Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa tajusit että tapailet epävakaata?

Vierailija
02.03.2023 |

Kuinka kauan kesti ja mitkä tekijät sen paljasti?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi jonkin hyvän idean, kuten että antaa kitaratunteja. Itse olin vastaan, mutta hän että joojoo, tottakai näin tehdään.

No suostuin sitten lopulta ja sitten kun piti sopia lähemmin että milloin, hän sanoi ettei häntä huvita mitään soittotunteja antaa.

Kaikkia tällaisia jatkuvasti.

Vierailija
42/125 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun olimme kämppiksiä - kyse siis ihan samaa sukupuolta olevasta ystävästä. Välillä olin kuulemma maailman paras ihminen, minuun takerruttiin, kerrottiin että ilman minua hän ta.ppa.isi itsensä - välillä olin kauhea pahis, tunteeton ja kylmä, jolle mökötettiin, vedettiin mykkäkoulua, bännättiin somesta...

Kestin ja kestin, koska hän oli pohjimmiltaan, sisimmässään hauska ja kultainen, empaattinenkin. Lopulta loukkaukset ja syytökset kuitenkin jo satuttivat liikaa, ja jälleen yhden perusteettoman mykkäkoulun koittaessa en ollutkaan yhteydessä hyvitelläkseni, vaan jäin seuraamaan tilannetta (tällöin emme enää asuneet yhdessä). No välit tuhoutuivat siinä, koska anteeksihan ei entinen ystäväni koskaan pyytänyt, tai muutenkaan mitenkään ilmaissut, että haluaisi yhä olla väleissä. Jonkin verran haukkuja tuli edelleen, kunnes nekin loppuivat, kun vastailin vain ystävällisesti, mutta en itse heittäytynyt matelemaan.

Vierailija
44/125 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden naisen mies jätti siksi että tämä oli miehen mukaan liian vanha saamaan lapsia ja mies kuulemma ehkä haluaisi vielä lapsia joskus myöhemmin, koska pitää lapsista. Siksi ei kuulemma ollut laittanut piuhoja poikki.

Toisen kanssa ei voinut olla, tällä oli kuulemma liian monta lasta.

Eräälle taas sanoi, ettei ehdottomasti halua enää lapsia.

Totuus on, että mies ei kyennyt saamaan biologisia lapsia ex-vaimonsa kanssa edes lapsettomuushoidoilla. Kertoi että kyseessä oli selittämätön lapsettomuus. Ex-vaimo avioitui kuitenkin uudelleen ja sai hyvin pian lapsen uuden miehensä kanssa, ihan luomusti.

Tällaisia nämä ovat.

Vierailija
45/125 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä oli hirveän omahyväinen ja kehui, miten hän on sellainen että ottaa ihan kaiken minkä haluaa. Toisinaan sitten taas jätti menemättä töihin ja vältteli ihmiskontakteja.

Vierailija
46/125 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut seurustella kanssani, mutta olisi halunnut mennä naimisiin kanssani.

Vierailija
47/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuva hylkääminen pienenkin konfliktin tullessa. Suuttuminen toisen tunteista eli ,kun itse oli aiheuttanut toiselle pahan olon niin suuttui tästä. Kaksinaismoralismi. Marttyyriys. Viha. Paljon sairaita juttuja mitkä tajusin vasta jälkeenpäin ettei ollut ihan tervettä. Mykkäkoulut jotka kesti ja kesti. Kyseessä nelikymppinen miesvauva.

Vierailija
48/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika nopeasti, muutamassa viikossa, kun alkoi tulla sellaisia mökötys ja kiukuttelupuuskia, jotka ovat mielestäni enemmänkin alle kouluikäisten lasten tapa ilmaista tunteitaan kuin kaksikymppisen armeijaan menossa olevan miehen.  

Se juttu on ollut ohi jo tosi kauan enkä tiedä mikä hänen diagnoosinsa lopulta oli, koska en ole ollut häneen yhteydessä. Jossain keskusteluterapiassa hän kai jossain vaiheessa kävi. Vanhemmat olivat huolissaan.

Varmaan hän oli joku narsistinen epävakaa tai jotain. Oikeastaan ei edes kiinnosta, olen vaan tosi onnellinen ja hyvin helpottunut, kun se juttu viimein loppui ja pääsin pois hänen vaikutuspiiristä. Mutta kyllä se jotkin traumat minulle jätti.

Kaikki akat saa kaikesta trauman nykyään. 

Home, perussuomalaiset, ilmastonmuutos, narsistit jne jne Uli uli uli

Luulen, että suurin osa kantaa traumaa edes tietämättään. Traumat usein siirtyvät sukupolvilta toisille. Esimerkiksi omassani isoiso äitiäni on hakattu hänen vanhempien ja puolison toimesta, isoäitiäni on hakannut hänen kummatkin puolisonsa. Isoäitini on laimilyönyt äitiäni ja isä hakannut tätä kun tämä oli pienenä. Oma äitini on taas laimilyönyt täysin minua, mistä minulle on jäänyt trauma ja kehittymätön kohta lapsena.

Meillä Suomessa kun usein esitetään miten kaikki on muka ok ja hienoa, mutta oikeasti niin monet kantaa käsittelemättömiä traumoja ja siirtää traumat sitten lapsiinsa.

Vierailija
49/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tietää, että hänen avioliitto ja myöhemmin avoliitto olivat päättyneet hänen muiden naissuhteiden takia. Eli hän oli sarjapettänyt puolisoitaan koko parisuhteen ajan.

Yleistä noilla tuo touhu.

Vierailija
50/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jatkuva hylkääminen pienenkin konfliktin tullessa. Suuttuminen toisen tunteista eli ,kun itse oli aiheuttanut toiselle pahan olon niin suuttui tästä. Kaksinaismoralismi. Marttyyriys. Viha. Paljon sairaita juttuja mitkä tajusin vasta jälkeenpäin ettei ollut ihan tervettä. Mykkäkoulut jotka kesti ja kesti. Kyseessä nelikymppinen miesvauva.

Täysin sama kokemus ja kyseessä 42v miesvauva.

Lisänä mielestäni epänormaalin läheinen suhde omaan äitiin ja toisaalta äidin hakeminen parisuhteesta/-suhteista.

Sairaita juttuja ja omituisen luottavaisesti niitä toteutti ja lähetti järkyttävää materiaalia itsestään täysin odottamatta ja pyytämättä.

Vierailija
51/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama kokemus ja kyseessä 42v miesvauva.

Lisänä mielestäni epänormaalin läheinen suhde omaan äitiin ja toisaalta äidin hakeminen parisuhteesta/-suhteista.

Sairaita juttuja ja omituisen luottavaisesti niitä toteutti ja lähetti järkyttävää materiaalia itsestään täysin odottamatta ja pyytämättä.

Äitisuhde mennyt lapsena ihan vinoon näillä. Harvoin toipuvat normaalin ihmisen tasolle.

Vierailija
52/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä uusi ihmissuhde tulee kuvaan juuri silloin kun parisuhteessa menee erityisen hyvin. Hieman epäloogista mielestäni.

Vierailija
53/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa merkit olivat näkyvissä heti hänen kertomien juttujen perusteella. Hän kertoi tehneensä tosi omituisia asioita ja repäisyjä, mutta otin ne huumorilla. Aika pian ilmeni rajua vaihtelua valtavan innostuksen ja ideoinnin ja totaalisen depression välillä. Todella levotonta, vaihtelevaa ja outoa menoa. Harhaisia puheita, merkityselämyksiä, itsetuhoisuutta ja sadistisia puheita. Toisessa hetkessä taas ihan skarppina, rauhallisena, loogisena ja normaalina.

Sama kokemus. Tämä oli toisaalta lempeä empaatikko, toisaalta taas sadistinen pervo. Otti uskomattomia riskejä, toisaalta oli täysin tavallisissa tilanteissa yllättäen pelokas.

Mikä muuten on merkityselämys?

Merkityselämyksillä tarkoitan taikauskoista harhaista ajattelua, jossa harhainen henkilö luulee, että esim. radiosta kuuluva puhe tai musiikki sisältää hänelle yliluonnollisia viestejä ja ohjeita tai että tietyillä numeroilla, väreillä tms on tietty merkitys ja viesti juuri hänelle. En tiedä mikä on oikea nimitys ja voi olla ettei tämä kuulu epävakauteen vaan jonkinlaiseen skitsofreniseen ajatteluun.

No mä olenkin ajatellut että numerologiaan uskovat on skitsofreenikoita.

Vierailija
54/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että itse olen tällainen ja mietin, miten helvetissä tämän sais suitsittua. En halua lähtökohtaisesti pahaa kellekkään ja aina parisuhteen jälkeen olen hävennyt tekemisiäni ja jopa itkenyt sitä kuinka pahaa oloa olen aiheuttanut.

Miten näkyy? Suhteen alussa saatan pistää suhteen harkintaan ihan vain pienestä vastoinkäymisestä tai mistä tahansa syystä ja kohta olen pyytämässä anteeksi. Ja tämä toistuu monta kertaa.

Suhteen syventyessä sulla on helvetti edessä. Tunnetilat vaihtelee todella nopeasti. Enkelistä demoniksi alle 5 sekunnissa. Erolla uhkailua, loukkauksia, jotka repis kenen tahansa sielun rikki, riehumista, katoilemista, puhelut estoon, juurikin pitkään kestävät mykkäkoulut ja kaiken tuon jälkeen anteeksipyytelyt eikä mua ikinä tunnistais samaksi ihmiseksi. Kunnes sama show alkaa kohta uudestaan. Todella visto tauti.

Itsetunto myös menee päädystä päätyyn. Toisena hetkenä voisin valloittaa maailman, seuraavana olen kuin pieksetty koira.

Välillä rakastan maailmaa ja haluan kaikille hyvää ja se saattaa jopa 10 sekunnin sisällä muuttua niin, että fantasioin tekeväni jollekkin jotain todella pahaa. Itseasiassa kaikki tunteet voivat muuttua sekuntien sisällä. Saatan olla iloinen ja onnellinen ja kohta mietinkin, että mitä jos ottaisin itseni hengiltä.

Myös hyvin vaikea ns. pysyä yhdellä tiellä vaan aina on joku uusi projekti tai asia mielessä, mutta pitkäjännitteisyyttä ei ole viedä sitä loppuun.

Hitto mikä kortti. Ja juu jos kohtaatte epävakaan niin en suosittele lähtemään siihen kelkkaan ellei tyyppi itse ole tietoinen ja tee asian eteen lujasti töitä.

Vierailija
55/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi naisia joilla on hyvä palkka ja omaisuutta, että pääsi matkoille, sai elämyksiä ja kuvattavaa Instaan.

Oliko nainen? 🙃

Vierailija
56/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi naisia joilla on hyvä palkka ja omaisuutta, että pääsi matkoille, sai elämyksiä ja kuvattavaa Instaan.

Oliko nainen? 🙃

Mies, mutta ymmärtääkseni kelpuutti naisten ohella myös miehiä.

Vierailija
57/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä uusi ihmissuhde tulee kuvaan juuri silloin kun parisuhteessa menee erityisen hyvin. Hieman epäloogista mielestäni.

Siinä kohtaa tulee pakokauhu sitoutumiskysymyksen kanssa.

Vierailija
58/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa tulee pakokauhu sitoutumiskysymyksen kanssa.

Yksi tällainen kertoi, ettei koskaan enää mene naimisiin. Kerran joutui menenemään kun muuten adoptio ei olisi onnistunut. Erosi sitten lapsen ollessa alle kouluikäinen.

Vierailija
59/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaniset ja depressiiviset tilat saattavat vaihdella jopa saman viikon aikana. Lääkkeitä ei halua käyttää vaikka ne tasaisivat elämää.

Epävakaa persoonallisuushäiriö on täysin eri asia kuin kaksisuuntainen mielialahäiriö.

Miksi ihmiset netissä kuvittelee voivansa diagnosoida muita, mistä se tulee, että kuvitellaan itsellä olevan sellaista tietotaistoa mikä lääkäriltäkin vaatii vuosien opiskelua ja perehtymistä ei vain ko ihmisen käytökseen ja myös ennen kaikkea motiiveihin.

Minusta sellaisissa ihmisissä on aina ollut jotain vikaa.

Epävakaa persoonallisuus on kuin kaksisuuntainen, mutta nopeammin vaihtuva.

Vierailija
60/125 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaniset ja depressiiviset tilat saattavat vaihdella jopa saman viikon aikana. Lääkkeitä ei halua käyttää vaikka ne tasaisivat elämää.

Epävakaa persoonallisuushäiriö on täysin eri asia kuin kaksisuuntainen mielialahäiriö.

Miksi ihmiset netissä kuvittelee voivansa diagnosoida muita, mistä se tulee, että kuvitellaan itsellä olevan sellaista tietotaistoa mikä lääkäriltäkin vaatii vuosien opiskelua ja perehtymistä ei vain ko ihmisen käytökseen ja myös ennen kaikkea motiiveihin.

Minusta sellaisissa ihmisissä on aina ollut jotain vikaa.

Epävakaa persoonallisuus on kuin kaksisuuntainen, mutta nopeammin vaihtuva.

Epävakaa persoonallisuushäiriö on enemmän sosiaaliseen kanssakäymisestä johtuvat ailahtelut ja ne voi laueta mistä tahansa. 

Kaksisuuntaisella ympäristö ei välttämättä vaikuta, vaan että ne vaihtelut tulevat kuin tulevat koska se johtuu enemmän aivojen toiminnasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän