Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua ymmärtämään mun miehen ajatuksen juoksua kun itse en ymmärrä

Vierailija
01.03.2023 |

Meillä lajitellaan erikseen muovit, lasit, metallit, kartongit ja biojäte. Muoviroskaa tulee ihan älyttömästi ja siksi onkin hyvä erotella se sekajätteestä, ettei meidän keittiön alle 10 litran roskis tule heti täyteen.

Mies oli tänään siivonnut keittiötä: laittanut kaksi kokonaista maitopurkkia, yhden muovisen jäätelöpurkin ja viilipurkkeja siihen pieneen sekajätteeseen, niin että koko roskis oli aivan täynnä.
Meillä on olemassa sisällä myös iso roskis sekajätteelle, johon viemme noita keittiön roskapusseja, tai joskus suoraa myös esim pizzalaatikoita.

Niin en vaan voi käsittää miten kukaan järjellinen ihminen laittaa kokonaisia, litistämättömiä maitopurkkeja sinne roskiin? Ja myös ne muoviroskat jotka täyttävät koko sekajätteen.
Olis edes vienyt ne sinne isoon roskikseen.

En vaan tajua. En hyvä jumala tajua. Onko toi tyhmyyttä? Vammaisuutta? Huolimattomuutta? Mitä se on?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehen ajatuksenjuoksu on samanlainen tässä asiassa kuin minun:

Jåtteiden erottelu on harvinaisen turhaa viherpiperryspuuhaa ja kotitalouden jätteet parasta vain laittaa sekajätteisiin, ne palavat jätteenpolttoaineessa energiaksi.

T. Akateeminen nainen, Hki

Mutta miten tämä toimii meidän tilanteessamme, jossa tarvitaan tulisijoihin sytykettä (ne pahvit, esimerkiksi likaiset pizzalaatikot) ja kasvimaalle kompostimultaa, jota varten pitäisi osata laittaa se banaaninkuori kompostikippoon? Meillä ei myöskään ole kaukolämpöä, joten jätteenpolttolaitoksessa palava jäte ei hyödytä meitä edes sillä tavalla, mutta omassa takassa/pannussa/kaminassa palaessa ne tuottaisivat meille lämpöä-

Vierailija
62/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen nainen, eikä ole tullut mieleen, että maitotölkkiä ei saisi laittaa litistämättä roskiin. En ole koskaan litistänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen, eikä ole tullut mieleen, että maitotölkkiä ei saisi laittaa litistämättä roskiin. En ole koskaan litistänyt.

Ei se kiellettyä ole, mutta jos tila ei riitä roskille, niin litistäminen on ainoa ratkaisu.

Vierailija
64/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitsalaatikot sekajätteeseen? Sekö on sit ok?

Siis kuinka moni ihminen laittaa pizzalaatikot kartonkiin :O ? (olettaen että se on se paikka sekajätteen sijaan)

Vierailija
65/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan on ok. Se on likaantunut ruuasta, eikä kuulu pahvin tai kartongin keräyspisteeseen.

Vierailija
66/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittele puhdas pizzalaatikko kartongin keräykseen ja likainen polttokelpoiseen jätteeseen.

67/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vain niin tyhmä. Tässä taas yksi todiste ettei järki paljon juokse.

Vierailija
68/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se elämä vaan vaikeaa, kun sen oikein oivaltaa.

Onneksi meillä kierrätetään rennolla otteella, eikä mielisairaalla pieteetillä jokaista roskamurua vahdaten.

Ap:n talouden myrkyllisen musta ilmapiiri välittyy kivasti ihan tekstinkin välityksellä. Huh.

Vierailija
69/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen yksi maapallon halaaja joka nalkuttaa kun kumppani ei toteuta omaa trendikästä ideologiaa. Kai nyt vielä valitat jos miehesi ei äänestä vihreitä kun sinä niin haluat?

Vierailija
70/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka moni ihminen laittaa pizzalaatikot kartonkiin :O ? (olettaen että se on se paikka sekajätteen sijaan)

Minä vien ne aina kartongin keräykseen. Ei ne nyt niin likaisia ole.

Vierailija
71/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos miestäsi ei vain kerta kaikkiaan kiinnosta koko asia?

Vierailija
72/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli muutama viikko sitten juttu lajittelijasta, joka fanaattisesti litistää kaiken mahdollisimman pieneksi, ideana että taloyhtiön roskiksiin mahtuu enemmän ja kustannukset ei kasva. Ja tää lajittelija on muuten MIES. https://www.hs.fi/koti/art-2000009236430.html

Vierailija
73/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatko mulle pillua, jos lupaan laittaa jätteet just sinne minne sinä haluat?

Lause, minkä toivoisin kuulevani omalta pihtaavalta mieheltäni. Vieraat miehet ei sorry vaan kiinnosta.

oo ilman sitte

Vierailija
74/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla muuta elämää kuin roskien palvominen ja jätenatseilu?

