Auttakaa mua ymmärtämään mun miehen ajatuksen juoksua kun itse en ymmärrä
Meillä lajitellaan erikseen muovit, lasit, metallit, kartongit ja biojäte. Muoviroskaa tulee ihan älyttömästi ja siksi onkin hyvä erotella se sekajätteestä, ettei meidän keittiön alle 10 litran roskis tule heti täyteen.
Mies oli tänään siivonnut keittiötä: laittanut kaksi kokonaista maitopurkkia, yhden muovisen jäätelöpurkin ja viilipurkkeja siihen pieneen sekajätteeseen, niin että koko roskis oli aivan täynnä.
Meillä on olemassa sisällä myös iso roskis sekajätteelle, johon viemme noita keittiön roskapusseja, tai joskus suoraa myös esim pizzalaatikoita.
Niin en vaan voi käsittää miten kukaan järjellinen ihminen laittaa kokonaisia, litistämättömiä maitopurkkeja sinne roskiin? Ja myös ne muoviroskat jotka täyttävät koko sekajätteen.
Olis edes vienyt ne sinne isoon roskikseen.
En vaan tajua. En hyvä jumala tajua. Onko toi tyhmyyttä? Vammaisuutta? Huolimattomuutta? Mitä se on?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Pitsalaatikot sekajätteeseen? Sekö on sit ok?
Mihin sinä ne sitten laitat? Käsittääkseni ne kuuluu laittaa sekajätteeseen
Tosta kasasta saa sen kuvan et ne jätteet lojuu pöydällä ja sit ne vaan nopsaan siivotaan pois.
Kiire siivota, ei ajatellut.
Viilipurkit menee aika helposti lojumatta heti muoviin. Maitopurkki valuu puol tuntia ja litistettynä pahviin. Muovisen jäätelöpakkauksen pesee ja käyttää uudestaan pari kertaa. En läjäis tollasia pöydälle. Joko suoraan roskiin tai omaan lajiroskiin.
Sama, ei vaan kykene ymmärtämään äijän järjenjuoksua! Itse on ollut hommaamassa kierrötyssysteemit keittiöön, niin ei, ei saa ta na äijä kykene laiskuuttaan, tyhmyyttään, välinpitämättömyyttään selättämään. Ja ikää on jo 50+!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä yks tyhmä! Eikö ymmärrys riitä, pahvi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä yks tyhmä! Eikö ymmärrys riitä, pahvi!
No valaiseppa tyhmää? Kartonkiinhan niitä ei saa laittaa, elleivät ole puhtaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatko mulle pillua, jos lupaan laittaa jätteet just sinne minne sinä haluat?
Lause, minkä toivoisin kuulevani omalta pihtaavalta mieheltäni. Vieraat miehet ei sorry vaan kiinnosta.
Miksei? Mulla on iso jorma.
No ei ole ihme, ettet saa naista, kun pitää jankata. Etkö ymmärrä toista, että ei on ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viittiks miettiä mitä materiialia ne lootat on??? Nii että mihinkähän laittaisit, tsiisus mikä urpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viittiks miettiä mitä materiialia ne lootat on??? Nii että mihinkähän laittaisit, tsiisus mikä urpo.
Oliko tää joku baitti vai ootko oikeesti pihalla?
Käyttämättömän pizzalaatikon voi lajitella kartonkiin. Tahriintunutta tai rasvaista kartonkia ei saa laittaa kartongikeräykseen, vaan se lajitellaan sekajätteeseen.
Suomiäijöt on niin velttoja, ei riitä kyky edes jötteiden lajitteluun. Teiniurpoja.
Mä en myöskään ymmärrä tuollaista toimintaa. Meillä mies vie (muka salaa etten huomaa) remonttikaljapakettien muovi+pahvipakkaukset piharoskikseen. Kun on NIIIIIIIIN raskasta sitten kaljat juotuaan tuoda edes sitä pakettia sisälle, että voisin ne "lajitella" eli niinkin raskaan työn tehdä kuin ottaa sen pahvin pois sieltä muovin sisältä ja laittaa sen sytykkeeksi takkapuiden sekaan ja sen muovin muovinkeräyspussiin. Sisällä ei voi lajitella edes banaaninkuoria kompostiastiaan, kun "Eihän kukaan voi tietää, mikä kuuluu mihinkin". Jännä juttu, että neljä lasta meillä osaa lajitella ihan automaattisesti ilman, että edes kysyvät minulta, mihin mikäkin kuuluu (kissanruokapurkit metalliin, jukurttipurkit muoviin, likaiset kissanruokapussit sekajätteisiin, kananmunankuoret kompostiin... ihan perusasioita).
Jännä juttu on se, että MUN pitää osata esimerkiksi resetoida wifi-verkko tai lukea auton vikakoodit (asioita, jotka ovat tulleet elämäämme viimeisten 10v aikana), mutta mies ei pysty oppimaan sitä, että toisi edes ne roskat mulle, että mä lajittelen (lajittelu on ollut meillä käytössä noin 20v).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttämättömän pizzalaatikon voi lajitella kartonkiin. Tahriintunutta tai rasvaista kartonkia ei saa laittaa kartongikeräykseen, vaan se lajitellaan sekajätteeseen.
Tulihan se vastaus sieltä, mutta kesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Tosin oon aika varma että miehenä et kykene lajittelemaan roskia oikein joten...
Mutta osaan kyllä seurata ohjeita. Koska tavataan?
Oot ihana mies. Sulla varmaan riittää vientiä. Olisi ihanaa kun mies vaan lajittelisi roskat oikein. Kiihottava ajatus. Tosi mies osaa lajitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se vastaus sieltä, mutta kesti!
Voi hyvä luoja
No nyt ollaan vuosisadan suurimman ongelman äärillä!
Vierailija kirjoitti:
Mä en myöskään ymmärrä tuollaista toimintaa. Meillä mies vie (muka salaa etten huomaa) remonttikaljapakettien muovi+pahvipakkaukset piharoskikseen. Kun on NIIIIIIIIN raskasta sitten kaljat juotuaan tuoda edes sitä pakettia sisälle, että voisin ne "lajitella" eli niinkin raskaan työn tehdä kuin ottaa sen pahvin pois sieltä muovin sisältä ja laittaa sen sytykkeeksi takkapuiden sekaan ja sen muovin muovinkeräyspussiin. Sisällä ei voi lajitella edes banaaninkuoria kompostiastiaan, kun "Eihän kukaan voi tietää, mikä kuuluu mihinkin". Jännä juttu, että neljä lasta meillä osaa lajitella ihan automaattisesti ilman, että edes kysyvät minulta, mihin mikäkin kuuluu (kissanruokapurkit metalliin, jukurttipurkit muoviin, likaiset kissanruokapussit sekajätteisiin, kananmunankuoret kompostiin... ihan perusasioita).
Jännä juttu on se, että MUN pitää osata esimerkiksi resetoida wifi-verkko tai lukea auton vikakoodit (asioita, jotka ovat tulleet elämäämme viimeisten 10v aikana), mutta mies ei pysty oppimaan sitä, että toisi edes ne roskat mulle, että mä lajittelen (lajittelu on ollut meillä käytössä noin 20v).
Joo, sama täälläkin. Mies ei ikinä, siis ikinä lue yhtäkään käyttöopasta, että osais vaikka resetoida jonku auton vian tai koota Ikean hyllyn tai ymmörtää mitä tiskikoneen vikailmoitus tarkoittaa. On niin laiska ja vätys, että ei jaksa. Ja sitten se Ikean hylly pitää purkaa, kun ei vaan kykene ohjeita lukemaan!!
Käsittämätöntä velttoilua ja ehkä kyvyttömyyttä ymmörtää luettua?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Tosin oon aika varma että miehenä et kykene lajittelemaan roskia oikein joten...
Oot ihana mies. Sulla varmaan riittää vientiä. Olisi ihanaa kun mies vaan lajittelisi roskat oikein. Kiihottava ajatus. Tosi mies osaa lajitella.
Joku kiihottuu roskista? Noh.. fetissinsä kullakin. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kiihottuu roskista? Noh.. fetissinsä kullakin. eri
Luetun ymmärtäminen voi joskus olla vaikeaa
Miksi miesten pitäisi osata? Tee itse, niin minäkin teen. N31
Niin mikä siinä on se ongelma, kertokaa miehet?
Ei tietenkään, nuo kaikki viisi tiskialtaan alle mahtuvaa pönikkää täyttävät koko saatanan kämpän.