestänyt arvojen mukaan, mutta vaalikone ehdottelee kokoomuslaisia🤣

Vierailija
12/17 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/17 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLE vaalikoneen algoritmeja säädetään vielä jotta viherpunapuolueiden ehdokkaat valikoituvat herkemmin vaalikoneen käyttäjille.

- YLEohjaamo

Eikös PS ehdokkaat poistettu kokonaan YLE vaalikoneesta  ja KOK ehdokkaillekin laitettu alimmat painokertoimet.

Vierailija
14/17 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein Keski-Suomen vaalikonetestin mutta kysymykset eivät juurikaan olleet sellaisia, jotka vaikuttavat äänestyspäätökseeni.

Vierailija
15/17 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii. Persuehdokas sopivin minulle kuten ajattelinkin 👍

Vierailija
16/17 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se vaalikone tuli vasta tänään. Menin eilen mukamas ylen vaalikoneeseen jonka luulin olevan äänestäjille, mutta se olikin ehdokkaille. Ehdin tunnistautua pankkikortilla kun huomasin, ettei tämä ole äänestäjille. Ihmettelinkin et miksi pitää tunnistautua🤣

Vierailija
17/17 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI KANNATA MENNÄ SITTEN KOKOOMUSLAISTEN LANKAAN YLEENSÄ.OLETTEKO JO PIKKU HILJAA OPPINEET MITÄ AJAVAT TAKAA..