"Miksi aina sanotaan että kauniita kohdellaan paremmin kuin muita? Ei mua ainakaan kohdella hyvin!"
Tarkoittaako toi ettei sanoja oikeasti ole niin kaunis kuin luulee? Jos olisi oikeasti kaunis, häntäkin kohdeltaisiin hyvin?
Kommentit (77)
Toisaalta kauniille on varmasti helpompaa olla tyly ajatellen, ettei noin kaunis pahoita mieltään vaikka sanoisin miten rumasti, koska hänellä on kaikki asiat kuitenkin täydellisesti. Tavallaan kaunis ihminen menettää ihmisyytensä, hän on objekti.
Vierailija kirjoitti:
Minä koen että saan huonompaa kohtelua ulkonäköni takia. Kasvojenpiirteeni ovat hyvin rujot. Perusilmeeni on sellainen vihainen johtuen paksuista, matalalla olevista kulmakarvoista. Usein säikähdän peiliin katsoessani kun päässäni minulla on sellainen neutraalin iloinen ilme, ja peilistä katsookin takaisin äreä mörkö :D
En ole ikinä kuullut olevani kaunis. Paitsi joo pimeällä, kun huutelija on ollut takanani tai kaukana. Parhaat kehut jotka olen saanut ovat "no oot sä ihan nätti". Koen olevani näkymätön: nimeäni ei muisteta, kukaan ei todellakaan ole tullut ikinä iskemään missään ja jos yritän lähestyä itse miehiä se koetaan häirintänä.
Kadonnut sisareni! Koronamaskien aikaan muuten tunnuin saavan moninverroin parempaa palvelua kaikkialla, kenties rujot piirteeni ovat sopivasti kasvojen alaosassa.
Minua on kyllä joskus yritetty "iskeä", oletettavasti viimeisenä vaihtoehtona kun ei kukaan muu ole lähtenyt mukaan. Muuten kyllä miehet torjuvat aivan tavallisen ystävällisyydenkin, kai peläten, että hyi tuo koettaa iskeä. Ja naiset myös. Kai minussa on jotakin niin pahanpäiväisesti epäilyttävää, että minun kanssani ei uskalleta näyttäytyä tai antaa minkäänlaista signaalia, joka voisi houkutella minut lähestymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. Helena Lindgren on sanonut että häntä kohdellaan paremmin koska on kaunis. Eikä ehkä johdu pelkästään siitä että on julkkis koska mun mielestä puhui siinä kohtelustaan ulkomaillakin.
https://www.google.com/search?q=Helena+Lindgren&client=ms-android-samsu…
"Koska olen kaunis" 😂😂😂😂😂😂😂😂
Kuvista löytyy aivan jumalaisen kaunis Helena, ja välillä vähän väsyneempi. Hän on jo pitkälti yli kuusikymppinen, mutta oli nuorena todella huomitaherättävän näköinen (hyvässä mielessä). Ja jos kuusikymppinen näyttää tuolta, niin todennäköisesti saa ihan erilaista kohtelua kuin esimerkiksi minä, joka näytän nyt viisikymppisenä jo liki seitsemänkymppiseltä verrattuna Lindgreniin.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Oikeasti todella kauniit saavat ihan hirvittävät määrät vihaa niskaansa aina ja kaikkialla! Kateushan se sen tekee! Ilkeää kohtelua, murhaavia mulkaisuja, työpaikkakiusaamista, ulossavustamista, mustamaalaamista ja valheiden levittelyä selän takana, parhaimmillaankin ulkopuolelle sulkemista ja hiljaista kohtelua. Lisää tämä vielä koulu- ja harrastusmaailmaan ym kaveriporukoihin ja mieti, miten hyvin itse jaksaisit tällaista aina ja kaikkialla.
Ja päinvastoin, minun kokemukseni mukaan mieluiten palkataan sellaisia tavallisia ja keskinkertaisia, helposti lähestyttävän näköisiä tai ihan sieviä taviksia kuin kaunottaria, jottei kenenkään tarvitsisi tuntea alemmuutta ja tuskaisaa kateutta tai miesten mennä himosta sekaisin. Tavallisten keskinkertaisuuksien kesken työt sujuu parhaiten.
Myös incel-miehet vihaavat komeita "chad"-miehiä, jotka saavat kaikki naiset.
Suomessa todellakin on valttia ollut "ei tehrä tästä nyt numeroo"- ulkonäkö, niin miehillä kuin naisillakin. Sellainen perustavallinen. USAssa taas on aivan itsestäänselvää, että hyvännäköinen, komea, lihaksikas, pitkä saa paikan, jos toinen vaihtoehto on lyhyt, lihava tai ihan vaan tylsän näköinen.
Ai ei vaikuta kohteluun... Höpön löpön. Olen kaunis ja ainakin miehiin sillä on todella huomattava vaikutus. Hyvässä ja pahassa.
Minä olin nuorena hoikka ja kaunis. En laittautunut, en tälläytynyt, enkä pukeutunut kalliisti.
Miehet kohteli aina hyvin, naiset kohteli aina huonosti. Mitä se kertoo, sitä en tiedä, sillä kohtelin molempia samalla tavalla, kun en ole ikinä ollut mikään miestennielijä, mutta jotain se kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaa nyt hyvänen aika joku linkki tämmöiseen tutkimukseen ja miten se on tehty! Ei riitä että kertoo jonkun oman esimerkin kuinka kerran yksi myyjä sanoi mulle häjysti mutta mun kauniille kaverille nätisti.
Etsippä itse. Artikkeleita on useita netin ihmeellisessä maailmassa. Sieltä pääset tutkimuksiin käsiksi.
Toki voin etsiä mutta ajattelin että täältä joku olisi näppärästi linkannut. Fiksut ihmiset useinkin pistää sen tutkimuslinkin väittäessään jotain asiaa kivenkovaan todeksi.
Tai sitten niin, että fiksut osaavat kyseenalaistaa omaa kokemustaan ja etsiä itse tietoa asiasta.
Se, että sinä koet, että sinua kohdellaan huonosti siksi, että olet kaunis, on vain sinun kokemus.
Todennäköisesti defenssi, joko siitä, ettet halua katsoa omaa käytöstäsi tai kateuttasi silmiin, vaan siirrät omat tunteesi muihin.
Monesti nämä "kauniita kohdellaan huonosti" hokevat ihmiset ovat monesti itse todella tylyjä, eikä usein edes kauniita.
Tuo arvio on vain oman kokemukseni mukaan.
Hä? Missä mä olen sanonut että mua kohdellaan huonosti kun olen kaunis?? Päinvastoin, oon taviksen näköinen ja saan 99% hyvää palvelua.
No onhan tämä totta. Ihan työelämässä todettu. Saavat jopa työpaikan helpommin. Jos samat taidot rumemman kanssa, kaunis palkataan.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tämä totta. Ihan työelämässä todettu. Saavat jopa työpaikan helpommin. Jos samat taidot rumemman kanssa, kaunis palkataan.
Tästä oma kokemus. Vaikka olen pätevä, niin aina muut menneet mun edelle. Eipä kukaan halua ruman kanssa olla tekemisissä kuin pakon edessä. Onneksi kuitenkin on nyt työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemus on että kohtelu vaihtelee. Olen aina ollut se tyyppi jota joko vihataan tai rakastetaan, ja uskon myös ulkonäölläni olevan asian kanssa jotain tekemistä. Esimerkiksi eräs ihminen oli puhunut ettei pidä minusta, vaikka en ollut koskaan sanonut tälle ihmiselle sanaakaan, enkä ollut muutenkaan missään tekemisissä. Tiesimme toisemme vain ulkonäöltä. Tällaisia vastaavan tyyppisiä tapauksia on ollut useampia.
Minulla on samoja kokemuksia elämän varrelta. Yleensä toiselta naiselta on vaadittu hyvää itsetuntoa ja toisaalta myös ulkonäköä että ollaan tultu tutuiksi. Lasten saamisen jälkeen tilanne vähän helppotti.
Mutta yleensä saan aina rikkoa jään, ihan sama missä tilanteessa olen.
Ja harvoin on kehuttu kauniiksi, ellei sanoja ole ollut humalassa tai olen ollut ulkomailla (eikä puhuta nyt edes etelän maista). Peilistä on kuitenki katsonut aina kaunis nainen, mutta olen myös kylmän näköinen. En naapurintyttö, en keijumainen, vaan kova ja kylmä.
No miksi sitten edes oletat olevasi kaunis? Kyllä oikeasti kaunis sen kuulee ja useasti.
Väärin. Naiset eivät kehu oikeasti kaunista naista, koska ottaa koville. Nähty monet kerrat kuinka sille tavikselle tungetaan suut ja silmät täyteen kehuja, kaunotarta vähätellään ja hänestä etsitään pienimmätkin viat. Miehet lähestyvät mielummin tavista, koska ei itsetunto riitä kauniin lähestymiseen. Tuijottavat kyllä ku lehmä uutta porttia.
Ja monet myös kuvittelevat taviksen olevan automaattisesti parempi luonne. Oman kokemuksen mukaan kaunein nainen, jonka kanssa olen ollut tekemisissä oli myös herttasin.
Luulen että tämä riippuu siitä, minkä tyyppinen se kaunis nainen on. Ehkä joku viimeisen päälle pyntätty, kovan näköinen missityyppi saattaa pelottaa miehiä, mutta luonnonkaunis ja ei-niin-laitettu, maanläheisempi kerää kyllä lähestymisiä ja ihan kaikenlaisilta miehiltä. Kuulun itse tähän jälkimmäiseen ryhmään, joten puhun kokemuksesta. Rumat miehet ja kaikenlaiset ällöt juopotkin ottavat matalalla kynnyksellä kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa nyt hyvänen aika joku linkki tämmöiseen tutkimukseen ja miten se on tehty! Ei riitä että kertoo jonkun oman esimerkin kuinka kerran yksi myyjä sanoi mulle häjysti mutta mun kauniille kaverille nätisti.
Kokeile vaikka tällaista hakua:
https://scholar.google.com/scholar?hl=fi&as_sdt=0%2C5&q=beautiful+peopl…
Kaunis, joka hymyilee ja on puhelias: keskimäärin hyvää kohtelua, miehet saattaa luulla että on kiinnostunut, naiset vaihtelevasti ystävällisiä tai kateellisia
Kaunis, joka on totinen: kaikki ajattelevat, että mikä ylimielinen prinsessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemus on että kohtelu vaihtelee. Olen aina ollut se tyyppi jota joko vihataan tai rakastetaan, ja uskon myös ulkonäölläni olevan asian kanssa jotain tekemistä. Esimerkiksi eräs ihminen oli puhunut ettei pidä minusta, vaikka en ollut koskaan sanonut tälle ihmiselle sanaakaan, enkä ollut muutenkaan missään tekemisissä. Tiesimme toisemme vain ulkonäöltä. Tällaisia vastaavan tyyppisiä tapauksia on ollut useampia.
Minulla on samoja kokemuksia elämän varrelta. Yleensä toiselta naiselta on vaadittu hyvää itsetuntoa ja toisaalta myös ulkonäköä että ollaan tultu tutuiksi. Lasten saamisen jälkeen tilanne vähän helppotti.
Ja harvoin on kehuttu kauniiksi, ellei sanoja ole ollut humalassa tai olen ollut ulkomailla (eikä puhuta nyt edes etelän maista). Peilistä on kuitenki katsonut aina kaunis nainen, mutta olen myös kylmän näköinen. En naapurintyttö, en keijumainen, vaan kova ja kylmä.
No miksi sitten edes oletat olevasi kaunis? Kyllä oikeasti kaunis sen kuulee ja useasti.
Väärin. Naiset eivät kehu oikeasti kaunista naista, koska ottaa koville. Nähty monet kerrat kuinka sille tavikselle tungetaan suut ja silmät täyteen kehuja, kaunotarta vähätellään ja hänestä etsitään pienimmätkin viat. Miehet lähestyvät mielummin tavista, koska ei itsetunto riitä kauniin lähestymiseen. Tuijottavat kyllä ku lehmä uutta porttia.
Ja monet myös kuvittelevat taviksen olevan automaattisesti parempi luonne. Oman kokemuksen mukaan kaunein nainen, jonka kanssa olen ollut tekemisissä oli myös herttasin.Luulen että tämä riippuu siitä, minkä tyyppinen se kaunis nainen on. Ehkä joku viimeisen päälle pyntätty, kovan näköinen missityyppi saattaa pelottaa miehiä, mutta luonnonkaunis ja ei-niin-laitettu, maanläheisempi kerää kyllä lähestymisiä ja ihan kaikenlaisilta miehiltä. Kuulun itse tähän jälkimmäiseen ryhmään, joten puhun kokemuksesta. Rumat miehet ja kaikenlaiset ällöt juopotkin ottavat matalalla kynnyksellä kontaktia.
Joo muakin lähestyy ne kaikkeista hulluimmat. Kiva olla ääliömagneetti. Ite myös sellanen luonnonkaunis ja melko kiltin näköinen eli helposti lähestyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Oikeasti todella kauniit saavat ihan hirvittävät määrät vihaa niskaansa aina ja kaikkialla! Kateushan se sen tekee! Ilkeää kohtelua, murhaavia mulkaisuja, työpaikkakiusaamista, ulossavustamista, mustamaalaamista ja valheiden levittelyä selän takana, parhaimmillaankin ulkopuolelle sulkemista ja hiljaista kohtelua. Lisää tämä vielä koulu- ja harrastusmaailmaan ym kaveriporukoihin ja mieti, miten hyvin itse jaksaisit tällaista aina ja kaikkialla.
Ja päinvastoin, minun kokemukseni mukaan mieluiten palkataan sellaisia tavallisia ja keskinkertaisia, helposti lähestyttävän näköisiä tai ihan sieviä taviksia kuin kaunottaria, jottei kenenkään tarvitsisi tuntea alemmuutta ja tuskaisaa kateutta tai miesten mennä himosta sekaisin. Tavallisten keskinkertaisuuksien kesken työt sujuu parhaiten.
Myös incel-miehet vihaavat komeita "chad"-miehiä, jotka saavat kaikki naiset.
Suomessa todellakin on valttia ollut "ei tehrä tästä nyt numeroo"- ulkonäkö, niin miehillä kuin naisillakin. Sellainen perustavallinen. USAssa taas on aivan itsestäänselvää, että hyvännäköinen, komea, lihaksikas, pitkä saa paikan, jos toinen vaihtoehto on lyhyt, lihava tai ihan vaan tylsän näköinen.
Tämä. Sen vuoksi noita eri kulttuuripiirissä tuotettuja tutkimuksia, joihin moni tässä ketjussa innolla viittaa, ei voida yleistää Suomen oloihin. Pohjoismaat ovat monella tavalla erityisiä verrattuna jo manner-Eurooppaan, saati Amerikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja monet myös kuvittelevat taviksen olevan automaattisesti parempi luonne. Oman kokemuksen mukaan kaunein nainen, jonka kanssa olen ollut tekemisissä oli myös herttasin.Luulen että tämä riippuu siitä, minkä tyyppinen se kaunis nainen on. Ehkä joku viimeisen päälle pyntätty, kovan näköinen missityyppi saattaa pelottaa miehiä, mutta luonnonkaunis ja ei-niin-laitettu, maanläheisempi kerää kyllä lähestymisiä ja ihan kaikenlaisilta miehiltä. Kuulun itse tähän jälkimmäiseen ryhmään, joten puhun kokemuksesta. Rumat miehet ja kaikenlaiset ällöt juopotkin ottavat matalalla kynnyksellä kontaktia.
Joo muakin lähestyy ne kaikkeista hulluimmat. Kiva olla ääliömagneetti. Ite myös sellanen luonnonkaunis ja melko kiltin näköinen eli helposti lähestyttävä.
Hyvä etten ole ainut, vaikkakaan en toivoisi tätä sen enempää itselleni kuin muillekaan.
Jonkinlainen tyylinmuutos voisi olla ratkaisu, mutta onhan se aika syvältä jos joutuu lähteä muokkaamaan joidenkin ääliöiden takia itseään sellaiseksi mitä ei oikeasti ole. Toistaiseksi en ole ryhtynyt. Varmasti myös se auttaisi jos löytyisi kumppani, jonka kanssa voisi kulkea joka paikkaan. Toivottavasti löytyy pian.
Minä koen että saan huonompaa kohtelua ulkonäköni takia. Kasvojenpiirteeni ovat hyvin rujot. Perusilmeeni on sellainen vihainen johtuen paksuista, matalalla olevista kulmakarvoista. Usein säikähdän peiliin katsoessani kun päässäni minulla on sellainen neutraalin iloinen ilme, ja peilistä katsookin takaisin äreä mörkö :D
En ole ikinä kuullut olevani kaunis. Paitsi joo pimeällä, kun huutelija on ollut takanani tai kaukana. Parhaat kehut jotka olen saanut ovat "no oot sä ihan nätti". Koen olevani näkymätön: nimeäni ei muisteta, kukaan ei todellakaan ole tullut ikinä iskemään missään ja jos yritän lähestyä itse miehiä se koetaan häirintänä.