Muuttuiko elämä tylsäksi kun lapset kasvoivat aikuisiksi? Vai oliko se helpotus?
Kommentit (12)
Vähän se muuttui tylsäksi kun lasten ympärillä oli kaikenlaista harrastusta joiden kautta tapasi ihmisiä. Sitten tuli käytyä esim uimassa ja pulkkamäessä johon en todellakaan muuten lähtisi.
Mulla on ollut vähän vaikeuksia sopeutua. Asun siis yksin. Olen kuitenkin pikku hiljaa alkamassa nauttia tästä, siltä ainakin tuntuu. Pari vuotta on mennyt ihmetellessä. Mutta sekin vaikutti, kun tuli myös ero samoihin aikoihin.
Meillä ei hulabaloo muuttunut mihinkään, lasten tilalle tuli lastenlapset:) Mutta en yhtään kaipaa sitä kurahaalari ja harrastusrumbaa enää!
Tekemistä on enemmän kuin ikinä ennen vaikken ole enää töissäkään.
Helpotus on. Nyt jää aikaa parisuhteelle ja harrastuksille
Ehdottomasti helpotus, nepsylapsi pärjää hienosti itsenäisessä elämässä.
Muuttui tylsemmäksi, mutta muuten on mukavaa.
Lapsen tietä on ollut koko ajan hienoa seurata, ja nyt kun hän on itsenäinen nuori aikuinen, se on edelleen hienoa. Eli ei ole muuttunut tylsäksi, eikä ole myöskään helpotus. Hiukan tässä tietysti täytyy määritellä itsensä uudelleen, ja se on vähän haikeaa, mutta myös ihan kivaa.
Sen verran muuttui tylsäksi että piti alkaa etsiä itselle harrastuksia.
Musta tuntuu että joko masennun tai lan juomaan. Ehkä molemmat. Ero tulee varmaan samassa rytäkässä.
Elämäni ei ole ollut koskaan tylsää ja en usko, että se tuleekaan koskaan sellaiseksi.
Lasten ollessa pieniä oli tietenkin erilaisia ja mielenkiintoisia sekä hauskoja juttuja, joita teimme yhdessä paljon, mutta eiväthän ne mielenkiintoiset asiat maailmasta lopu, vaikka lapsista kaksi on jo aikuisia.
En ole elänyt koskaan pelkästään lasteni kautta, vaan olen ollut kiinnostunut muistakin asioista ja harrastanut erilaisia lajeja muutenkin. Samoin mieheni tietenkin myös. Ei meistä koskaan tullut vain ja ainoastaan lapsille omistautuvia vanhempia, vaan esimerkiksi minä opiskelin lasten ollessa pieniä uuden ammatin itselleni.
N48
Nautin elämästä, lähden taas reissuun ensi viikolla.
Ei todellakaan ole tylsää. Nyt on aikaa tehdä kaikkea sitä, mitä ei ehtinyt tehdä kun lapset olivat pieniä. On vaikka kuinka paljon asioita joihin nyt haluan laittaa aikaa ja energiaa.