Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua ymmärtämään mun miehen ajatuksen juoksua kun itse en ymmärrä

Vierailija
01.03.2023 |

Meillä lajitellaan erikseen muovit, lasit, metallit, kartongit ja biojäte. Muoviroskaa tulee ihan älyttömästi ja siksi onkin hyvä erotella se sekajätteestä, ettei meidän keittiön alle 10 litran roskis tule heti täyteen.

Mies oli tänään siivonnut keittiötä: laittanut kaksi kokonaista maitopurkkia, yhden muovisen jäätelöpurkin ja viilipurkkeja siihen pieneen sekajätteeseen, niin että koko roskis oli aivan täynnä.
Meillä on olemassa sisällä myös iso roskis sekajätteelle, johon viemme noita keittiön roskapusseja, tai joskus suoraa myös esim pizzalaatikoita.

Niin en vaan voi käsittää miten kukaan järjellinen ihminen laittaa kokonaisia, litistämättömiä maitopurkkeja sinne roskiin? Ja myös ne muoviroskat jotka täyttävät koko sekajätteen.
Olis edes vienyt ne sinne isoon roskikseen.

En vaan tajua. En hyvä jumala tajua. Onko toi tyhmyyttä? Vammaisuutta? Huolimattomuutta? Mitä se on?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitsalaatikot sekajätteeseen? Sekö on sit ok?

Ajattelin ihan samaa. Nehän kuuluu kartonkijätteeseen. Et itsekään siis ole täysin kartalla tässä asiassa. :D

Vierailija
82/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehen ajatuksenjuoksu on samanlainen tässä asiassa kuin minun:

Jåtteiden erottelu on harvinaisen turhaa viherpiperryspuuhaa ja kotitalouden jätteet parasta vain laittaa sekajätteisiin, ne palavat jätteenpolttoaineessa energiaksi.

T. Akateeminen nainen, Hki

No metalli ja ongelmajäte ja paristot olisi hyvä erotella kuitenkin, vaikka muut laittaisitkin samaan. Nämä aiheuttavat hankaluuksia ja myrkyllisiä päästöjä siellä energianpolttolaitoksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka moni ihminen laittaa pizzalaatikot kartonkiin :O ? (olettaen että se on se paikka sekajätteen sijaan)

Miksei laittaisi? Mikä siinä on vaikeaa? Osaisitko selittää, miksi pizzalaatikot on vaikeampi laittaa kartonkijätteeseen kuin esim. mehupurkit?

Vierailija
84/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sun miehellä on joko asennevika (välinpitämättömyys) tai sitten kaveri on oikeasti yksinkertainen.

Vierailija
85/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä ne sitten laitat? Käsittääkseni ne kuuluu laittaa sekajätteeseen

Viittiks miettiä mitä materiialia ne lootat on??? Nii että mihinkähän laittaisit, tsiisus mikä urpo.

Oliko tää joku baitti vai ootko oikeesti pihalla?  

Käyttämättömän pizzalaatikon voi lajitella kartonkiin. Tahriintunutta tai rasvaista kartonkia ei saa laittaa kartongikeräykseen, vaan se lajitellaan sekajätteeseen.

Kyllä käytettykin pizzalaatikko voi olla tahriintumaton, ja useimmiten onkin, jos se hyvn kuljetetaan.

Vierailija
86/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt liity kierrätykseen samalla tavalla, mutta mua sieppaa, kun mies heittää kaikki keittiön roskat tiskialtaaseen.

Jos kokkaa, on kuulemma helpompi heittää kaikki sinne. Millä logiikalla se voi olla helpompaa, että ne kaikki pitää sieltä lopuksi erikseen kaapia. Kananmunan, sipulin, porkkanan ym. kuoret, jauhelihapakkaus, säilykepurkit jne. Sen sijaan, että olisi roskakaapin ovi auki ja heittäisi suoraan sinne sitä mukaa kun jätettä tulee.

No jos hän nyt tekee mieuluummin noin, ja siivoaa sitten lopuksi vasta, niin miksi pitäisi puuttua, vaikka sun mielestä sun tapa olisi niiiiin paljon parempi. Ei sun tarvi tajutkaan, annetaan toisten tehdä niinkuin haluavat. Ärsyttävää ylipäätään puuttua jokaiseen pikkuasiaan.

Vierailija
87/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että teidän liitossa alkaa kilometrit olla täynnä, niin paljon raivoa viestiisi sisältyy sinänsä aika pienestä asiasta.

Vierailija
88/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin ongelmat. Hanki isompi roskis. Älä nillitä. Maailma ei teidän perheen roskien lajittelun ansiosta pelastu. Ei edes vaikka koko Suomi kierrättäisi ja litistäisi ja täyttäisi keittiöt erilaisilla jätastioilla viimeisen päälle. Silloin kun elämä on muutenkin haastavaa ja jaksamiset vähissä, en minä jaksa ainakaan miettiä muuta kuin että viskaan ne roskat sinne roskikseen. Tölkit kokonaisina. Metallin, pahvin, lasin ja lehdet erottele, muut menee sekajätteeseen. Mun energia menee tällä hetkellä siihen että jaksan herätä aamulla ja mennä töihin. Kiva että sentään roskat menee sinne roskikseen eikä jää tölkit pöydälle teilläkään? Sun elämä on varmaan aika huoletonta ja helppoa kun paukut riittää tällaisiin asioihin.

Vierailija
89/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka moni ihminen laittaa pizzalaatikot kartonkiin :O ? (olettaen että se on se paikka sekajätteen sijaan)

Miksei laittaisi? Mikä siinä on vaikeaa? Osaisitko selittää, miksi pizzalaatikot on vaikeampi laittaa kartonkijätteeseen kuin esim. mehupurkit?

Selittäkää tälle lapselle vielä uudestaan. Sillä on kyselyikä pahimmillaan.

Vierailija
90/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizzalaatikot ainakin meillä on yleensä tahriintumattomia.

Vierailija
91/97 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppiseksi elänyt ja olen ehkä kahdesti nähnyt tahriintumattoman pizzalaatikon. Toki, jos näin todella on (jos on syönyt kivikovaa pizzaa ilman tomaattikastiketta ja täytteitä), tokihan se kartonkiin kuuluu. Luulenpa suurimman osan ihmisistä kuitenkin lahittelevan ne sinne polttojätteeseen kuten kuuluu.

Vierailija
92/97 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppiseksi elänyt ja olen ehkä kahdesti nähnyt tahriintumattoman pizzalaatikon. Toki, jos näin todella on (jos on syönyt kivikovaa pizzaa ilman tomaattikastiketta ja täytteitä), tokihan se kartonkiin kuuluu. Luulenpa suurimman osan ihmisistä kuitenkin lahittelevan ne sinne polttojätteeseen kuten kuuluu.

Juu, kysymys miksei laiteta kartonkiin, kertoo sen että sinne on tungettu myös likaiset laatikot ja sit yritetään pelastaa kasvot väittämällä että ne on puhtaita kyllä.

Pizzalaatikot sekajätteeseen ellei ne sit ole käyttämättömiä tai ihmeen kaupalla puhtaita.

Vierailija
93/97 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Minkälaisessa huumassa menit noin tyhmään miehen kanssa naimisiin. Itse tunnut kuitenkin olevan penaalin terävin kynä.

Vierailija
94/97 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pikkusielusta taas. Käske miehesi jättää kaikki roskat sulle lajiteltavaksi, ongelma ratkaistu.

Vierailija
95/97 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mies on sanonut asiasta?

Vierailija
96/97 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että aviossa nyt pian 34 vuotta mutta en ole vieläkään sisällä naisen logiikassa. Se on ihan oma juttunsa. Siitä ei vaan saa kiinni.

Vierailija
97/97 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vain olla asenne EVVK.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä