Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Miksi aina sanotaan että kauniita kohdellaan paremmin kuin muita? Ei mua ainakaan kohdella hyvin!"

Vierailija
01.03.2023 |

Tarkoittaako toi ettei sanoja oikeasti ole niin kaunis kuin luulee? Jos olisi oikeasti kaunis, häntäkin kohdeltaisiin hyvin?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli ainakin kiinnosti tyttöjä aika paljon enemmän ennen auto-onnettomuutta, missä naama murtui aika pahasti eikä saatu aivan symmetriseksi enää. Tai ehkä olisi vielä saatukin, muttei tahtonut enempää leikkauksia. Tänä päivänä hän on kyllä aika ilmaa ihmisille.

Vierailija
42/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Attractive People Get Unfair Advantages at Work. AI Can Help. https://hbr.org/2019/10/attractive-people-get-unfair-advantages-at-work…

Explaining financial and prosocial biases in favor of attractive people: Interdisciplinary perspectives from economics, social psychology, and evolutionary psychology https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27283466/

Kaunis ihminen pärjää rumaa paremmin – työelämässä ja käräjillä

Viehättävät ihmiset saavat helpommin töitä, parempaa palkkaa ja lievempiä tuomioita. Toisaalta he vetävät puoleensa häirikköjä, ennakkoluuloja ja kateellisia katseita. Amerikkalaisprofessori haluaisi rajoittaa kauniiden suosimista lailla. https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000002747360.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veli ainakin kiinnosti tyttöjä aika paljon enemmän ennen auto-onnettomuutta, missä naama murtui aika pahasti eikä saatu aivan symmetriseksi enää. Tai ehkä olisi vielä saatukin, muttei tahtonut enempää leikkauksia. Tänä päivänä hän on kyllä aika ilmaa ihmisille.

:(

Vierailija
44/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemus on että kohtelu vaihtelee. Olen aina ollut se tyyppi jota joko vihataan tai rakastetaan, ja uskon myös ulkonäölläni olevan asian kanssa jotain tekemistä. Esimerkiksi eräs ihminen oli puhunut ettei pidä minusta, vaikka en ollut koskaan sanonut tälle ihmiselle sanaakaan, enkä ollut muutenkaan missään tekemisissä. Tiesimme toisemme vain ulkonäöltä. Tällaisia vastaavan tyyppisiä tapauksia on ollut useampia.

Minulla on samoja kokemuksia elämän varrelta. Yleensä toiselta naiselta on vaadittu hyvää itsetuntoa ja toisaalta myös ulkonäköä että ollaan tultu tutuiksi. Lasten saamisen jälkeen tilanne vähän helppotti.

Mutta yleensä saan aina rikkoa jään, ihan sama missä tilanteessa olen.

Ja harvoin on kehuttu kauniiksi, ellei sanoja ole ollut humalassa tai olen ollut ulkomailla (eikä puhuta nyt edes etelän maista). Peilistä on kuitenki katsonut aina kaunis nainen, mutta olen myös kylmän näköinen. En naapurintyttö, en keijumainen, vaan kova ja kylmä.

Vierailija
45/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemus on että kohtelu vaihtelee. Olen aina ollut se tyyppi jota joko vihataan tai rakastetaan, ja uskon myös ulkonäölläni olevan asian kanssa jotain tekemistä. Esimerkiksi eräs ihminen oli puhunut ettei pidä minusta, vaikka en ollut koskaan sanonut tälle ihmiselle sanaakaan, enkä ollut muutenkaan missään tekemisissä. Tiesimme toisemme vain ulkonäöltä. Tällaisia vastaavan tyyppisiä tapauksia on ollut useampia.

Minulla on samoja kokemuksia elämän varrelta. Yleensä toiselta naiselta on vaadittu hyvää itsetuntoa ja toisaalta myös ulkonäköä että ollaan tultu tutuiksi. Lasten saamisen jälkeen tilanne vähän helppotti.

Ja harvoin on kehuttu kauniiksi, ellei sanoja ole ollut humalassa tai olen ollut ulkomailla (eikä puhuta nyt edes etelän maista). Peilistä on kuitenki katsonut aina kaunis nainen, mutta olen myös kylmän näköinen. En naapurintyttö, en keijumainen, vaan kova ja kylmä.

No miksi sitten edes oletat olevasi kaunis? Kyllä oikeasti kaunis sen kuulee ja useasti.

Vierailija
46/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö! Oikeasti todella kauniit saavat ihan hirvittävät määrät vihaa niskaansa aina ja kaikkialla! Kateushan se sen tekee! Ilkeää kohtelua, murhaavia mulkaisuja, työpaikkakiusaamista, ulossavustamista, mustamaalaamista ja valheiden levittelyä selän takana, parhaimmillaankin ulkopuolelle sulkemista ja hiljaista kohtelua. Lisää tämä vielä koulu- ja harrastusmaailmaan ym kaveriporukoihin ja mieti, miten hyvin itse jaksaisit tällaista aina ja kaikkialla.

Ja päinvastoin, minun kokemukseni mukaan mieluiten palkataan sellaisia tavallisia ja keskinkertaisia, helposti lähestyttävän näköisiä tai ihan sieviä taviksia kuin kaunottaria, jottei kenenkään tarvitsisi tuntea alemmuutta ja tuskaisaa kateutta tai miesten mennä himosta sekaisin. Tavallisten keskinkertaisuuksien kesken työt sujuu parhaiten.

Myös incel-miehet vihaavat komeita "chad"-miehiä, jotka saavat kaikki naiset. 

Vierailija
47/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän millä tavalla nainen on kaunis. Klassisen tylsä kauneus saatetaan antaa helpommin anteeksi kuin seksikäs kauneus.

Sen sijaan perus hyvä ulkonäkö kyllä auttaa monessa asiassa. Voi saada parempaa palvelua tai helpommin työpaikan. Siinä kohtaa tyylikäs pukeutuminen ja huoliteltu olemus on eduksi. Tähän voi onneksi jokainen itse vaikuttaa.

Edelleen väitän, että tässä sellainen normaali asiallinen ulkonäkö on se, joka on eduksi. Minä olen saanut lähes jokaisen elämäni aikana hakemani työpaikan, ja lisäksi minua on aina kohdeltu hyvin kaikkialla. Ei siksi, että olen kaunotar, vaan siksi, että hyvän koulutuksen ja ammattitaidon lisäksi minulla on vahva keskiluokkainen tausta, joten osaan pukeutua ja laittautua yhteiskunnan normien mukaan. Meikkaan päivittäin, mutta hiukseni ovat luonnolliset ja luonnollisen väriset. Vaatteet ovat laadukkaat mutta hillityt. Käytös on avointa ja ystävällistä, ja edelleen, hillittyä.

Väitän, että paljonkin minua kauniimpi ja nuorempi nainen ei saisi samaa vaikutelmaa aikaan minun piireissäni, mikäli kulkisi pitkissä tekokynsissä, hiustenpidennyksissä ja pukeutuisi provosoivasti. Eli kauneus ei ratkaise, vaan se kokonaisuus ja mielikuva ihmisestä. Se, sopiiko siihen normiin, mihin yrittää asettua.

Vierailija
48/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketjut ei petä koskaan. Vaikka aiheesta on tehty kymmenittäin tutkimuksia ja on todettu että viehättävät ihmiset saavat monenlaista etua ulkonäöstään, niin silti ketju täynnä kommentoijia jotka omilla anekdooteillaan todistelee että oikeasti kyllä kauniita sorretaan, nih.

Vierailija
49/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Monet ihmiset luulevat, että kun joku on ulkoisesti kaunis niin hän on myös muutenkin jotenkin mukava, ystävällinen tms.

Rumat tai vähemmän kauniit ihmiset taas käsitetään usein jotenkin tyhmemmiksi, epäystävälliseksi tms.

Työpaikkaa hakiessa joissakin työpaikoissa suositaan kauniita. Jos työ on esilläolemista tai asiakaspalvelua jne.

En nyt tarkoita kauniilla näitä muokattuja tyyppejä vaan lähinnä luonnostaan kauniita ihmisiä.

Henkilökohtaisen kokemukseni mukaan juuri rumat ym lihavat ovat niitä kaikkein ilkeimpiä itseään kauniimpien kiusaajia ja vainoajia. Kateudesta ja itseensä tyytymättömyydestä johtuen. 

Vierailija
50/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mun ahdistelijalta miksi se ahdisteli mua. "Koska oot niin kaunis." Ok. Eli olisinpa ruma tai tavallisen näköinen vaikka ainahan toki kauneus on katsojan silmissä..

Vierailija
51/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Oikeasti todella kauniit saavat ihan hirvittävät määrät vihaa niskaansa aina ja kaikkialla! Kateushan se sen tekee! Ilkeää kohtelua, murhaavia mulkaisuja, työpaikkakiusaamista, ulossavustamista, mustamaalaamista ja valheiden levittelyä selän takana, parhaimmillaankin ulkopuolelle sulkemista ja hiljaista kohtelua. Lisää tämä vielä koulu- ja harrastusmaailmaan ym kaveriporukoihin ja mieti, miten hyvin itse jaksaisit tällaista aina ja kaikkialla.

Ja päinvastoin, minun kokemukseni mukaan mieluiten palkataan sellaisia tavallisia ja keskinkertaisia, helposti lähestyttävän näköisiä tai ihan sieviä taviksia kuin kaunottaria, jottei kenenkään tarvitsisi tuntea alemmuutta ja tuskaisaa kateutta tai miesten mennä himosta sekaisin. Tavallisten keskinkertaisuuksien kesken työt sujuu parhaiten.

Myös incel-miehet vihaavat komeita "chad"-miehiä, jotka saavat kaikki naiset. 

Olen kyllä aika samaa mieltä. Omalla kohdalla ajattelen, että taviksena pääsen helpoimmalla. Miehet ja naiset suhtautuvat luontevasti hymyilevään minuun.

Vierailija
52/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketjut ei petä koskaan. Vaikka aiheesta on tehty kymmenittäin tutkimuksia ja on todettu että viehättävät ihmiset saavat monenlaista etua ulkonäöstään, niin silti ketju täynnä kommentoijia jotka omilla anekdooteillaan todistelee että oikeasti kyllä kauniita sorretaan, nih.

Mutta minusta pitääkin määritellä, mitä se viehättävä tarkoittaa. Se ei välttämättä tarkoita sitä kaikkein pynttäytyneintä ihmistä, joka on ehkä teoriassa kaunein, vaan kyllä se yhteisön sosiaalinen normisto vaikuttaa. Varmasti raju ylipaino tai selvät epämuodostumat saattavat vaikuttaa ihmisten tapaan kohdella toisia, mutta muiden kohdalla pystyy itse hyvinkin paljon vaikuttamaan siihen, miten hyvin ulkonäkö kohtaa odotukset esim työelämässä. Keskivertonainen voi halutessaan näyttää lentoemännän tai pankkineidin stereotypialta, kun vain oppii ymmärtämään, mitä se vaatii.

Vierailija
53/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuoikeus sokeutta. Ei välttämättä tajuta sitä että itseä on voitu kohdella huonosti jostain muusta syystä, mutta se ei varmasti koskaan ole johtunut siitä että on kaunis. Eihän se tunnu missään, jos ei ole kokenut sitä että itseä ei kohdella edes neutraalisti tuollaisen seikan takia vaan oikeasti huonosti.

Vierailija
54/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. Helena Lindgren on sanonut että häntä kohdellaan paremmin koska on kaunis. Eikä ehkä johdu pelkästään siitä että on julkkis koska mun mielestä puhui siinä kohtelustaan ulkomaillakin.

https://www.google.com/search?q=Helena+Lindgren&client=ms-android-samsu…

"Koska olen kaunis" 😂😂😂😂😂😂😂😂

Tässä malliesimerkki tyhmästä, ilkeästä ja rumasta ihmisestä.

Vierailija
55/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa olenko saanut parempaa kohtelua. Kaupoissa ainakaan en ole huomannut. Työpaikalla miehet kyllä on ollut perus ystävällisiä, luulen että ovat kaikille naisille (meitä vähemmistö) mutta naiset sitten, huh, tuntuu että minua vihataan tai yritetään mustamaalata. Olen käyttäytynyt kaikkia kohtaan ihan samalla tavalla ja vain yhden samanikäisen kanssa olen ystävystynyt, muut vaikutttaa jotenkin hmm tekoystävällisiltä tai sellaiselta että ovat mukavia sen mitä tarvitsee ja selän takana iskevät puukkoa selkään, osa ei edes juttele, hyvä kun juurijajuuri moikkaavat.

Vierailija
56/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kokemus on varmaan palstamammojen mielestä väärä, mutta olen aina kärsinyt kauneudesta. Koulussa ja työpaikoilla on kiusattu, asialliset miehet ei uskalla lähestyä mutta häiriköt pyörii ympärillä. Asiantuntija-alalla ei pidetä uskottavana. Olen tyytyväinen kun ikä alkaa tehdä tehtäväänsä ulkonäön kanssa niin minuunkin aletaan hiljalleen suhtautua niinkuin tavalliseen ihmiseen.

Vierailija
57/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin super kaunis (ei vain nuori ja hoikka vaan oikeasti todella kaunis) niin ihmiset joskus nosti oudosti jalustalle.. Tyyliin joku puoltuttu saattoi kuvailla että oon esim jotenkin tosi menestynyt (totuus= en ollut kyllä menestynyt, ei ollut edes ammattia, koditonkin olin ollut, ja työtön sossun rahalla elävä :D) ja ihmiset ns. halusi samaistua muhun ja mut nähtiin positiivisessa valossa. Jotkut naiset kyllä piikitteli yms.

Kun olen ollut lihavampi niiin mun mielestä on kohdeltu huonommin ??? :D Emt... :DDD

Mutta aina mua on kohdeltu jotenkin "holhoten" koska en ole pelottavan näköinen mutta eniten naurattaa toi että jos on missin näköinen niin ihmiset leimaa menestyneeksi, mutta jos sama ihminen lihoaa vaikka 30 kg ja ei ole missin näköinen , mutta kouluttautuu ja menee vakitöihin jne kaikkea niin ei ole menestynyt. :D

Ja miehet kyllä joo antoi alennuksia paljon ja ilmatteeksi tarjottiin aina palveluksia, tavaraa, ja se automaatio oli esim treffeillä usein se että ei uskota että voin olla kiinnostunut ja että mun piti valita että kiinnostaako mies vai ei.

Nyt varmaan niin moni mies ei olisi automaattisesti kiinnostunut mutta en niin hirveästi analysoi

Vierailija
58/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas kehuja ulkonäöstä on tullut niin paljon etteivät ne enää edes tunnu miltään. Kaikenikäisiltä miehiltä eniten, mutta myös vanhemmilta naisilta. En muista että omanikäiset olisivat juuri kehuneet, korkeintaan pari kertaa jotain profiilikuvaa somessa (siis silloin kun vielä olin siellä). Miehet myös lähestyvät vähän liiankin helposti, jopa tuntemattomat.

Olen ollut kyllä porukoissa kaikennäköisten naisten kanssa, mutta sama kokemus siinä, että parhaiten olen päässyt porukkaan mukaan muiden suunnilleen yhtä kauniiden kanssa.

-Se kenelle vastasit

Vierailija
59/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten edes oletat olevasi kaunis? Kyllä oikeasti kaunis sen kuulee ja useasti.

Väärin. Naiset eivät kehu oikeasti kaunista naista, koska ottaa koville. Nähty monet kerrat kuinka sille tavikselle tungetaan suut ja silmät täyteen kehuja, kaunotarta vähätellään ja hänestä etsitään pienimmätkin viat. Miehet lähestyvät mielummin tavista, koska ei itsetunto riitä kauniin lähestymiseen. Tuijottavat kyllä ku lehmä uutta porttia.

Ja monet myös kuvittelevat taviksen olevan automaattisesti parempi luonne. Oman kokemuksen mukaan kaunein nainen, jonka kanssa olen ollut tekemisissä oli myös herttasin.

Vierailija
60/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten hän ei hahmota, miten hyvää kohtelua aidosti saa verrattuna moneen muuhun. Ihminen, jonka ulkonäkö kokee suuren muutoksen suuntaan tai toiseen, näkee usein selvän eron siinä miten häntä kohdellaan.