Vierailija
75/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en myöskään ymmärrä tuollaista toimintaa. Meillä mies vie (muka salaa etten huomaa) remonttikaljapakettien muovi+pahvipakkaukset piharoskikseen. Kun on NIIIIIIIIN raskasta sitten kaljat juotuaan tuoda edes sitä pakettia sisälle, että voisin ne "lajitella" eli niinkin raskaan työn tehdä kuin ottaa sen pahvin pois sieltä muovin sisältä ja laittaa sen sytykkeeksi takkapuiden sekaan ja sen muovin muovinkeräyspussiin. Sisällä ei voi lajitella edes banaaninkuoria kompostiastiaan, kun "Eihän kukaan voi tietää, mikä kuuluu mihinkin". Jännä juttu, että neljä lasta meillä osaa lajitella ihan automaattisesti ilman, että edes kysyvät minulta, mihin mikäkin kuuluu (kissanruokapurkit metalliin, jukurttipurkit muoviin, likaiset kissanruokapussit sekajätteisiin, kananmunankuoret kompostiin... ihan perusasioita).

Jännä juttu on se, että MUN pitää osata esimerkiksi resetoida wifi-verkko tai lukea auton vikakoodit (asioita, jotka ovat tulleet elämäämme viimeisten 10v aikana), mutta mies ei pysty oppimaan sitä, että toisi edes ne roskat mulle, että mä lajittelen (lajittelu on ollut meillä käytössä noin 20v).

Joo, sama täälläkin. Mies ei ikinä, siis ikinä lue yhtäkään käyttöopasta, että osais vaikka resetoida jonku auton vian tai koota Ikean hyllyn tai ymmörtää mitä tiskikoneen vikailmoitus tarkoittaa. On niin laiska ja vätys, että ei jaksa. Ja sitten se Ikean hylly pitää purkaa, kun ei vaan kykene ohjeita lukemaan!!

Käsittämätöntä velttoilua ja ehkä kyvyttömyyttä ymmörtää luettua?!

Ja silti jatkat sen kanssa. Hiukan turhaa siinä yhtään valittaa.

Vierailija
76/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vien ne aina kartongin keräykseen. Ei ne nyt niin likaisia ole.

Ja samalla mahdollisesti pilaat yhden erän kierrätyskartonkia?

Mä en ymmärtänyt aloittajan isoa sekajätepussia ja samalla  sanoo kierrättävänsä? Sulla on siis kaksi sekajäteastiaa sisällä? Millä tavalla sä kierrätät?

Silloin kun mies on reissussa niin mulla on paperikassi kierrätyskassina. Eli erottelen kotona erikseen biojätteen ja muovin ja loput kierrätettävät (metallit, lasit, paperit, pahvit, patterit, kynttilöiden loput) menevät paperipussiin ja sitten sekajäte vessan pikkuroskikseen. Teen kaupassa ostokset ajatuksella, että saan ostoksen sivutuotteet lajiteltua jatkojalostusta varten. Tuohon paperipussiin laitan siis kaikki kierrätettävät ja sitten sen kanssa menen kierrätyshuoneeseen ja lajittelen sieltä omiin astioihin tuotteet. Sekajätettä ei tule oikeastaan ollenkaan kun olen yksin ja siihen riittää hyvin vessan pikkuroskis. Kun mies on kotona niin silloin kierrätetään biojäte ja pahvit ja paperit, loput menevät sekajätteeseen. Hän on tähän suostunut ja tätä kunnioitan. Jos hän ei halua kierrättää enempää niin en mä voi aikuista ihmistä alkaa pakottamaan ja itse myös sopeudun tilanteeseen. Ei meillä nyt niin paljoa sitä pois laitettavaa tule, ettäkö maapallo siitä tuhoutuisi meidän osalta. Ollaan muuten hyvinkin ekologinen pariskunta.

Vierailija
77/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei likaisia pahveja, kuten pitsalaatikot usein on, kuulu laittaa pahvinkeräykseen, vaan sekajätteeseen (mikä yleensä nykyään tarkoittaa enengiajätettä, mikä ei ole kovin huono vaihtoehto enää ympäristölle vrt. ennen oli kaatopaikat tms.)

Ap taas voisi vähän rauhoittua. Ei ole oikeasti hermostumisen paikka, jos joskus menee pari maitopukkia sekjätteeseen tms. Hyvä tietenkin, jos ei ole oikeita ongelmia, mutta vähän asioita nyt mittasuhteisiin, menee överinipottamiseksi tuollainen maitopurkista raivostuminen. Mitä jos vastapainoksi palauttaisit mieleen puolisosi hyviä ominaisuuksia, piirteitä ja tekoja? Vai onko teillä sielä tämän takana kuitenkin jotain isompia ongelmia, kun noin hermostut tällaisesta pienestä asiasta?

Vierailija
78/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet ukkosi valinnut, vai etkö kiinnittänyt mihinkään asiaan huomiota ennenkuin päätit, että tässä on elämäsi tosi mies.

Vierailija
79/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää voi olla jäävuoren huippu vasta.

Vierailija
80/97 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on menty yksiin mieslapsen kanssa. Keräätkö lattialta likaisia sukkia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi