Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin päivystykseen seitsemäksi tunniksi

Vierailija
02.03.2023 |

Mutta olin fiksu ja otin eväät mukaan. Kahvia termariin, vichyä, voileipää, välipalakeksejä, pähkinöitä ja kermakaramelleja. Omat lääkkeet tietysti.
Lisäksi oli bluetooth kuulokkeet ja täysi akku puhelimessa, sekä pädissä, vilkasukat, hierontapallo ja tyyny.

Kaikkea tarvitsin.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos "joutuu" päivystykseen niin ei ole aikaa kerätä tuollaista selviytymisboxia. Eli menit sinne huviksesi, viemään oikeasti tarvitsevien paikkoja. Niinpä niin.

No kyllä päivystykseen voi olla syytä mennä vaikkei olisikaan pyörtyneenä lattialla kuoleman kielissä.

Ai niinkuin miksi?

No esimerkkeinä tulee mieleen yhtäkkinen tummanpunaisen veren oksentaminen tai ripuloiminen, luun murtuminen, akuutti vatsakipu, rintakipu, halvausoireet. Kyllähän monikin soittaa päivystysapuun ja saa ohjeeksi kävellä itse päivystykseen. Eikö saisi mennä jos kykenee itse käyttämään puhelinta?

Eihän lanssiakaan saa tilata, jos puhelin vielä pysyy kädessä.

Ambulanssia ei koskaan "tilata". Kuka tahansa saa soittaa hätänumeroon 112 tai päivystysapuun 116117 ja kertoa oireensa, vastaaja päättää sen perusteella onko tarvetta ambulanssille vai ohjaako esim. kävelemään/menemään taksilla itse päivystykseen vai neuvooko seuraamaan oireita kotona.

Vierailija
42/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ap on tarvinnut kaiken hierontapallosta alkaen. On mahtanut olla näky, kun muuttokuorman kanssa saapuu lääkärin vastaanotolle. Ja karkit tietysti pitää olla mukana! Mikähän paikka mahtoi olla kipeänä, ei ainakaan maha, kun niin mässy kelpasi. 

Et ole suunnitellut kokonaan muuttaa sinne päivystyksen tiloihin? Voisit käyttää niiden sähköä, vettä (kai nyt jossain vaiheessa käyt suihkussakin?) jne.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos "joutuu" päivystykseen niin ei ole aikaa kerätä tuollaista selviytymisboxia. Eli menit sinne huviksesi, viemään oikeasti tarvitsevien paikkoja. Niinpä niin.

No kyllä päivystykseen voi olla syytä mennä vaikkei olisikaan pyörtyneenä lattialla kuoleman kielissä.

Niin kun ei pärjää kotona. Silloin yleensä ruoka ja viihde ei ole ensimmäisenä mielessä.

Vierailija
44/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran ollut sairaalan päivystyksessä

Väkisinkin tullut mieleen miten paljon tossa hommassa voitaisiin tehostaa.. Nyt tuo tuntuu olevan vain päätöntä häröilyä.

Vierailija
45/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kun ei pärjää kotona. Silloin yleensä ruoka ja viihde ei ole ensimmäisenä mielessä.

No jos minä joutuisin päivystykseen ja tietäisin että joudun siellä viipymään niin ottaisin kyllä joitain tarpeellisia tavaroita mukaan, jos siis olisin sen verran järkevässä kunnossa että osaisin ne pakata/pyytää miestä pakkaamaan puolestani. Mikä siinä nyt on niin väärin että varautuu jos siihen pystyy?

Vierailija
46/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että ap on tarvinnut kaiken hierontapallosta alkaen. On mahtanut olla näky, kun muuttokuorman kanssa saapuu lääkärin vastaanotolle. Ja karkit tietysti pitää olla mukana! Mikähän paikka mahtoi olla kipeänä, ei ainakaan maha, kun niin mässy kelpasi. 

Et ole suunnitellut kokonaan muuttaa sinne päivystyksen tiloihin? Voisit käyttää niiden sähköä, vettä (kai nyt jossain vaiheessa käyt suihkussakin?) jne.?

Mihin unohtui omat taulut ja taidekeramiikka? Mulla ne kulkee mukana joka paikkaan.

Vierailija
47/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos minä joutuisin päivystykseen ja tietäisin että joudun siellä viipymään niin ottaisin kyllä joitain tarpeellisia tavaroita mukaan, jos siis olisin sen verran järkevässä kunnossa että osaisin ne pakata/pyytää miestä pakkaamaan puolestani. Mikä siinä nyt on niin väärin että varautuu jos siihen pystyy?

Päivystyksessä on ahdasta ja paljon ihmisiä. Ylimääräiset tavarat vievät tilaa. Tyyny? Mihin ihmeeseen sitä tarvitaan? Makoilutilaa ei odotustilassa ole.

Vierailija
48/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksessä on ahdasta ja paljon ihmisiä. Ylimääräiset tavarat vievät tilaa. Tyyny? Mihin ihmeeseen sitä tarvitaan? Makoilutilaa ei odotustilassa ole.

Selän takana tuolilla istuessa tällä hetkellä.

Ap

Vierailija
49/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko hieromasauva mukaan?

Vierailija
50/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen päivystyksessä vanhempi rouva hoki ilmeisesti pojalleen, että enää ikinä ei tulla tänne ilman eväitä.

Heitä tietysti harmitti kun kahvi tuoksui nenään.

Vierailija
51/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on!

Vierailija
52/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä olla todella kipee, että tonne viitti mennä istumaan

Vierailija
53/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eteisessä aina kaapin hyllyllä varakassi, jossa on särkylääkkeitä lapsille ja aikuisille, pari pillimehua, pari vesipulloa, välipalapatukoita, karkkipussi, kuivattuja hedelmiä, lasten ja aikuisten villasukat, alusvaatteet kaikille, nenäliinoja, täysi vara-akku, lasten puuhavihko, kyniä, laastareita, avaruusviltti, puhallettava tyynyt jne. Vieressä lukitussa kaapissa on passit ja laatikossa kaikkein tärkeimmät muut tavarat (kauppakirjat, testamentit jne.)

Jos tulee kiire lähtö ihan minne vain, niin tuon kassin nappaamalla selviää ainakin vuorokauden melkein missä vain. Monesti on tullut laukku tarpeeseen: lapsen äkillinen sairaskohtaus ja tapaturma, isovanhemman äkillinen sairastuminen ja kuolinvuoteelle ehtiminen, jne. 

Meillä on myös molemmissa autoissa tällainen setti. Suosittelen kaikille. Tällaisia samanlaisia kasseja pidetään ihan normaaleina varautumiskeinoina kun asutaan maanjäristysalueilla. 

Vierailija
54/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää istumista. Ei riittänyt ultra vaan nyt odotellaan tietokonetomografiaa. Onneksi on eväät.

Vierailija
55/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa olla eväät, tekemistä ja omat lääkkeet mukana! Vein muutama kuukausi sitten pojan päivystykseen ja jonotimme kaikkinensa (odotus, röntgen ja verikokeet) 7 tuntia. Meni paljon mukavammin kun oli juotavaa, syötävää, kirja minulle ja leluja pojalle, siksi ajaksi kun ei nukkunut sylissäni.

Vierailija
56/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystykseen mennään tarpeesta, ei hengailemaan. Ensi kerralla varaat ihan sen kiireettömän ajan tksta ja syöt evääsi kotona.

Täällä maaseutukunnissa mennään päivystykseen jos pitää päästä samana päivänä lääkäriin. Kiireettömälle puolelle harvemmin pääsee samana päivänä vaan vapaat ajat on tulevina päivinä tai viikkoina tai jopa kuukausina.

Tottakai, ainut vaan että tässä nyt sitä lääkäriä selvästi samana päivänä tarvinnut.

Mistä sä sen tiedät? Sä tuskin olet lääkäri ja ollut siellä paikalla. Jos pitää kuvata, niin kyllä siellä jotakin on vialla.

Sama olisi ollut soittaa sika tälle aamulle kuvaan.

Vierailija
57/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin päivystykseen kuumeen takia ja oli ja aiemmin käynyt labrassa ja CRP oli koholla. Verenpaine oli matala ja minua pyörrytti, sain vuodepaikan, laittoivat nestetiputukseen ja ottivat lisää kokeita. Lekuri kävi vilkasemassa jä passitti kotiin, sanoi vaan että tule huomenna uudestaan. Menin kotiin ja heti aamusta takaisin, minulla olikin verenmyrkytys ja laittoivat silloin heti antibioottitiputukseen ja osastolle. Aika paha hoitovirhe lääkäriltä lähettää mut kotiin, onneksi jäin henkiin ja selvisin. 

Omat lääkkeeni olin ottanut mukaan, en muuta.

Vierailija
58/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUSin päivystyksessä loisit töissä noilla spekseillä?

Vierailija
59/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Djjd kirjoitti:

Muutaman kerran ollut sairaalan päivystyksessä

Väkisinkin tullut mieleen miten paljon tossa hommassa voitaisiin tehostaa.. Nyt tuo tuntuu olevan vain päätöntä häröilyä.

Miten sitä sinusta voitaisiin tehostaa? En usko, että saat kunnon käsitystä toiminnasta odotushuoneessa istumalla. Esim. sairaalapäivystyksissä yleensä sama lääkäri joka katsoo päivystyspotilaat käy myös vuodeosastoilla. Ja odotusaula on eri tiloissa kuin ambulanssilla tulevat, ym. Siinä on paljon töitä joita et pääse näkemään.

Vierailija
60/124 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin päivystykseen kuumeen takia ja oli ja aiemmin käynyt labrassa ja CRP oli koholla. Verenpaine oli matala ja minua pyörrytti, sain vuodepaikan, laittoivat nestetiputukseen ja ottivat lisää kokeita. Lekuri kävi vilkasemassa jä passitti kotiin, sanoi vaan että tule huomenna uudestaan. Menin kotiin ja heti aamusta takaisin, minulla olikin verenmyrkytys ja laittoivat silloin heti antibioottitiputukseen ja osastolle. Aika paha hoitovirhe lääkäriltä lähettää mut kotiin, onneksi jäin henkiin ja selvisin. 

Omat lääkkeeni olin ottanut mukaan, en muuta.

Jos CRP on alle 100, potilas ei kuole. Eli voidaan kotiuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi